SWAP N42 na M54
Mam nadzieję, że nie mówisz o tym czymś obok Luxoru...Palec11 pisze:[...]Po weekendzie majowym przejadę się do lokalnego sprzedawcy części BMW Bo ma M54B25 w automacie z E39 za silnik woła 1700 zł za przełożenie niby 500 zł i całość jeszcze w aucie siedzi i daje 10 dni gwarancji rozruchowej (spróbuje wynegocjować więcej) Ale wiadomo dojdzie to czy tamto ... Wypytam po negocjuje i zobaczymy Może dogadam się że moje graty z N42 zabierze no bo co jak co zadbany jest[...]
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Ja z tym automatem widzę inny problem. Nie wiem czy nie trzeba będzie czegoś jeszcze wymienić lub nawet samej skrzyni, bo Ty masz skrzynię GM, a M54 były parowane seryjnie tylko z ZF. Niech któryś z ekspertów się wypowie, czy skrzynia GM podejdzie w tym aucie w zestawie z M54, czy też trzeba wymieniać na ZF. Ponadto nadmieniam, że na automacie dobre osiągi ma jedynie M54B30, bo ma dosyć mocy żeby uciągnąć przełożenia z tego bardzo długiego dyfra. Ale to już są ogromne koszty... Szkoda, że tego nie masz w manualu, bo było by dużo mniej potencjalnych pytań i niedomówień.
Moim zdaniem jeśli masz to E39 w automacie, to najlepszą opcją byłby swap silnika, skrzyni, dyfra itd. Szczegóły eksperci już chyba omówili.
Co do swapa na manual - może warto spróbować i poszukać skrzyni 6-biegowej.
Koszty przerażają... ale to i tak moim zdaniem jest tania operacja. Jeśli się zmieścisz w 5000 zł i masz w zamian porządne R6.
W poliftowym 330d same wytryski i turbo zjadają więcej w przypadku konieczności wymiany.
Ja swapowałem sam słupek M54B30 i wyszło 4,5 tys. (1000 zł to jest sama robocizna jeśli nie robisz sam).
Moim zdaniem jeśli masz to E39 w automacie, to najlepszą opcją byłby swap silnika, skrzyni, dyfra itd. Szczegóły eksperci już chyba omówili.
Co do swapa na manual - może warto spróbować i poszukać skrzyni 6-biegowej.
Koszty przerażają... ale to i tak moim zdaniem jest tania operacja. Jeśli się zmieścisz w 5000 zł i masz w zamian porządne R6.
W poliftowym 330d same wytryski i turbo zjadają więcej w przypadku konieczności wymiany.
Ja swapowałem sam słupek M54B30 i wyszło 4,5 tys. (1000 zł to jest sama robocizna jeśli nie robisz sam).
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Więc tak byłem dziś wypytać się powiedzieli że nie mają teraz wiązki i że najlepiej by było przyprowadzić całe kompletne auto i po prostu przełożyć ... Powiedział mi że koszt takiej operacji to 3-4k.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Koszt 3-4 czyli zostawiają sobie widełki. Jeśli chcesz u nich swapować, to poproś o kosztorys całej operacji, żeby nie dopłacać za darmo.
Patrząc na sprawy czysto technicznie, odczucia powinny być nieporównywalnie lepsze.
Moc: 143 - 192
Moment obrotowy: 200(3750rpm) - 245(3500rpm)
Przyspieszenie: 10.2 - 8,3
Elastyczność 80-120 (4 bieg): 9,2 - 7,7
V- Max : 214 - 237.
Dla mnie różnice są naprawdę spore.
wyższe spalanie rekompensuje z nawiązką dźwięk silnika.
+ zdecydowanie wyższa kultura pracy i osiągi(zwłaszcza na wyższych obrotach i przy dużych prędkościach)
Patrząc na sprawy czysto technicznie, odczucia powinny być nieporównywalnie lepsze.
Moc: 143 - 192
Moment obrotowy: 200(3750rpm) - 245(3500rpm)
Przyspieszenie: 10.2 - 8,3
Elastyczność 80-120 (4 bieg): 9,2 - 7,7
V- Max : 214 - 237.
Dla mnie różnice są naprawdę spore.
wyższe spalanie rekompensuje z nawiązką dźwięk silnika.
+ zdecydowanie wyższa kultura pracy i osiągi(zwłaszcza na wyższych obrotach i przy dużych prędkościach)
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Nie wiem narazię podkładam troszkę grosza i zobaczymy czy N42 w ciągu 2 miesięcy nie odwali jakiegoś numeru i chyba zdecyduję się na SWAP na M54B25 auto bd sprowadzać dla mnie i powiem im żeby szukali auta w automacie M54B30 i B25 aby z jak najmniejszym przebiegiem i najlepszym stanie zaznaczyłem im że to nie ma być operacja już natychmiast ma być powoli dokładnie a dobrze zrobione.Póki co odkładam sobie $$ i zdecydujemy czy SWAP będzie czy nie
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
W przypadku swapa kompletnego B30 będzie dużo droższe od b25. Na moje oko nawet 2000 zl. W przypadku takiego swapa moim zdaniem hamulce z 330i są obowiązkowe a to już koszt ponad 1000 zl.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1098 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Biemdablju
-
- 1 Odpowiedzi
- 887 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: w0jta5
-
- 9 Odpowiedzi
- 2873 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bmowicz
-
- 9 Odpowiedzi
- 4882 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 5218 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Robik-m
-
- 7 Odpowiedzi
- 7950 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: prezes92
-
- 1 Odpowiedzi
- 2755 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 27 Odpowiedzi
- 80932 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Karko
-
- 0 Odpowiedzi
- 2374 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: matjag556
-
- 26 Odpowiedzi
- 17429 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yoozef