Swap M43 na M52- jest sens?

hunter888
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
BMW: 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nowe Miasto Lubawskie

#1

Post autor: hunter888 »

Witam. Mam 316i i ostatnio zauważyłem,ze sporo oleju z niego wycieka. Zastanawiam się czy zamiast ładować kasę w ten nie lepiej wymienić na 2.0 150KM. Silniki takie na allegro chodzą od 1200 zł. Gra warta świeczki? Dużo z tym byłoby roboty?
Ostatnio zmieniony 20 lis 12, 20:28 przez hunter888, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Popraw tytuł wątki zgodnie z regulaminem

SWAP przy tym silniku który masz na M52B20 to nie jest aż tak ciężka sprawa. Potrzebujesz cały silnik wraz z osprzętem EWS pestkę, układ wydechowy z sondami.

Skrzynia powinna spasować ta którą masz. Nie wiem czy most zostawiasz obecny czy też zmieniasz?
hunter888
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
BMW: 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nowe Miasto Lubawskie

#3

Post autor: hunter888 »

Most wolałbym zostawić ten co jest. A czy silnik wszedłby na miejsce obecnego czy trzeba by zrobić trochę miejsca? Jaki może być koszt tego?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

hunter888 pisze:Most wolałbym zostawić ten co jest. A czy silnik wszedłby na miejsce obecnego czy trzeba by zrobić trochę miejsca? Jaki może być koszt tego?
SWAP garage robi to za ok. 4 - 8k zależy od silnika i osprzętu jaki się chce mieć. Cena zawiera części.
Nie od dziś wiadomo że przy takim projekcie warto mieć "dawcę" na podwórku. W razie gdyby czegoś brakowało to zawsze masz to pod ręką.
Od razu warto zakupić kmp uszczelek. typu pod misę, uszczelniacze przód tył, paski itd... żeby mieć spokój na przyszłość.
Osobiście jeżeli mam Ci doradzić to nie pakowałbym się w 2.0. Jak robić SWAP to iść na całość albo V8 albo wcale bo to nie ma sensu.
Auto po swapie ciężko sprzedać, każdy rozkoduje sobie VIN i zobaczy co było wcześniej. Zainwestujesz dużo kasy która nie wróci Ci się.
Jak Ci silnik nie odpowiada to sprzedaj auto i kup OEM z większą mocą.
Chyba że masz $ to tak jak pisałem V8 i będziesz miał piękny projekt.
Koszt to ok. 15k
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

hunter888 pisze:Most wolałbym zostawić ten co jest.
Dyfer jest ten sam

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=33107559330
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

mariryb pisze:
hunter888 pisze:Most wolałbym zostawić ten co jest.
Dyfer jest ten sam

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=33107559330
Niestety mylisz się.
Sam sobie zobacz na listę pasujących do siebie nadwozi i silników i powiedz gdzie tam widzisz M52 ?
Mocowanie jest to samo, lecz różni się przełożeniem, bo w M52 jest 3:45
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#7

Post autor: mariryb »

Zasugerowałem się numerem części 33107559330 (nr dyfra z 318i M43) i po tym numerze pokazuje że jest on też w "E46 320i Limousine, Europa"

Masz racje przeanalizowałem teraz dokładnie. W 316i jest l=3,23 w 318i jest l=3,38 a w tym którego sprawa dotyczy 320i M52 l=3,45

Dobrze Marc że pilnujesz porządku :)

PS
Wytłumacz mi czemu po numerze części 33107559330 jest napisane, ze pasuje do nich wszystkich? To znaczy że pasuje lecz ma inne przełożenie?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Dokładnie, pasuje, bo mocowanie dyfra do wózka jest takie samo. Lecz przełożenia są inne.
Podam dane w zaokrągleniu np.
3:45 - 100km/h - ok 2600obr/min
3:38 - 100km/h - ok 2400obr/min
Takie małe porównanie...
Za wiele to nie wnosi ale mała różnica jest.
hunter888
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
BMW: 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nowe Miasto Lubawskie

#9

Post autor: hunter888 »

Ale jakichś negatywnych skutków nie będzie jeśli zostanie ten co jest? :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

hunter888 pisze:Ale jakichś negatywnych skutków nie będzie jeśli zostanie ten co jest? :)
Nie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”