Swap hamulcow z 330d do 320d

Mihau
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 4 maja 13, 17:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Rumia

#1

Post autor: Mihau »

Czy taki swap jest p&p ? wiem, ze z przodem nie powinno byc problemow, ale jak wyglada kwestia tylnych zaciskow i recznego ? ktos z was przerabial juz ten temat ?
KiLo
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
BMW: e46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Piekary

#2

Post autor: KiLo »

Cala operacja jest na zasadzie p&p. Sam wlasnie jestem na etapie przekladki, tzn. przygotowuje juz zaciski i jarzma do malowania :)
Potrzebne Ci beda:
-zaciski
-jarzma
-osłony na tarcze
-oczywiscie tarcze i klocki
To wszystko, sprawa prosta, ale kosztowna. Zaciski z jarzmami to koszt ok. 500zl, do tego oslony, jakies 200zl, tarcz i klockow nie licze. Wypadaloby rowniez zaciski zregenerowac, zeby to mialo rece i nogi. Czyli powymieniac gumki, uszczelki i tłoczki, oczywiscie wczesniej czyszczac i malujac zaciski. Same reperaturki zaciskow to koszt ok. 150zl i troche wolnego czasu. Farba zalezy od osoby, ja kupilem hammerite, poniewaz stwierdzilem, ze nie ma sensu oddawac tych zaciskow do proszku. Sa one odlewem z zeliwa i nigdy nie uzyskamy fajnej, gladkiej powierzchni, wiec czy to proszek czy taki hammerite wyjdzie na to samo, a pieniadze znaczace. Hammerite u mnie w Leroy Merlin 30zl, a proszek z piaskowaniem 50-70/szt., takze matematyka prosta, min. 170zl w kieszeni, a efekt podobny. Oczywiscie piaskowanie bedzie efektywniejsze w czyszczeniu, ale prosze mi uwierzyc na slowo, ze tarcza druciana do flexa daje naprawde super efekty, wszystko schodzi, doslownie wszystko, takze zacisk zostaje czysciusienki :) Jedyny minus to czas, bo troche schodzi przy tym.
Mam nadzieje, ze rozjasnilem troszke sprawe :)
Mihau
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 4 maja 13, 17:40
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Rumia

#3

Post autor: Mihau »

Zestaw jus lezy w piwnicy. Uzywka ale przetestowany I jest OK. Tylko czy z recznym nice bedzie problems ?
kristoff8112
Posty: 1
Rejestracja: 15 gru 14, 13:17
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto:

#4

Post autor: kristoff8112 »

Witam;

Robiłem taki swap.

Przód zmieniłem w całości, czyli kupiłem całe zwrotnice. W 320d osłony na tarcze są mniejsze z uwagi na mniejsza tarczę w 320d. Samo ściągnięcie tych blach jest kłopotliwe ponieważ trzeba roznitowywać łączenia i ściągać piastę. Chyba że przecięło by się tą blachę i w jakiś sposób przełożyło przez piastę.

Gorzej jest z tyłem, ponieważ szczęki do hamulca ręcznego są mniejsze i nie da rady założyć większych szczęk z 330. Można pobawić się i spreparować szczęki z 320 oraz z 330 (połączyć je - odcinając okładziny z 320 oraz oraz wycinając odpowiednio szczęki z 330 a potem spawając je ze sobą - fotorelacje można znaleźć na internecie ). Można również wymienić całe wahacze z 330. Pytanie czy pasują np półosie do gniazd w piaście z 330 ;)

Oczywiście zaciski, jarzma, tarcze pasują p&p

Pozdro.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”