To mój komentarz.
Co chciałbyś wiedzieć?
Szczegóły znajdziesz w galerii mojego auta, tam był też kosztorys swapa na m54b25 który robiłem w listopadzie.
https://e46forum.pl/e46-325i-orientblau-daily-27723
Skrzynia tak jak napisałem różnią od długością wybieraka, wiem bo sprzedałem swoją z m43 właśnie do 2.2. Klient wysyłał mi numery swojej skrzyni i je porównywaliśmy żeby mieć pewność że będzie to samo.
Napęd w 2.2 i 1,9 jest taki sam, początkowo miałem nawet spięte wszystko u siebie na wale napędowym z m54b22 i dopiero jakiś miesiąc temu przeszedłem na dużą głowę zmieniając dyfer, półosie no i oczywiście wał. Hamulce przednie są takie same, różnią się tylne (teraz masz cienkie niewentylowane), 2.2 ma mniejsze niż masz aktualne ale są wentylowane i co za tym idzie grubsze więc do zmiany zaciski i jarzma. W przypadku przodu w każdej wersji w silnikowej oprócz 330i zacisk jest taki sam, różni się tylko jarzmo. ale to już chyba wiesz.
Elektryka w moim przypadku była dokładnie taka jak opisał Mariusz, ogarnąłem samodzielnie w dzień wsadzenia silnika w ciągu pół godziny.
Przeliczając na roboczogodziny cała moja pracę myślę że operacja swapa włącznie z wyjeciem m43 do odpalenia m54 to kwestia 2-3 dni robiąc od rana do wieczora.
M43 było wyjęte w poniedziałek, zajęło mi to około 3 godziny. Wtorek, środa, czwartek przygotowanie komory, podmiana pedałów, położenie wiązki automatu, wymiana kolumny kierowniczej po maksymalnie 2h dziennie wieczorami po pracy.
Czwartek o 10 zacząłem, pierwsze odpalenie było o 13. Do późnego wieczora składałem przód, zalanie płynów, odpowietrzanie, skręcanie wału.
Sobota dwie godzinki na pospawane wydechu i koniec.
Warto dodać że to była moja pierwsza przeróbka i jak dobrze pamiętam pierwszy silnik wyjęty i włożony samodzielnie bez niczyjej pomocy.
Jakbyś chciał jakichś szczegółów, zdjęć z prac i poszczególnych etapów to daj do siebie kontakt w prywatnej. Za dużo tego żeby wrzucać pojedyńczo.