Swap hamulcow z 330d do 320d
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 4 maja 13, 17:40
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Rumia
Czy taki swap jest p&p ? wiem, ze z przodem nie powinno byc problemow, ale jak wyglada kwestia tylnych zaciskow i recznego ? ktos z was przerabial juz ten temat ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 263
- Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
- BMW: e46 320Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Piekary
Cala operacja jest na zasadzie p&p. Sam wlasnie jestem na etapie przekladki, tzn. przygotowuje juz zaciski i jarzma do malowania
Potrzebne Ci beda:
-zaciski
-jarzma
-osłony na tarcze
-oczywiscie tarcze i klocki
To wszystko, sprawa prosta, ale kosztowna. Zaciski z jarzmami to koszt ok. 500zl, do tego oslony, jakies 200zl, tarcz i klockow nie licze. Wypadaloby rowniez zaciski zregenerowac, zeby to mialo rece i nogi. Czyli powymieniac gumki, uszczelki i tłoczki, oczywiscie wczesniej czyszczac i malujac zaciski. Same reperaturki zaciskow to koszt ok. 150zl i troche wolnego czasu. Farba zalezy od osoby, ja kupilem hammerite, poniewaz stwierdzilem, ze nie ma sensu oddawac tych zaciskow do proszku. Sa one odlewem z zeliwa i nigdy nie uzyskamy fajnej, gladkiej powierzchni, wiec czy to proszek czy taki hammerite wyjdzie na to samo, a pieniadze znaczace. Hammerite u mnie w Leroy Merlin 30zl, a proszek z piaskowaniem 50-70/szt., takze matematyka prosta, min. 170zl w kieszeni, a efekt podobny. Oczywiscie piaskowanie bedzie efektywniejsze w czyszczeniu, ale prosze mi uwierzyc na slowo, ze tarcza druciana do flexa daje naprawde super efekty, wszystko schodzi, doslownie wszystko, takze zacisk zostaje czysciusienki Jedyny minus to czas, bo troche schodzi przy tym.
Mam nadzieje, ze rozjasnilem troszke sprawe
Potrzebne Ci beda:
-zaciski
-jarzma
-osłony na tarcze
-oczywiscie tarcze i klocki
To wszystko, sprawa prosta, ale kosztowna. Zaciski z jarzmami to koszt ok. 500zl, do tego oslony, jakies 200zl, tarcz i klockow nie licze. Wypadaloby rowniez zaciski zregenerowac, zeby to mialo rece i nogi. Czyli powymieniac gumki, uszczelki i tłoczki, oczywiscie wczesniej czyszczac i malujac zaciski. Same reperaturki zaciskow to koszt ok. 150zl i troche wolnego czasu. Farba zalezy od osoby, ja kupilem hammerite, poniewaz stwierdzilem, ze nie ma sensu oddawac tych zaciskow do proszku. Sa one odlewem z zeliwa i nigdy nie uzyskamy fajnej, gladkiej powierzchni, wiec czy to proszek czy taki hammerite wyjdzie na to samo, a pieniadze znaczace. Hammerite u mnie w Leroy Merlin 30zl, a proszek z piaskowaniem 50-70/szt., takze matematyka prosta, min. 170zl w kieszeni, a efekt podobny. Oczywiscie piaskowanie bedzie efektywniejsze w czyszczeniu, ale prosze mi uwierzyc na slowo, ze tarcza druciana do flexa daje naprawde super efekty, wszystko schodzi, doslownie wszystko, takze zacisk zostaje czysciusienki Jedyny minus to czas, bo troche schodzi przy tym.
Mam nadzieje, ze rozjasnilem troszke sprawe
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 gru 14, 13:17
- BMW: e46 320d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto:
Witam;
Robiłem taki swap.
Przód zmieniłem w całości, czyli kupiłem całe zwrotnice. W 320d osłony na tarcze są mniejsze z uwagi na mniejsza tarczę w 320d. Samo ściągnięcie tych blach jest kłopotliwe ponieważ trzeba roznitowywać łączenia i ściągać piastę. Chyba że przecięło by się tą blachę i w jakiś sposób przełożyło przez piastę.
Gorzej jest z tyłem, ponieważ szczęki do hamulca ręcznego są mniejsze i nie da rady założyć większych szczęk z 330. Można pobawić się i spreparować szczęki z 320 oraz z 330 (połączyć je - odcinając okładziny z 320 oraz oraz wycinając odpowiednio szczęki z 330 a potem spawając je ze sobą - fotorelacje można znaleźć na internecie ). Można również wymienić całe wahacze z 330. Pytanie czy pasują np półosie do gniazd w piaście z 330
Oczywiście zaciski, jarzma, tarcze pasują p&p
Pozdro.
Robiłem taki swap.
Przód zmieniłem w całości, czyli kupiłem całe zwrotnice. W 320d osłony na tarcze są mniejsze z uwagi na mniejsza tarczę w 320d. Samo ściągnięcie tych blach jest kłopotliwe ponieważ trzeba roznitowywać łączenia i ściągać piastę. Chyba że przecięło by się tą blachę i w jakiś sposób przełożyło przez piastę.
Gorzej jest z tyłem, ponieważ szczęki do hamulca ręcznego są mniejsze i nie da rady założyć większych szczęk z 330. Można pobawić się i spreparować szczęki z 320 oraz z 330 (połączyć je - odcinając okładziny z 320 oraz oraz wycinając odpowiednio szczęki z 330 a potem spawając je ze sobą - fotorelacje można znaleźć na internecie ). Można również wymienić całe wahacze z 330. Pytanie czy pasują np półosie do gniazd w piaście z 330
Oczywiście zaciski, jarzma, tarcze pasują p&p
Pozdro.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2300 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 0 Odpowiedzi
- 2040 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: czachu
-
- 4 Odpowiedzi
- 4388 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 4 Odpowiedzi
- 4075 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 7 Odpowiedzi
- 4383 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wandii
-
- 14 Odpowiedzi
- 11010 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 54 Odpowiedzi
- 12945 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 4 Odpowiedzi
- 7456 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8
-
- 2 Odpowiedzi
- 4879 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 10999 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Roki