Stuki z tyłu samochodu podczas ruszania na 1 biegu
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Witam forumowiczów.
Jestem nowy na forum. Swoją przygodę z BMW zacząłem od młodzieńczych lat jednakże dopiero miesiąc temu stałem się posiadaczem swojej pierwszej BMW, a dokładnie E46 318D 2003R. Około tygodnia temu zaczęło coś mi stukać z tyłu samochodu przy ruszaniu na pierwszym biegu. Nie zawsze te stuki występują. Zauważyłem też, że gdy dodam więcej gazu to te stuki ustępują. Przeglądałem troszkę forum i poszperałem w samochodzie, jednakże problem dalej występuje. Poduszki skrzyni jak i silnika są dobre. Sprzęgła też nie podejrzewam i chyba nie było wymieniane, ale nie ślizga się także problem raczej nie leży po tej stronie. Proszę o pomoc, dzięki.
Jestem nowy na forum. Swoją przygodę z BMW zacząłem od młodzieńczych lat jednakże dopiero miesiąc temu stałem się posiadaczem swojej pierwszej BMW, a dokładnie E46 318D 2003R. Około tygodnia temu zaczęło coś mi stukać z tyłu samochodu przy ruszaniu na pierwszym biegu. Nie zawsze te stuki występują. Zauważyłem też, że gdy dodam więcej gazu to te stuki ustępują. Przeglądałem troszkę forum i poszperałem w samochodzie, jednakże problem dalej występuje. Poduszki skrzyni jak i silnika są dobre. Sprzęgła też nie podejrzewam i chyba nie było wymieniane, ale nie ślizga się także problem raczej nie leży po tej stronie. Proszę o pomoc, dzięki.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Być może tuleja nr 9 do wymiany.
-
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 10 mar 16, 0:03
- BMW: e46 330i touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
coś więcej na temat tych stuków? czy występują w całym zakresie obrotów? czy może tylko na początku a może na samym końcu zakresu obrotów na pierwszym biegu? podczas dynamicznego przyspieszenia czy może zawsze?
a jak cofasz i lekko wciśniesz hamulec to coś słychać?
a jak cofasz i lekko wciśniesz hamulec to coś słychać?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Pewnie chodzi Ci o metaliczny stuk/klik przy samym ruszaniu. Jeśli tak to najprawdopodobniej Luz w dyferencjale. Po jakimś czasie ten typ tak po prostu ma. Żadne tuleje, żadne poduszki.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 gru 16, 11:05
- BMW: E46 318D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Moje :)
Zaglądałem pod auto, ale nic nie wpadło mi w oko, żeby było coś wyrwane/urwane.scghost pisze:a pod auto zagladales? czy cos nie jest urwane, wyrwane?
mocowania dyfra sacale?
Przyglądnąłem się bliżej tej słynnej 9-wiątce na internecie i w sobotę jadę raz jeszcze na kanał obadać temat. Dzięki!WKRENTEK77 pisze:Być może tuleja nr 9 do wymiany.
Stuki występują przy ruszaniu tylko na pierwszym biegu (powolnym ruszaniu) - na początku przy małych obrotach. Z cofaniem nie sprawdzałem czy te stuki występują, ale sprawdzę. Przy dodaniu więcej gazu ( obroty 3000+) to nic nie stuka.cezary1808 pisze:coś więcej na temat tych stuków? czy występują w całym zakresie obrotów? czy może tylko na początku a może na samym końcu zakresu obrotów na pierwszym biegu? podczas dynamicznego przyspieszenia czy może zawsze?
a jak cofasz i lekko wciśniesz hamulec to coś słychać?
Kolego stuki mogą przypominać coś metalicznego jak napisałeś. Coś w stylu stuków przetwartych drzwi przy ruszaniu. Jeżeli to luz w dyferencjale to uda mi się to jakoś ogarnąć, żeby było dobrze?Dobrodziej_1983 pisze:Pewnie chodzi Ci o metaliczny stuk/klik przy samym ruszaniu. Jeśli tak to najprawdopodobniej Luz w dyferencjale. Po jakimś czasie ten typ tak po prostu ma. Żadne tuleje, żadne poduszki.
-
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 10 mar 16, 0:03
- BMW: e46 330i touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
up - to sprawdź jeszcze przy cofaniu,
a jak wciśniesz hamulec?
a jak wciśniesz hamulec?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Stuk stukowi nie równy, gdy jest głuchy (stłumiony) to skrzynia lub wał (łącznik/podpora). Jeśli typowy metaliczny to tak jak pisałem wyżej, tuleje też mogą się podobnie objawiać. Tyle że w ekstremalnych przypadkach. Jeśli luzy na dyferencjale są nie wielkie to nie masz czym się przejmować. Jeśli bardzo Cię to męczy to da firmy zajmujące się regeneracja.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 1749 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piwo_piwo
-
- 4 Odpowiedzi
- 1633 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: plazma
-
- 2 Odpowiedzi
- 1987 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 16 Odpowiedzi
- 11642 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1627 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: eeaassyy
-
- 4 Odpowiedzi
- 3843 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jezior123
-
- 0 Odpowiedzi
- 1733 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lwsb33
-
- 2 Odpowiedzi
- 1615 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 0 Odpowiedzi
- 1860 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8