stuki w silniku po wymianie cewki

punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#1

Post autor: punisher »

Witam, ostatnio mialem wymieniane cewki dokladnie jedna poniewaz byla ulamana i zostala wstawiona nowa plus zostaly zrobione uszczelki pod pokrywa zaworow .

Pod odebraniu auta od mechanika , zauwazylem dziwne stuki wystepujace na biegu jalowym. Po otwarciu maski sluchac je jakby dochodzily spod pokrywy zaworow ale tak bardziej z tylu pod filtrem powietrza choc moge sie mylic.

Mieliscie podobne przypadki? Robota na pewno wykonana dobrze. Cewka ngk ,uszczelki elring.

Moze jakas adaptacja pomoze ?

Prosze o rady.

Wysłane z mojego BBF100-1 przy użyciu Tapatalka

Ostatnio zmieniony 22 paź 18, 20:14 przez punisher, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

po pierwsze ustal czy szarpie tylko na gazie czy na benzynie tez
po drugie zajrzyj do podwozia np na tuleje dyfra
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#3

Post autor: punisher »

scghost pisze:po pierwsze ustal czy szarpie tylko na gazie czy na benzynie tez
po drugie zajrzyj do podwozia np na tuleje dyfra
Szarpie na tym i na tym. Podwozie ogladane bylo i niby wszystko oki bez luzu...

Ale dziwi mnie to ,ze po dluzszej trasie 100km i przegonieniu auta 160 km/h -przykladowo , po zgaszeniu i zapaleniu juz szarpniec nie ma...

Dlaczego?

Wysłane z mojego BBF100-1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#4

Post autor: tomx »

Wygląda to tak że jak auto jest maksymalnie rozgrzane, to wtedy nic nie szarpie więc tam szukałbym problemu.
punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#5

Post autor: punisher »

tomx pisze:Wygląda to tak że jak auto jest maksymalnie rozgrzane, to wtedy nic nie szarpie więc tam szukałbym problemu.
A cos szczegolowiej ?

Wysłane z mojego BBF100-1 przy użyciu Tapatalka

punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#6

Post autor: punisher »

tomx pisze:Wygląda to tak że jak auto jest maksymalnie rozgrzane, to wtedy nic nie szarpie więc tam szukałbym problemu.
Bo fakt faktem szarpanie jest ciagle ale jak przegonie auto to pozniej nie ma juz go wcale. Dopiero pojawia sie jak jakis blad wyskakuje i jak go skasuje to od nowa szarpie... Wiec jakies rady?

Wysłane z mojego BBF100-1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#7

Post autor: tomx »

Hmmm. Zadajesz trochę dziwne pytanie. Silnik nie szarpie, jeśli nie ma błędu, a jak pojawia się błąd to wtedy szarpie i mnie pytasz co to może być? Pewnie właśnie ten błąd. Jeśli wyskakuje Ci błąd od ASC\DSC to solidnie przejrzyj czujniki, wiązki pod ABSy, podaj dokładne numery błedów. Prawdopodobnie coś w ASC/DSC robi błąd i dusi Ci auto - tak jakby wyczuwał poślizg koła.
punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#8

Post autor: punisher »

Powiem tak blad mialem 5e20 ale byl od czujnika dsc wymienilem go. Bardziej po skasowaniu bledow zwiazanych z check engine co mialem od valvetronica. Jednak zrobilem adaptacje wczoraj bledow nie ma a auto szarpie. Nawet jak silnik zlapie temp. Dopiero po solidnym przegonieniu auta na dluzszej trasie szarpanie ustepuje i nie ma go wcale. Chce to wyeliminowac ale nie wiem od czego zaczac. Zamowilem nowe swiece, odme i zobaczymy. Jednak dziwne ze zawsze jak zacznie szarpac to jade w trase i po trasie jak gasze i zapalam np. Nastepnego dnia ,szarpania nie ma...
A bledy czy sa czy nie znaczenia nie ma bo dopiero jak kasuje blad to zaczyna szarpac
Magia

Wysłane z mojego BBF100-1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#9

Post autor: tomx »

Valvetronic to dla mnie zagadka. Z tego co udało mi się kiedyś o tym systemie doczytać, to nie tyle silnik krokowy Valvetronica ma znaczenie, ale też bardzo duży wpływ na jego prace mają same dźwigienki, które sprężone są z zaworami. Rzekomo jak się zużywają, to ciężko by silnik dobrze pracował bo zawór jest nieotwierany/niedomykany jak powinien i ma przedmuch. Brzmiało to na tyle skomplikowane, że zrezygnowałem z zakupu samochodu z silnikiem, który posiada takie cuda. Ktoś bardziej doświadczony musi się nad tym pochylić.
punisher
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 18, 15:58
BMW: e46 n46b18
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#10

Post autor: punisher »

Dobra panowie, mam pewna diagnoze. Na pewno jest to od bledu 2a63 lub 2f67 - ogolnie ten blad jest od czujnika sprzegla ale ja nie wiem gdzie go szukac.

co do szarpania dzis rano odpalilem auto i samo zgaslo. Odpalilem je ponownie tym razem juz z check engine i bledami jak powyzej. Jednak ciekawostka szarpania nie bylo.
Podlaczylem lapka , skasowalem bledy i wykonalem adaptacje vvt i szarpanie jest. Auto fajnie chodzi nie drga , nie przerywa podczas przyspieszania. Kultura pracy jednym slowem oki. Bledow nie ma ale szarpie. Puszczam energicznie gaz i czuj szarpniecie , jak puszcze bardzo wolno i lekko to nic nie szarpie. Jak puszczam energicznie szarpnie raz i zafaluja obroty jednak falowanie jest doslownie tylko na oko poniewaz jest to spadek i od razu ida tak jak byly o te 50obrotow . Ale szarpniecie jest juz wyczuwalne.

myslicie ze moze jakas adaptacja czy cos jest w stanie naprawic te szarpania?
czy ktos mial blad 2a63 i czy udalo mu sie go rozwiazac przez jakies adaptacje???

Wysłane z mojego BBF100-1 przy użyciu Tapatalka

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”