Stuki z tyłu samochodu podczas ruszania na 1 biegu

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#1

Post autor: Aissy »

Witam forumowiczów.

Jestem nowy na forum. Swoją przygodę z BMW zacząłem od młodzieńczych lat jednakże dopiero miesiąc temu stałem się posiadaczem swojej pierwszej BMW, a dokładnie E46 318D 2003R. Około tygodnia temu zaczęło coś mi stukać z tyłu samochodu przy ruszaniu na pierwszym biegu. Nie zawsze te stuki występują. Zauważyłem też, że gdy dodam więcej gazu to te stuki ustępują. Przeglądałem troszkę forum i poszperałem w samochodzie, jednakże problem dalej występuje. Poduszki skrzyni jak i silnika są dobre. Sprzęgła też nie podejrzewam i chyba nie było wymieniane, ale nie ślizga się także problem raczej nie leży po tej stronie. Proszę o pomoc, dzięki.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

a pod auto zagladales? czy cos nie jest urwane, wyrwane?
mocowania dyfra sacale?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Być może tuleja nr 9 do wymiany.
cezary1808
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 10 mar 16, 0:03
BMW: e46 330i touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: cezary1808 »

coś więcej na temat tych stuków? czy występują w całym zakresie obrotów? czy może tylko na początku a może na samym końcu zakresu obrotów na pierwszym biegu? podczas dynamicznego przyspieszenia czy może zawsze?
a jak cofasz i lekko wciśniesz hamulec to coś słychać?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Pewnie chodzi Ci o metaliczny stuk/klik przy samym ruszaniu. Jeśli tak to najprawdopodobniej Luz w dyferencjale. Po jakimś czasie ten typ tak po prostu ma. Żadne tuleje, żadne poduszki.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Aissy
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
BMW: E46 318D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Moje :)

#6

Post autor: Aissy »

scghost pisze:a pod auto zagladales? czy cos nie jest urwane, wyrwane?
mocowania dyfra sacale?
Zaglądałem pod auto, ale nic nie wpadło mi w oko, żeby było coś wyrwane/urwane.
WKRENTEK77 pisze:Być może tuleja nr 9 do wymiany.
Przyglądnąłem się bliżej tej słynnej 9-wiątce na internecie i w sobotę jadę raz jeszcze na kanał obadać temat. Dzięki!
cezary1808 pisze:coś więcej na temat tych stuków? czy występują w całym zakresie obrotów? czy może tylko na początku a może na samym końcu zakresu obrotów na pierwszym biegu? podczas dynamicznego przyspieszenia czy może zawsze?
a jak cofasz i lekko wciśniesz hamulec to coś słychać?
Stuki występują przy ruszaniu tylko na pierwszym biegu (powolnym ruszaniu) - na początku przy małych obrotach. Z cofaniem nie sprawdzałem czy te stuki występują, ale sprawdzę. Przy dodaniu więcej gazu ( obroty 3000+) to nic nie stuka.
Dobrodziej_1983 pisze:Pewnie chodzi Ci o metaliczny stuk/klik przy samym ruszaniu. Jeśli tak to najprawdopodobniej Luz w dyferencjale. Po jakimś czasie ten typ tak po prostu ma. Żadne tuleje, żadne poduszki.
Kolego stuki mogą przypominać coś metalicznego jak napisałeś. Coś w stylu stuków przetwartych drzwi przy ruszaniu. Jeżeli to luz w dyferencjale to uda mi się to jakoś ogarnąć, żeby było dobrze?
cezary1808
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 10 mar 16, 0:03
BMW: e46 330i touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: cezary1808 »

up - to sprawdź jeszcze przy cofaniu,
a jak wciśniesz hamulec? :)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Stuk stukowi nie równy, gdy jest głuchy (stłumiony) to skrzynia lub wał (łącznik/podpora). Jeśli typowy metaliczny to tak jak pisałem wyżej, tuleje też mogą się podobnie objawiać. Tyle że w ekstremalnych przypadkach. Jeśli luzy na dyferencjale są nie wielkie to nie masz czym się przejmować. Jeśli bardzo Cię to męczy to da firmy zajmujące się regeneracja.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”