SWAP M54B22 na M54B30, skrzyni 5B na 6B, turbinka, itp.

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
skorwi
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 19, 16:41
BMW: E46 Coupé 320CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrzeg

#1

Post autor: skorwi »

Witam!

Jestem nowy na tym forum, ale śledzę je praktycznie odkąd mam moją betkę czyli od ponad roku :wink: Tak więc dzisiaj piszę tego otóż posta odnośnie "drobnych" modyfikacji. Zacznijmy od początku.

Na początku tego tygodnia prawdopodobnie posypał mi się silnik na trasie. Jechałem autobahną, nagle coś gruchło, zdołałem zjechać na pobocze i kaput. Z silnika lało się jak z cebra. Mechanik ma mi dopiero ocenić straty, ale ja już postanowiłem z dwóch względów:

1. Miałem problemy z wypadaniem zapłonów od jakiegoś czasu i nikt nie był w stanie mi pomóc. Skończyło się na tym, że to najprawdopodobniej coś wewnątrz komory silnika, prawdopodobnie dekompresja.
2. I tak chciałem w przyszłości zrobić SWAP na coś mocniejszego.

Tak więc mam do was parę pytań, ale po kolei. Co mam zamiar zmodyfikować i nad czym się zastanawiam:

1. SWAP z M54B22 na M54B30 - czytałem różne opinie, niektórzy mówią, że to tylko PLUG&PLAY, a inni zaś, że połowa osprzętu do wymiany; potrzebuję jedną konkretną opinię co, gdzie i jak oraz w jakiej cenie
2. Wymiana skrzyni biegów z 5-biegowej na 6-biegową - co lepiej, wziąć z diesla czy wersji M, ile to zachodu i ile może kosztować
3. Montaż turbinki lub jakiegoś kompresorka - co lepiej, czy warto i jak mocno pójdzie po kapsie
4. Jakie mogę jeszcze zrobić modyfikacje żeby poprawić osiągi? Filtr stożkowy? Układ wydechowy? Chiptuning? Wszystko co w rozsądnej cenie poprawi osiągi.
5. Czy jeśli mój dyfer lekko stuka przy zmianie biegów to należałoby go wymienić żeby też nie posypał się gdzieś na trasie?
6. Mam też instalację gazową. Czy będzie ona współgrać z tymi wszystkimi modyfikacjami?

Na koniec powiem na czym mi zależy. Na osiągach. To ma zapierdalać, a nie wyglądać. Za wygląd wezmę się później. Jakim jestem kierowcą? Lubię dynamiczną jazdę, szybkie przyspieszanie i ruszanie z piskiem opon. Nie zależy mi tak na lataniu bokiem chociaż czasami i to też się przytrafi, ale rzadko.

Tak więc proszę o opinie i porady. Projekt ruszy dopiero w przyszłym roku jak uzbieram nieco hajsu :roll:

Pozdrawiam, skorwi
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Pierwsze pytanie jaki masz budzet, bo nie wiem czy jest sens odpowiadac na wszystkie pytania. Marzycieli jest wielu.
Swap jest p&p, wymiany wymaga kompletny dolot na ten od b30 (kolektor, gumy, przeplywka, przepustnica) i uklad wydechowy.
Skrzynie z diesla mozesz sobie na polce w garazu postawic bo nie bedzie pasowac. Szukaj skrzyni z m54.
Odpowiedzi na pukty dotyczace performance pomijam, bo wg mnie wyklucza je pkt. 6 :D
Aaa zostalo jeszcze stukanie, najpierw wybadaj czy to na pewno dyfer bo to temat rzeka.

