SWAP automatu do e46 330Ci

Spis polecanych/odradzanych warsztatów. Szukasz warsztatu w swojej okolicy? Pytaj tutaj
japanrot
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 26/12/20, 19:47
BMW: e46 e66 e38
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Poręba
Kontakt:

SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: japanrot » 22/11/21, 16:20

Witam ,
prośba do znawców o liste części potrzebnych do kompletnej przekładki skrzyni manualnej na automat 5hp19 w e46 330Ci.


Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 184
Rejestracja: 25/06/18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: Grzechu » 22/11/21, 19:04

Widzę, że jesteś z mojej okolicy. Mogę Ci dać numer do mojego mechanika, który robił mi przekładke z ssg1 na 5hp19. Mam też namiary na elektronika BMW w Będzinie który ogarnia każdy temat.

japanrot
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 26/12/20, 19:47
BMW: e46 e66 e38
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Poręba
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: japanrot » 22/11/21, 22:17

Pewnie , podaj do obu. Najlepiej na priv.

D3jw
Bywalec forum
Posty: 877
Rejestracja: 17/02/17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: D3jw » 23/11/21, 21:19

elektryka to pikuś. Najbardziej potrzebna do całej operacji pomijając skrzynie będzie Ci wiązka skrzyni idąca razem z wiązka do sond, można ją kupić i położyć osobno. Nie ma potrzeby wymiany całej wiązki silnikowej.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).

Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.


Robiłem taki swap, prosta robota.

japanrot
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 26/12/20, 19:47
BMW: e46 e66 e38
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Poręba
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: japanrot » 24/11/21, 21:38

D3jw dzięki za konkrety.
Szkoda że jesteś tak daleko bo pewnie bym skorzystał z usługi.


Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 184
Rejestracja: 25/06/18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: Grzechu » 25/11/21, 18:06

D3jw pisze:
23/11/21, 21:19
elektryka to pikuś. Najbardziej potrzebna do całej operacji pomijając skrzynie będzie Ci wiązka skrzyni idąca razem z wiązka do sond, można ją kupić i położyć osobno. Nie ma potrzeby wymiany całej wiązki silnikowej.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).

Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.


Robiłem taki swap, prosta robota.
Ja mam jeden problem po swapie. Otóż po przełączeniu lewarka w lewą stronę, tryb M/S nie wchodzi. Nic sie nie zmienia na zegarach i nie wchodzi w tryb sportowy. Dioda się zaświeca

damiannow
Bywalec forum
Posty: 145
Rejestracja: 22/12/15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: damiannow » 28/11/21, 13:26

I nie zapomnij jeszcze o wale i dyfrze. Podobnie jak Grzechu, robiłem SWAP z SSG na automat. Prosta sprawa. Najwięcej problemów sprawiło mi rozbebeszenie wiązki z dawcy w celu pobrania kabelków do lewarka. W moim przypadku nie wymieniałem kolumny kierowniczej. Można usunąć linkę i zablokować mechanizm w lewarku. Minus taki że możesz wyjąć kluczyki ze stacyjki mając skrzynie ustawiona w innej pozycji jak P. Później kodowanie. DSC napewno ale w moim przypadku zmieniałem coś w innych modułach ale już nie pamiętam gdzie

D3jw
Bywalec forum
Posty: 877
Rejestracja: 17/02/17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: D3jw » 28/11/21, 18:08

Wiązka jest na tyle prosta że da się ją spokojnie zrobić samemu, jak znajdę to gdzieś wam wrzucę rozpiske pinów.

Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 184
Rejestracja: 25/06/18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: Grzechu » 28/11/21, 18:51

damiannow pisze:
28/11/21, 13:26
I nie zapomnij jeszcze o wale i dyfrze. Podobnie jak Grzechu, robiłem SWAP z SSG na automat. Prosta sprawa. Najwięcej problemów sprawiło mi rozbebeszenie wiązki z dawcy w celu pobrania kabelków do lewarka. W moim przypadku nie wymieniałem kolumny kierowniczej. Można usunąć linkę i zablokować mechanizm w lewarku. Minus taki że możesz wyjąć kluczyki ze stacyjki mając skrzynie ustawiona w innej pozycji jak P. Później kodowanie. DSC napewno ale w moim przypadku zmieniałem coś w innych modułach ale już nie pamiętam gdzie
spróbuję jeszcze zmienić mechanizm lewarka do zmiany biegów, bo słyszałem że powinien być z tego samego roku, a najlepiej i miesiąca produkcji co reszta

dyfer wrzuć z przełożeniem 3.38 ;)

damiannow
Bywalec forum
Posty: 145
Rejestracja: 22/12/15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SWAP automatu do e46 330Ci

Post autor: damiannow » 28/11/21, 19:24

Ja początkowo jeździłem z lewarkiem z Anglika, z tego samego roku co mój. Ale to było tymczasowe rozwiazanie bo jak wiadomo ramka jest inna niż w eu. Po pewnym czasie trafiłem Europę ale inny rocznik i wszystko działa. Sport/ manuał chodzi bez problemu. Grzechu, może musisz jeszcze coś przekodowac. Ja to leciałem w ncs po kolei po modułach i wszędzie gdzie miałem do wybory smg/ automat/ manuał zmieniałem na automat. Zmieniałem w kilku modułach ale czy miało to jakieś znaczenie to nie wiem😛


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Warsztaty - mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości