Swap M43 na M52- jest sens?
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Nowe Miasto Lubawskie
Witam. Mam 316i i ostatnio zauważyłem,ze sporo oleju z niego wycieka. Zastanawiam się czy zamiast ładować kasę w ten nie lepiej wymienić na 2.0 150KM. Silniki takie na allegro chodzą od 1200 zł. Gra warta świeczki? Dużo z tym byłoby roboty?
Ostatnio zmieniony 20 lis 12, 20:28 przez hunter888, łącznie zmieniany 2 razy.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Popraw tytuł wątki zgodnie z regulaminem
SWAP przy tym silniku który masz na M52B20 to nie jest aż tak ciężka sprawa. Potrzebujesz cały silnik wraz z osprzętem EWS pestkę, układ wydechowy z sondami.
Skrzynia powinna spasować ta którą masz. Nie wiem czy most zostawiasz obecny czy też zmieniasz?
SWAP przy tym silniku który masz na M52B20 to nie jest aż tak ciężka sprawa. Potrzebujesz cały silnik wraz z osprzętem EWS pestkę, układ wydechowy z sondami.
Skrzynia powinna spasować ta którą masz. Nie wiem czy most zostawiasz obecny czy też zmieniasz?
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Nowe Miasto Lubawskie
Most wolałbym zostawić ten co jest. A czy silnik wszedłby na miejsce obecnego czy trzeba by zrobić trochę miejsca? Jaki może być koszt tego?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
SWAP garage robi to za ok. 4 - 8k zależy od silnika i osprzętu jaki się chce mieć. Cena zawiera części.hunter888 pisze:Most wolałbym zostawić ten co jest. A czy silnik wszedłby na miejsce obecnego czy trzeba by zrobić trochę miejsca? Jaki może być koszt tego?
Nie od dziś wiadomo że przy takim projekcie warto mieć "dawcę" na podwórku. W razie gdyby czegoś brakowało to zawsze masz to pod ręką.
Od razu warto zakupić kmp uszczelek. typu pod misę, uszczelniacze przód tył, paski itd... żeby mieć spokój na przyszłość.
Osobiście jeżeli mam Ci doradzić to nie pakowałbym się w 2.0. Jak robić SWAP to iść na całość albo V8 albo wcale bo to nie ma sensu.
Auto po swapie ciężko sprzedać, każdy rozkoduje sobie VIN i zobaczy co było wcześniej. Zainwestujesz dużo kasy która nie wróci Ci się.
Jak Ci silnik nie odpowiada to sprzedaj auto i kup OEM z większą mocą.
Chyba że masz $ to tak jak pisałem V8 i będziesz miał piękny projekt.
Koszt to ok. 15k
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Dyfer jest ten samhunter888 pisze:Most wolałbym zostawić ten co jest.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=33107559330
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Niestety mylisz się.mariryb pisze:Dyfer jest ten samhunter888 pisze:Most wolałbym zostawić ten co jest.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=33107559330
Sam sobie zobacz na listę pasujących do siebie nadwozi i silników i powiedz gdzie tam widzisz M52 ?
Mocowanie jest to samo, lecz różni się przełożeniem, bo w M52 jest 3:45
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Zasugerowałem się numerem części 33107559330 (nr dyfra z 318i M43) i po tym numerze pokazuje że jest on też w "E46 320i Limousine, Europa"
Masz racje przeanalizowałem teraz dokładnie. W 316i jest l=3,23 w 318i jest l=3,38 a w tym którego sprawa dotyczy 320i M52 l=3,45
Dobrze Marc że pilnujesz porządku
PS
Wytłumacz mi czemu po numerze części 33107559330 jest napisane, ze pasuje do nich wszystkich? To znaczy że pasuje lecz ma inne przełożenie?
Masz racje przeanalizowałem teraz dokładnie. W 316i jest l=3,23 w 318i jest l=3,38 a w tym którego sprawa dotyczy 320i M52 l=3,45
Dobrze Marc że pilnujesz porządku
PS
Wytłumacz mi czemu po numerze części 33107559330 jest napisane, ze pasuje do nich wszystkich? To znaczy że pasuje lecz ma inne przełożenie?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Dokładnie, pasuje, bo mocowanie dyfra do wózka jest takie samo. Lecz przełożenia są inne.
Podam dane w zaokrągleniu np.
3:45 - 100km/h - ok 2600obr/min
3:38 - 100km/h - ok 2400obr/min
Takie małe porównanie...
Za wiele to nie wnosi ale mała różnica jest.
Podam dane w zaokrągleniu np.
3:45 - 100km/h - ok 2600obr/min
3:38 - 100km/h - ok 2400obr/min
Takie małe porównanie...
Za wiele to nie wnosi ale mała różnica jest.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 3791 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lapa
-
- 33 Odpowiedzi
- 8224 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 28 Odpowiedzi
- 25835 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Frost
-
- 3 Odpowiedzi
- 1098 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Biemdablju
-
- 1 Odpowiedzi
- 1726 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: w0jta5
-
- 4 Odpowiedzi
- 5218 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Robik-m
-
- 1 Odpowiedzi
- 887 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: w0jta5
-
- 9 Odpowiedzi
- 2873 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bmowicz
-
- 1 Odpowiedzi
- 2274 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 22 Odpowiedzi
- 21815 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18