BMW E46 SWAP m43 na m54

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#21

Post autor: skkt1 »

Powinno się udać. Gdy robiłem swap m43 na m54, podmieniłem moduł ews, antena została moja, kluczyk miałem dorobiony, sam bagnet bez żadnej elektroniki, dokleiłem do niego kluczyk który dostałem razem z ewsem i odpalało bez problemu.
W wiązce ews nic nie przerabiałem.
Brum brum bmwe46
Posty: 1
Rejestracja: 19 sty 20, 15:50
BMW: E46 swap z m43 na m54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zawiercie

#22

Post autor: Brum brum bmwe46 »

Masz moze jeszcze zdjecia wtyczki gazu ?
Awatar użytkownika
Chamiprostak
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 20, 22:02
BMW: 20letni gruz
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#23

Post autor: Chamiprostak »

Tak długo jak na drodze będzie choć jedno m43, tak długo temat będzię żywy. Natrafiłem na taki komemtarz na jednej z grup na fb odnośnie swapu z m43 na 2.2. Jestęście w stanie się do tego odnieść?

Obrazek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#24

Post autor: D3jw »

To mój komentarz.
Co chciałbyś wiedzieć?

Szczegóły znajdziesz w galerii mojego auta, tam był też kosztorys swapa na m54b25 który robiłem w listopadzie.
https://e46forum.pl/e46-325i-orientblau-daily-27723

Skrzynia tak jak napisałem różnią od długością wybieraka, wiem bo sprzedałem swoją z m43 właśnie do 2.2. Klient wysyłał mi numery swojej skrzyni i je porównywaliśmy żeby mieć pewność że będzie to samo.

Napęd w 2.2 i 1,9 jest taki sam, początkowo miałem nawet spięte wszystko u siebie na wale napędowym z m54b22 i dopiero jakiś miesiąc temu przeszedłem na dużą głowę zmieniając dyfer, półosie no i oczywiście wał. Hamulce przednie są takie same, różnią się tylne (teraz masz cienkie niewentylowane), 2.2 ma mniejsze niż masz aktualne ale są wentylowane i co za tym idzie grubsze więc do zmiany zaciski i jarzma. W przypadku przodu w każdej wersji w silnikowej oprócz 330i zacisk jest taki sam, różni się tylko jarzmo. ale to już chyba wiesz.

Elektryka w moim przypadku była dokładnie taka jak opisał Mariusz, ogarnąłem samodzielnie w dzień wsadzenia silnika w ciągu pół godziny.
Przeliczając na roboczogodziny cała moja pracę myślę że operacja swapa włącznie z wyjeciem m43 do odpalenia m54 to kwestia 2-3 dni robiąc od rana do wieczora.
M43 było wyjęte w poniedziałek, zajęło mi to około 3 godziny. Wtorek, środa, czwartek przygotowanie komory, podmiana pedałów, położenie wiązki automatu, wymiana kolumny kierowniczej po maksymalnie 2h dziennie wieczorami po pracy.
Czwartek o 10 zacząłem, pierwsze odpalenie było o 13. Do późnego wieczora składałem przód, zalanie płynów, odpowietrzanie, skręcanie wału.
Sobota dwie godzinki na pospawane wydechu i koniec.

Warto dodać że to była moja pierwsza przeróbka i jak dobrze pamiętam pierwszy silnik wyjęty i włożony samodzielnie bez niczyjej pomocy.

Jakbyś chciał jakichś szczegółów, zdjęć z prac i poszczególnych etapów to daj do siebie kontakt w prywatnej. Za dużo tego żeby wrzucać pojedyńczo.
Awatar użytkownika
Chamiprostak
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 20, 22:02
BMW: 20letni gruz
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#25

Post autor: Chamiprostak »

Chciałem na razie zweryfikować czy to w ogóle prawda. W necie głównie są swapy na 3.0 i tam już wymienia się 1 do 1. Wielkie dzięki za odpowiedź. W takim wypadku swap staje się dużo bardziej opłacalny (ewentualnie mniej nieopłacalny). Nie powiem, jestem całkiem zadowolony z tego stanu rzeczy.
Zboro360
Posty: 1
Rejestracja: 17 wrz 20, 13:01
BMW: E46 m54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Czaplinek

#26

Post autor: Zboro360 »

Witam. Pytanie odnośnie wiazki silnika m54 , mam wolną wtyczkę 8 pionową x60531 w której mam 5 kabli zaznaczę wtyczka biała od strony wiazki silnika., może jest ktoś mi w stanie pomóc gdzie spiąć przewody z tej wtyczki ? Bo nie mam drugiej części tej wtyczki.pozdro
mAti85
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 21, 16:11
BMW: E36 turing m54b30
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Skrzyszów
VIN: EU50887

#27

Post autor: mAti85 »

Chamiprostak pisze: 3 kwie 20, 16:41 Tak długo jak na drodze będzie choć jedno m43, tak długo temat będzię żywy. Natrafiłem na taki komemtarz na jednej z grup na fb odnośnie swapu z m43 na 2.2. Jestęście w stanie się do tego odnieść?

Obrazek
Mam problem z kontrolka ładowania
Ktoś podpowie o jaki kabelek chodzi
Ładowanie jest
Karko
Posty: 3
Rejestracja: 1 maja 23, 9:25
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemysl

#28

Post autor: Karko »

Mam problem z tempomatem a mianowicie dołożeniu 4 pinów w ecu wykrywa sprzęgło i wciśnięcie hamulca.
Ogólnie problem pojawia się z hamulcem teraz gdyż jest bls i bts z ecu lecz nie wiem gdzie co i jak podpiąć patrzyłem w ms42 pinout to bls ma iść w moduł świateł a bts w switch lecz mając to tak zrobione wciąż nie działa hamulec i przy odpaleniu auta wyskakuje błąd silnika 39. A w momencie kiedy je skasuje i włączę zniw zapłon tempomat się uruchamia aż do odpalenia po odpaleniu od razu kaput i znów błąd 39

Krótko mówiąc

Kostka x16004
Pin 27 podłączyłem pod multifunkcje zielona wtyczka
Pin 23 od sprzęgła w switch od sprzęgła
Pin 24 bls do modułu świateł (czerwono niebieski)
Pin 28 do switch’a hamulca (pin żółto fioletowy)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”