SWAP E46 N42b20 na M54b28

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#11

Post autor: MARC »

piotrek1474 pisze:Czesto te silniki biorą olej właśnie przez uszczelniacze zaworowe. Dużo osób na forach pisze ze po wymianie przestaje brać. Tez czytałem że BMW dopuszcza zużycie oleju 1l/1000 km ale obstawiałbym jakiś błąd w druku. Prędzej 1l/10 000
To nie jest błąd w druku.
Wymiana uszczelniaczy nie raz i nie dwa nie pomogła...
To jest problem bardziej złożony, ale nie dotyczy wszystkich sztuk.
KiLo
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
BMW: e46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Piekary

#12

Post autor: KiLo »

A ja Panowie słyszałem od znajomego i przeczytałem w internetach, że m54 po wymianie odmy ogranicza swój apetyt na olej. Nie wiem czy coś w tym jest.
Ale mogę powiedzieć coś na temat m52b28tu. Polecam, szczerze ten silnik. Zrobiłem nim przez trochę ponad 2 lata 58000 i nie miałem poważniejszych awarii. Jedynie wentylator, pompa wody (przy tym zerwany pasek) i zbiornik wyrownawczy (przez wentylator). Oleju nie bierze nic. Od wymiany do wymiany na połowie miarki. Żadnych dymow z tyłu, a auto często lata pod czerwone pole. Na 5 biegu ciągnie do odcięcia bez zajakniecia. Także polecam :good:
Wiadomo, że różnica w mocy jest. Jeździłem m54b30 i jednak 2.8 trochę odstaje, ale musisz się zastanowić czy chcesz dopłacać spora kwotę do 40km i niecałych 100nm. No i oczywiście czy lubisz, jak silnik bierze olej, bo ja tego nie toleruje.
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#13

Post autor: jaszczomppoziomka »

w konkluzji: istnieją dwie metody redukcji zużycia oleju -- odma i uszczelniacze. Z tym, że odma zwykle daje mniejszy efekt z tego co wiem
greg87c
Bywalec forum
Posty: 340
Rejestracja: 28 maja 13, 20:44
BMW: 318Ci N42B20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Terespol

#14

Post autor: greg87c »

Ja dowiadywałem się w tej firmie co do swapa i odpowiednio
2.8 - 6,5 tyś zł
3.0 - 7,5 tyś zł
Podałem nr vin i według nich łatwiej w moim przypadku byłoby wrzucić 3.0 gdyż n42b20 jest nowszym motorem i więcej ma wspólnego z 3.0 niż z 2.8.
Oddajesz auto i nic Cię nie interesuje, oni szukają silnika osprzętu i kodują na fabryczne 3.0...
Ewentualnie podali mi jeszcze opcjonalnie
2 tyś za wydech z nierdzewki, 4 tyś jak z baranami, gwint, wyczynowe hamulce w zależności co Ci się zamarzy ...
i ogólnie dobrą opinie ma ta firma..

http://groupeaie.pl/
Moje Coupe:
Obrazek
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#15

Post autor: Sikormen94 »

Najlepiej kupić anglika i sobie poprzekładać.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”