SWAP automatu do e46 330Ci

Spis polecanych/odradzanych warsztatów. Szukasz warsztatu w swojej okolicy? Pytaj tutaj
japanrot
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 gru 20, 19:47
BMW: e46 e66 e38
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Poręba

#1

Post autor: japanrot »

Witam ,
prośba do znawców o liste części potrzebnych do kompletnej przekładki skrzyni manualnej na automat 5hp19 w e46 330Ci.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#2

Post autor: Grzechu »

Widzę, że jesteś z mojej okolicy. Mogę Ci dać numer do mojego mechanika, który robił mi przekładke z ssg1 na 5hp19. Mam też namiary na elektronika BMW w Będzinie który ogarnia każdy temat.
japanrot
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 gru 20, 19:47
BMW: e46 e66 e38
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Poręba

#3

Post autor: japanrot »

Pewnie , podaj do obu. Najlepiej na priv.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#4

Post autor: D3jw »

elektryka to pikuś. Najbardziej potrzebna do całej operacji pomijając skrzynie będzie Ci wiązka skrzyni idąca razem z wiązka do sond, można ją kupić i położyć osobno. Nie ma potrzeby wymiany całej wiązki silnikowej.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).

Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.


Robiłem taki swap, prosta robota.
japanrot
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 gru 20, 19:47
BMW: e46 e66 e38
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Poręba

#5

Post autor: japanrot »

D3jw dzięki za konkrety.
Szkoda że jesteś tak daleko bo pewnie bym skorzystał z usługi.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#6

Post autor: Grzechu »

D3jw pisze: 23 lis 21, 21:19 elektryka to pikuś. Najbardziej potrzebna do całej operacji pomijając skrzynie będzie Ci wiązka skrzyni idąca razem z wiązka do sond, można ją kupić i położyć osobno. Nie ma potrzeby wymiany całej wiązki silnikowej.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).

Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.


Robiłem taki swap, prosta robota.
Ja mam jeden problem po swapie. Otóż po przełączeniu lewarka w lewą stronę, tryb M/S nie wchodzi. Nic sie nie zmienia na zegarach i nie wchodzi w tryb sportowy. Dioda się zaświeca
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post autor: damiannow »

I nie zapomnij jeszcze o wale i dyfrze. Podobnie jak Grzechu, robiłem SWAP z SSG na automat. Prosta sprawa. Najwięcej problemów sprawiło mi rozbebeszenie wiązki z dawcy w celu pobrania kabelków do lewarka. W moim przypadku nie wymieniałem kolumny kierowniczej. Można usunąć linkę i zablokować mechanizm w lewarku. Minus taki że możesz wyjąć kluczyki ze stacyjki mając skrzynie ustawiona w innej pozycji jak P. Później kodowanie. DSC napewno ale w moim przypadku zmieniałem coś w innych modułach ale już nie pamiętam gdzie
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#8

Post autor: D3jw »

Wiązka jest na tyle prosta że da się ją spokojnie zrobić samemu, jak znajdę to gdzieś wam wrzucę rozpiske pinów.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#9

Post autor: Grzechu »

damiannow pisze: 28 lis 21, 13:26 I nie zapomnij jeszcze o wale i dyfrze. Podobnie jak Grzechu, robiłem SWAP z SSG na automat. Prosta sprawa. Najwięcej problemów sprawiło mi rozbebeszenie wiązki z dawcy w celu pobrania kabelków do lewarka. W moim przypadku nie wymieniałem kolumny kierowniczej. Można usunąć linkę i zablokować mechanizm w lewarku. Minus taki że możesz wyjąć kluczyki ze stacyjki mając skrzynie ustawiona w innej pozycji jak P. Później kodowanie. DSC napewno ale w moim przypadku zmieniałem coś w innych modułach ale już nie pamiętam gdzie
spróbuję jeszcze zmienić mechanizm lewarka do zmiany biegów, bo słyszałem że powinien być z tego samego roku, a najlepiej i miesiąca produkcji co reszta

dyfer wrzuć z przełożeniem 3.38 ;)
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post autor: damiannow »

Ja początkowo jeździłem z lewarkiem z Anglika, z tego samego roku co mój. Ale to było tymczasowe rozwiazanie bo jak wiadomo ramka jest inna niż w eu. Po pewnym czasie trafiłem Europę ale inny rocznik i wszystko działa. Sport/ manuał chodzi bez problemu. Grzechu, może musisz jeszcze coś przekodowac. Ja to leciałem w ncs po kolei po modułach i wszędzie gdzie miałem do wybory smg/ automat/ manuał zmieniałem na automat. Zmieniałem w kilku modułach ale czy miało to jakieś znaczenie to nie wiem😛
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Warsztaty - mechanika”