SWAP automatu do e46 330Ci
- Grzechu
- Bywalec forum
- Posty: 132
- Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Widzę, że jesteś z mojej okolicy. Mogę Ci dać numer do mojego mechanika, który robił mi przekładke z ssg1 na 5hp19. Mam też namiary na elektronika BMW w Będzinie który ogarnia każdy temat.
-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
elektryka to pikuś. Najbardziej potrzebna do całej operacji pomijając skrzynie będzie Ci wiązka skrzyni idąca razem z wiązka do sond, można ją kupić i położyć osobno. Nie ma potrzeby wymiany całej wiązki silnikowej.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).
Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.
Robiłem taki swap, prosta robota.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).
Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.
Robiłem taki swap, prosta robota.
- Grzechu
- Bywalec forum
- Posty: 132
- Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Ja mam jeden problem po swapie. Otóż po przełączeniu lewarka w lewą stronę, tryb M/S nie wchodzi. Nic sie nie zmienia na zegarach i nie wchodzi w tryb sportowy. Dioda się zaświecaD3jw pisze: ↑23 lis 21, 21:19 elektryka to pikuś. Najbardziej potrzebna do całej operacji pomijając skrzynie będzie Ci wiązka skrzyni idąca razem z wiązka do sond, można ją kupić i położyć osobno. Nie ma potrzeby wymiany całej wiązki silnikowej.
Potrzebujesz jeszcze wiązki wnętrza aczkolwiek nie jest ona potrzebna do uruchomienia i działania automatu. Najlepiej wyjąć kompletną z anglika, to raptem kilka przewodów między innymi do podświetlenia lewarka, steptronica i jeden idący do ewsu. Całość wpina się do sterownika skrzyni automatycznej pod maskę obok komputrera silnika.
Podłączenie pedału gazu jest takie samo, ale musisz zmienić na taki z kickdownem (pasuje od anglika).
Mechanizm (wybierak) automatu razem z linką jest taki sam w uk i eu, ale sama ramka z mieszkiem musi być już od europy. Pedały koniecznie europejskie. Potrzebna Ci jest jeszcze kolumna kierownicza, bo lewarek w automacie odblokowuje się pod włożeniu kluczyka. Do kolumny doprowadzona jest linka, w zwykłej kolumnie nie ma miejsca żeby tą linkę wpiąć.
Po całej operacji zostaje jeszcze kodowanie pompy ABS/ASC czy tam DSC zależy co masz pod automat. W przeciwnym razie nie będzie działać kontrola trakcji i za nią kilka innych rzeczy.
Robiłem taki swap, prosta robota.
-
- Bywalec forum
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
- BMW: E46 325i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Zamosc
- Lokalizacja: Warszawa
I nie zapomnij jeszcze o wale i dyfrze. Podobnie jak Grzechu, robiłem SWAP z SSG na automat. Prosta sprawa. Najwięcej problemów sprawiło mi rozbebeszenie wiązki z dawcy w celu pobrania kabelków do lewarka. W moim przypadku nie wymieniałem kolumny kierowniczej. Można usunąć linkę i zablokować mechanizm w lewarku. Minus taki że możesz wyjąć kluczyki ze stacyjki mając skrzynie ustawiona w innej pozycji jak P. Później kodowanie. DSC napewno ale w moim przypadku zmieniałem coś w innych modułach ale już nie pamiętam gdzie
- Grzechu
- Bywalec forum
- Posty: 132
- Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
spróbuję jeszcze zmienić mechanizm lewarka do zmiany biegów, bo słyszałem że powinien być z tego samego roku, a najlepiej i miesiąca produkcji co resztadamiannow pisze: ↑28 lis 21, 13:26 I nie zapomnij jeszcze o wale i dyfrze. Podobnie jak Grzechu, robiłem SWAP z SSG na automat. Prosta sprawa. Najwięcej problemów sprawiło mi rozbebeszenie wiązki z dawcy w celu pobrania kabelków do lewarka. W moim przypadku nie wymieniałem kolumny kierowniczej. Można usunąć linkę i zablokować mechanizm w lewarku. Minus taki że możesz wyjąć kluczyki ze stacyjki mając skrzynie ustawiona w innej pozycji jak P. Później kodowanie. DSC napewno ale w moim przypadku zmieniałem coś w innych modułach ale już nie pamiętam gdzie
dyfer wrzuć z przełożeniem 3.38
-
- Bywalec forum
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
- BMW: E46 325i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Zamosc
- Lokalizacja: Warszawa
Ja początkowo jeździłem z lewarkiem z Anglika, z tego samego roku co mój. Ale to było tymczasowe rozwiazanie bo jak wiadomo ramka jest inna niż w eu. Po pewnym czasie trafiłem Europę ale inny rocznik i wszystko działa. Sport/ manuał chodzi bez problemu. Grzechu, może musisz jeszcze coś przekodowac. Ja to leciałem w ncs po kolei po modułach i wszędzie gdzie miałem do wybory smg/ automat/ manuał zmieniałem na automat. Zmieniałem w kilku modułach ale czy miało to jakieś znaczenie to nie wiem
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1384 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 1 Odpowiedzi
- 2643 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 1474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PatrykO2
-
- 5 Odpowiedzi
- 1720 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 10 Odpowiedzi
- 12536 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: keleris
-
- 9 Odpowiedzi
- 3919 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 5 Odpowiedzi
- 10180 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yampik
-
- 1 Odpowiedzi
- 2072 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2325 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg