Strona 3 z 3

Re: SWAP m43 na m54

: 2 gru 19, 20:13
autor: skkt1
Powinno się udać. Gdy robiłem swap m43 na m54, podmieniłem moduł ews, antena została moja, kluczyk miałem dorobiony, sam bagnet bez żadnej elektroniki, dokleiłem do niego kluczyk który dostałem razem z ewsem i odpalało bez problemu.
W wiązce ews nic nie przerabiałem.

Re: SWAP m43 na m54

: 19 sty 20, 17:43
autor: Brum brum bmwe46
Masz moze jeszcze zdjecia wtyczki gazu ?

Re: SWAP m43 na m54

: 3 kwie 20, 16:41
autor: Chamiprostak
Tak długo jak na drodze będzie choć jedno m43, tak długo temat będzię żywy. Natrafiłem na taki komemtarz na jednej z grup na fb odnośnie swapu z m43 na 2.2. Jestęście w stanie się do tego odnieść?

Obrazek

Re: SWAP m43 na m54

: 3 kwie 20, 19:14
autor: D3jw
To mój komentarz.
Co chciałbyś wiedzieć?

Szczegóły znajdziesz w galerii mojego auta, tam był też kosztorys swapa na m54b25 który robiłem w listopadzie.
https://e46forum.pl/e46-325i-orientblau-daily-27723

Skrzynia tak jak napisałem różnią od długością wybieraka, wiem bo sprzedałem swoją z m43 właśnie do 2.2. Klient wysyłał mi numery swojej skrzyni i je porównywaliśmy żeby mieć pewność że będzie to samo.

Napęd w 2.2 i 1,9 jest taki sam, początkowo miałem nawet spięte wszystko u siebie na wale napędowym z m54b22 i dopiero jakiś miesiąc temu przeszedłem na dużą głowę zmieniając dyfer, półosie no i oczywiście wał. Hamulce przednie są takie same, różnią się tylne (teraz masz cienkie niewentylowane), 2.2 ma mniejsze niż masz aktualne ale są wentylowane i co za tym idzie grubsze więc do zmiany zaciski i jarzma. W przypadku przodu w każdej wersji w silnikowej oprócz 330i zacisk jest taki sam, różni się tylko jarzmo. ale to już chyba wiesz.

Elektryka w moim przypadku była dokładnie taka jak opisał Mariusz, ogarnąłem samodzielnie w dzień wsadzenia silnika w ciągu pół godziny.
Przeliczając na roboczogodziny cała moja pracę myślę że operacja swapa włącznie z wyjeciem m43 do odpalenia m54 to kwestia 2-3 dni robiąc od rana do wieczora.
M43 było wyjęte w poniedziałek, zajęło mi to około 3 godziny. Wtorek, środa, czwartek przygotowanie komory, podmiana pedałów, położenie wiązki automatu, wymiana kolumny kierowniczej po maksymalnie 2h dziennie wieczorami po pracy.
Czwartek o 10 zacząłem, pierwsze odpalenie było o 13. Do późnego wieczora składałem przód, zalanie płynów, odpowietrzanie, skręcanie wału.
Sobota dwie godzinki na pospawane wydechu i koniec.

Warto dodać że to była moja pierwsza przeróbka i jak dobrze pamiętam pierwszy silnik wyjęty i włożony samodzielnie bez niczyjej pomocy.

Jakbyś chciał jakichś szczegółów, zdjęć z prac i poszczególnych etapów to daj do siebie kontakt w prywatnej. Za dużo tego żeby wrzucać pojedyńczo.

Re: SWAP m43 na m54

: 4 kwie 20, 16:00
autor: Chamiprostak
Chciałem na razie zweryfikować czy to w ogóle prawda. W necie głównie są swapy na 3.0 i tam już wymienia się 1 do 1. Wielkie dzięki za odpowiedź. W takim wypadku swap staje się dużo bardziej opłacalny (ewentualnie mniej nieopłacalny). Nie powiem, jestem całkiem zadowolony z tego stanu rzeczy.

Re: SWAP m43 na m54

: 17 wrz 20, 14:11
autor: Zboro360
Witam. Pytanie odnośnie wiazki silnika m54 , mam wolną wtyczkę 8 pionową x60531 w której mam 5 kabli zaznaczę wtyczka biała od strony wiazki silnika., może jest ktoś mi w stanie pomóc gdzie spiąć przewody z tej wtyczki ? Bo nie mam drugiej części tej wtyczki.pozdro

Re: SWAP m43 na m54

: 13 paź 21, 21:36
autor: mAti85
Chamiprostak pisze: 3 kwie 20, 16:41 Tak długo jak na drodze będzie choć jedno m43, tak długo temat będzię żywy. Natrafiłem na taki komemtarz na jednej z grup na fb odnośnie swapu z m43 na 2.2. Jestęście w stanie się do tego odnieść?

Obrazek
Mam problem z kontrolka ładowania
Ktoś podpowie o jaki kabelek chodzi
Ładowanie jest

BMW E46 SWAP m43 na m54

: 18 maja 23, 23:26
autor: Karko
Mam problem z tempomatem a mianowicie dołożeniu 4 pinów w ecu wykrywa sprzęgło i wciśnięcie hamulca.
Ogólnie problem pojawia się z hamulcem teraz gdyż jest bls i bts z ecu lecz nie wiem gdzie co i jak podpiąć patrzyłem w ms42 pinout to bls ma iść w moduł świateł a bts w switch lecz mając to tak zrobione wciąż nie działa hamulec i przy odpaleniu auta wyskakuje błąd silnika 39. A w momencie kiedy je skasuje i włączę zniw zapłon tempomat się uruchamia aż do odpalenia po odpaleniu od razu kaput i znów błąd 39

Krótko mówiąc

Kostka x16004
Pin 27 podłączyłem pod multifunkcje zielona wtyczka
Pin 23 od sprzęgła w switch od sprzęgła
Pin 24 bls do modułu świateł (czerwono niebieski)
Pin 28 do switch’a hamulca (pin żółto fioletowy)

©2024 phpBB SEO by Inveo