A ja Panowie słyszałem od znajomego i przeczytałem w internetach, że m54 po wymianie odmy ogranicza swój apetyt na olej. Nie wiem czy coś w tym jest.
Ale mogę powiedzieć coś na temat m52b28tu. Polecam, szczerze ten silnik. Zrobiłem nim przez trochę ponad 2 lata 58000 i nie miałem poważniejszych awarii. Jedynie wentylator, pompa wody (przy tym zerwany pasek) i zbiornik wyrownawczy (przez wentylator). Oleju nie bierze nic. Od wymiany do wymiany na połowie miarki. Żadnych dymow z tyłu, a auto często lata pod czerwone pole. Na 5 biegu ciągnie do odcięcia bez zajakniecia. Także polecam
Wiadomo, że różnica w mocy jest. Jeździłem m54b30 i jednak 2.8 trochę odstaje, ale musisz się zastanowić czy chcesz dopłacać spora kwotę do 40km i niecałych 100nm. No i oczywiście czy lubisz, jak silnik bierze olej, bo ja tego nie toleruje.