SWAP E46 N42b20 na M54b28

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Szerszen0909
Posty: 5
Rejestracja: 8 lut 15, 18:13
BMW: E46 1.8i n42b20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Szerszen0909 »

Witajcie posiadam E46 z silnikiem N42b20 i chciałbym wpakować silnik 2.8. Potrzebuję informacji który sinik r6 jest najmniej awaryjny i czy przekładka jest plug&play. Znajomy twierdzi że podobno są jakieś problemy z instalacją (wiązki i kable), ale wydaje mi się że jak bym miał kompletny silnik z osprzętem komputerem i kablami to nie powinno być problemu.Pewnie ktoś z forumowiczów przerabiał taki swapik więc bym prosił o podpowiedź.
Szerszen0909
Posty: 5
Rejestracja: 8 lut 15, 18:13
BMW: E46 1.8i n42b20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: Szerszen0909 »

Za szybko napisałem ten temat bo już kilka podobnych znalazłem, sorki za dublowanie tematu. Prosił bym jednak o wypowiedź który silnik jest najmniej awaryjny i warto go wsadzić.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

Mój --- > lexus is 220d
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#4

Post autor: wandii »

Dlatego najpierw się szuka a potem pisze temat =)
Ogólnie to każde r6 w e46 jest podobne, awaryjność bym powiedział ta sama. M54 bierze trochę olej ale za to ma więcej mocy. Robiąc SWAP decydowalbym się tylko na najmocniejsze jednostki. Taniej wyjdzie wstawić m52tub28 ale to 193km. M54b30 jest sporo droższe ale mocy masz juz 230km.

Co do m54b28 to nie zdziwilbym się gdyby taki silnik istniał :) m52b30 jest bardzo popularny
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#5

Post autor: Miłosz »

Ale te m52b30 to już chyba nie fabryczny z tego co mi wiadomo ;) Jak dobrze kojarzę Yar od nas z Gdańska chyba w takim temacie siedział , ale nie pamiętam co i jak dokładnie, a jego fure to może z 2 razy widziałem na żywo.
Mój --- > lexus is 220d
Szerszen0909
Posty: 5
Rejestracja: 8 lut 15, 18:13
BMW: E46 1.8i n42b20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: Szerszen0909 »

Faktycznie nie ma takiego silnika :oops: Zastanawiam się nad M52b28 lub M54b30. Słyszałem że te 3.0 mają apetyt na olej i są dużo droższe od 2.8
Cena za 2.8 to 2500zł natomiast za 3.0 trzeba zabulić 4000-5000 zł
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#7

Post autor: wandii »

Masz racje ale jak włożysz m52tub28 to szybko zabraknie Ci mocy i będziesz żałował, że nie m54b30
Szerszen0909
Posty: 5
Rejestracja: 8 lut 15, 18:13
BMW: E46 1.8i n42b20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: Szerszen0909 »

wandii pisze:Masz racje ale jak włożysz m52tub28 to szybko zabraknie Ci mocy i będziesz żałował, że nie m54b30
Chyba mnie przekonałeś :D Zastanawiam się czym jest spowodowany ubytek oleju w tych silnikach?? Znajomy mi mówił że podobno w tych silnikach uszczelniacze zaworowe były kiepskie i dlatego brały dużo oleju.Kiedyś czytałem że nawet po wymianie tych uszczelniaczy nie było poprawy i że te silniki tak mają. Może by się wypowiedział ktoś kto ma lub zna się dobrze na tym motorze.
timmy1985
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 2 sty 15, 7:52
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#9

Post autor: timmy1985 »

silnik luźno spasowany dlatego bierze olej.BMW podaje nawet litr na 1000 km :D .temat obszernie opisany na bmw sport.ale nie ma się co tym zrażać.ja też mialm wielki dylemat czy brać 2.8 czy 3.0.jedni doradzali drudzy nie.wybrałem m54 i nie żałuję.silnik o fajnej charakterystyce.jako użytkownik mogę śmiało polecić
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#10

Post autor: piotrek1474 »

Czesto te silniki biorą olej właśnie przez uszczelniacze zaworowe. Dużo osób na forach pisze ze po wymianie przestaje brać. Tez czytałem że BMW dopuszcza zużycie oleju 1l/1000 km ale obstawiałbym jakiś błąd w druku. Prędzej 1l/10 000
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”