Przepraszam ze zagasilem twoje marzenia. Zaskocz mnie i spraw bym sie zdziwil :D
BTW
Nie myslales o zakupie diesla ? 330d 204km i mozna fajnie modzic w sumie niewielkim kosztem na moce 350km/700nm +
Obrazek
skorwi
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 19, 16:41
BMW: E46 Coupé 320CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrzeg

#3

Post autor: skorwi »

Hehe diesel odpada bo nie lubię traktorów bez urazy fanom dieslów oczywiście :crazy: No i nie mam zamiaru zmieniać samochodu z racji takiej iż po pierwsze mam sentyment do tego samochodu, a po drugie mam w nim wszystko inne mechanicznie sprawne lub nawet całkowicie nowe (jak np. cały układ hamulcowy i zawieszenie z przodu). Budżetu na razie nie ma, ale przed latem 2020 będzie koło 15 tyś +. Dlaczego mam LPG? Bo często robię trasy i na trasy LPG się przydaje. Kiedy wybieram lepsze osiągi śmigam na benzynce. A poza tym kupiłem już samochód z nowiutką instalacją LPG. Nie zależy mi też na niewiadomo ile mocy tak naprawdę. Do około 300 hp może być.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

Jak do 300 to kompresor wystarczy, powyżej już turbo dolicz do tego koszt nowej instalacji lpg, bo ta która jest tego nie udźwignie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Hamulce też, mimo, że nowe :pardon:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

maniek21112 pisze: 21 paź 19, 19:59 Hamulce też, mimo, że nowe :pardon:
Akurat do lata 2020 się troche zużyją to będzie mniej szkoda :lol:
skorwi
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 19, 16:41
BMW: E46 Coupé 320CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrzeg

#7

Post autor: skorwi »

Widzę same śmieszki tu. No nic, trudno, sam sobie poradzę.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

skorwi pisze: 22 paź 19, 17:41 Widzę same śmieszki tu. No nic, trudno, sam sobie poradzę.
Najgorzej jesli nie umiesz okreslic czego oczekujesz. Pisales ze zalezy ci na osiagach, a pozniej ze lpg tez sie przyda (oszczednosci). No kurde, kazdy by chcial miec milion koni z powietrza.
Sam smieszukejsz z diesla, a widze ze to jest odpowiednie rozwiazanie dla ciebie - duza moc kiedy trzeba i oszczedne na trasie (w miescie z reszta tez).
Wstydzisz sie jezdzic "traktorem"? A Benzynowym turbo z lpg juz nie? Dla mnie to siara na maxa.
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

Broder pisze: 22 paź 19, 19:05
skorwi pisze: 22 paź 19, 17:41 Widzę same śmieszki tu. No nic, trudno, sam sobie poradzę.
Najgorzej jesli nie umiesz okreslic czego oczekujesz. Pisales ze zalezy ci na osiagach, a pozniej ze lpg tez sie przyda (oszczednosci). No kurde, kazdy by chcial miec milion koni z powietrza.
Sam smieszukejsz z diesla, a widze ze to jest odpowiednie rozwiazanie dla ciebie - duza moc kiedy trzeba i oszczedne na trasie (w miescie z reszta tez).
Wstydzisz sie jezdzic "traktorem"? A Benzynowym turbo z lpg juz nie? Dla mnie to siara na maxa.
:good:
Ja mam pierwszego diesla i sie przekonałem. 340km 670nm, cykl mieszany 8.5l. Niestety muszę przyznać, że m54b30 jest wolne przy tym.

Jeśli ma być benzyna to m54b30 jest w zasięgu twojej ręki, jest dość dużo tych silników. Zakładając napęd z 3.0 to I skrzynie 6b mozna odpuścić bo jest dyfer z przełożeniem 2.93, który i tak daje niskie obroty.

Kompresor czy turbo to dla Level dla zaawansowanych.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#10

Post autor: Lashie »

skorwi pisze: 22 paź 19, 17:41 Widzę same śmieszki tu. No nic, trudno, sam sobie poradzę.
Średnio raz w tygodniu jakiś narwaniec chce robic 200-300km z wolnossącej benzyny i kończy się to olaniem tematu kiedy zorientuje się jakie to koszta, także od siebie mogę życzyć powodzenia i wytrwałości, ale i tak na 99% wiem ze z tego nic nie bedzie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”