SWAP N42 na M54

mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#11

Post autor: mariryb »

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/
325i w automacie ma do setki tyle co 320i manual.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
damiang

#12

Post autor: damiang »

Palec11 pisze:[...]Po weekendzie majowym przejadę się do lokalnego sprzedawcy części BMW :) Bo ma M54B25 w automacie z E39 za silnik woła 1700 zł za przełożenie niby 500 zł i całość jeszcze w aucie siedzi i daje 10 dni gwarancji rozruchowej (spróbuje wynegocjować więcej) Ale wiadomo dojdzie to czy tamto ... Wypytam po negocjuje i zobaczymy ;) Może dogadam się że moje graty z N42 zabierze no bo co jak co zadbany jest[...]
Mam nadzieję, że nie mówisz o tym czymś obok Luxoru... :evil:
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#13

Post autor: Samniewiemkto »

Ja z tym automatem widzę inny problem. Nie wiem czy nie trzeba będzie czegoś jeszcze wymienić lub nawet samej skrzyni, bo Ty masz skrzynię GM, a M54 były parowane seryjnie tylko z ZF. Niech któryś z ekspertów się wypowie, czy skrzynia GM podejdzie w tym aucie w zestawie z M54, czy też trzeba wymieniać na ZF. Ponadto nadmieniam, że na automacie dobre osiągi ma jedynie M54B30, bo ma dosyć mocy żeby uciągnąć przełożenia z tego bardzo długiego dyfra. Ale to już są ogromne koszty... Szkoda, że tego nie masz w manualu, bo było by dużo mniej potencjalnych pytań i niedomówień.

Moim zdaniem jeśli masz to E39 w automacie, to najlepszą opcją byłby swap silnika, skrzyni, dyfra itd. Szczegóły eksperci już chyba omówili.

Co do swapa na manual - może warto spróbować i poszukać skrzyni 6-biegowej.

Koszty przerażają... ale to i tak moim zdaniem jest tania operacja. Jeśli się zmieścisz w 5000 zł i masz w zamian porządne R6.
W poliftowym 330d same wytryski i turbo zjadają więcej w przypadku konieczności wymiany.
Ja swapowałem sam słupek M54B30 i wyszło 4,5 tys. (1000 zł to jest sama robocizna jeśli nie robisz sam).
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#14

Post autor: Palec11 »

Więc tak byłem dziś wypytać się powiedzieli że nie mają teraz wiązki i że najlepiej by było przyprowadzić całe kompletne auto i po prostu przełożyć ... Powiedział mi że koszt takiej operacji to 3-4k.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#15

Post autor: Samniewiemkto »

Koszt 3-4 czyli zostawiają sobie widełki. Jeśli chcesz u nich swapować, to poproś o kosztorys całej operacji, żeby nie dopłacać za darmo.
Patrząc na sprawy czysto technicznie, odczucia powinny być nieporównywalnie lepsze.
Moc: 143 - 192
Moment obrotowy: 200(3750rpm) - 245(3500rpm)
Przyspieszenie: 10.2 - 8,3
Elastyczność 80-120 (4 bieg): 9,2 - 7,7
V- Max : 214 - 237.
Dla mnie różnice są naprawdę spore.
wyższe spalanie rekompensuje z nawiązką dźwięk silnika.
+ zdecydowanie wyższa kultura pracy i osiągi(zwłaszcza na wyższych obrotach i przy dużych prędkościach)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#16

Post autor: Palec11 »

Nie wiem narazię podkładam troszkę grosza i zobaczymy czy N42 w ciągu 2 miesięcy nie odwali jakiegoś numeru i chyba zdecyduję się na SWAP na M54B25 auto bd sprowadzać dla mnie i powiem im żeby szukali auta w automacie M54B30 i B25 aby z jak najmniejszym przebiegiem i najlepszym stanie zaznaczyłem im że to nie ma być operacja już natychmiast ma być powoli dokładnie a dobrze zrobione.Póki co odkładam sobie $$ i zdecydujemy czy SWAP będzie czy nie ;)
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#17

Post autor: Samniewiemkto »

W przypadku swapa kompletnego B30 będzie dużo droższe od b25. Na moje oko nawet 2000 zl. W przypadku takiego swapa moim zdaniem hamulce z 330i są obowiązkowe a to już koszt ponad 1000 zl.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#18

Post autor: Palec11 »

W 318 są hamulce 276mm jak zmienie hamulce na 294mm to felgi 16 Styling 156 wejdą bez problemu ?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#19

Post autor: mariryb »

Tak.
Nawet 15tki z małym et wchodza
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#20

Post autor: Palec11 »

Ok dzięki mariusz Ty jak zawsze nie zawodny ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”