Stuki w lewym kole przy skręcaniu

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Czarek_777
Posty: 4
Rejestracja: 2 gru 10, 22:57
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

#1

Post autor: Czarek_777 »

Witam,
Od pewnego czasu podczas skręcania słyszę stuki w lewym kole, takie jakby strzelanie. Zauważyłem, że najczęściej je słychać przy kierownicy skręconej w prawo, nie ma znaczenia czy jadę po wybojach, czy po płaskiej powierzchni. Gdy jadę prosto, nawet po dość nierównym terenie - stuków brak. Byłem u mechanika, powiedział że to tylnie tuleje na wahaczach. Wymienił je, ale nie dał gwarancji że stuki ustaną, bo mam słabe drążki kierownicze, a być i może maglownicę do regeneracji. Stuki są dalej. Czy ktoś z was może potwierdzić mi, że to jest wina drążków, albo czegoś innego ? (Mechanik stwierdził, że sworznie na wahaczach są OK). Tak czy siak jeszcze wybieram się na przegląd (do innego mechanika, bo ten jakiś podejrzany się wydał).
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#2

Post autor: tomkoff »

To będzie sworzeń, sprawdź dokładnie czy nie ma luzu,miałem to samo, choć mechanicy upierali się że to na pewno nie to, po wymianie wachacza błoga cisza.
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#3

Post autor: marcepan »

jak zakonczyla się sprawa
mam identyczna sytuacje przylekkim skrecaniu w lewo stuka w prawym kole. Wyjalem wahacz z auta jakiś czas temu bo chciałem się dobrac do sworznia ale on na prawde nie ma luzu. Sprawdzalem go w rece i jest sztywny. Tuleja wymieniona lacznik dr stab. tez gumy na drążku i drążek kierowniczy wymienione, koncowka sprawdzona w rece nie miała najmniejszego luzu.
Ciekawi mnie zatem co to jest bo objaw jest dość specyficzny. skrecasz w jedna puka z drugiej..
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Wygląda na kończące się lozysko kola. Choć lozysko bardziej chuczy niż stuka.....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

GUMMISS pisze:Wygląda na kończące się lozysko kola. Choć lozysko bardziej chuczy niż stuka.....
Może stukać.

Skręcając np w lewo zmienia się środek ciężkości w aucie i zależnie od prędkości siły nacisku.
Kręcisz w lewo więc większa siła naciska na prawą stronę auta, to normalne, fizyka, przez co piasta/łożyska są bardziej obciążone w wyniku czego może pukać.
Wjedź sobie na jakieś małe rondo i pojeździj z prędkością 40 - 60km/h wtedy pukać powinno cały czas.
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#6

Post autor: Roki »

A w jakim stanie łożyska amortyzatora?
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#7

Post autor: marcepan »

A jak ocenic lozyska amorka? Znow mi mechaniki piwiedzialy ze to sworzen bo ma niby luz delikatny gora dol ale jak wyjalem wahacz tydzien temu to w rece nie czulem zadnego luzu Trzpien ciasno chodzil w gniezdzie. Sproboje to lozyskk kola na rondzie zobaczyc ale jak krece kolem to luzno sie kreci bez szelestu wiekszego. Jak sprawdzic lozysko amorka ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

marcepan pisze:A jak ocenic lozyska amorka? Znow mi mechaniki piwiedzialy ze to sworzen bo ma niby luz delikatny gora dol ale jak wyjalem wahacz tydzien temu to w rece nie czulem zadnego luzu Trzpien ciasno chodzil w gniezdzie. Sproboje to lozyskk kola na rondzie zobaczyc ale jak krece kolem to luzno sie kreci bez szelestu wiekszego. Jak sprawdzic lozysko amorka ?
Właśnie tak jak sprawdzałeś... ;)
Na postoju kręcąc kierą.
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#9

Post autor: marcepan »

Otworzyc ten dekielek na kielichu i tam zadziwiac czy sie rusza? Jak zdejme dekielek to widze kulki lozyska amorka U Was tez tak jest?
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#10

Post autor: Roki »

Tak.Bo właśnie tam jest łożysko amortyzatora.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”