Stuki w kole przy hamowaniu silnikiem

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
hell
Posty: 4
Rejestracja: 6 mar 22, 14:07
BMW: 318
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#1

Post autor: hell »

Witam serdecznie, nie jestem pewien czy to dobry dział, bo sam nie wiem co może być przyczyną, czy zawieszenie, czy napęd, czy jeszcze coś innego.
Próbowałem nagrać zjawisko telefonem, ale na nagraniu praktycznie tego nie słychać.

W moim e46 pojawiły się ostatnio stuki w prawym tylnym kole, których częstotliwość zależy od prędkości jazdy, im wolniej jadę, tym stuki są rzadsze, no i im niższy bieg, tym głośniejsze. Dla przykładu, przy hamowaniu silnikiem na jedynce przy prędkości 10km/h to stuki kilka razy na sekundę, im szybciej tym gorzej, ale za to ciszej.
Pojawiają się one jednak właśnie tylko przy hamowaniu silnikiem, im hamowanie jest bardziej intensywne, tym również stają się one głośniejsze. Na biegu jałowym praktycznie ich nie ma.

Dosłownie 2 tygodnie temu miałem przegląd i wszystko było bez zastrzeżeń.

Dodam, że pojawiło się to około 500km po zmianie kół na letnie, ale nie wiem czy to ma jakiś związek,
oraz, że to koło było kiedyś porządnie strzelone w krawężnik i wymieniany był zgięty od tego wahacz.

Reasumując, co byście obstawiali? Coś z napędem/podpora wału/półoś, te klimaty? Ktoś miał podobny problem? Nie mogę znaleźć takiego przypadku nawet na forach żadnych innych aut..
Wizyta u mechanika niestety dopiero w piątek..

Z góry dzięki za pomysły
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

pewnie rozsypany reczny

a kola chociaz dokrecone poprawnie?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
hell
Posty: 4
Rejestracja: 6 mar 22, 14:07
BMW: 318
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#3

Post autor: hell »

koła są dokręcone poprawnie, a szczęki z osprzętem wymieniane niedawno, ręczny niby trzyma dobrze, ale rzucę na to okiem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Gdy pojawia się objaw zaciągnij delikatnie ręczny, jak coś się zmieni to będziesz wiedział żeby tu szukać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
hell
Posty: 4
Rejestracja: 6 mar 22, 14:07
BMW: 318
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#5

Post autor: hell »

tak, sprawdzałem w ten sposób i niestety nie zmienia to nic
blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#6

Post autor: blitzkrieg »

A może ten klocek, który trzyma się w tłoczku jest luźny? Kiedyś jak u siebie wyciągałem z przodu to tak siedział, że aż mi się ta blaszka z bolcami od niego odgięła. Jak go włożyłem na miejsce znów to w czasie jazdy po kocich łbach tak pizgało, jakby dwie nasadki leżały obok siebie. Po zahamowaniu nie było dźwięku. Pół roku nie mogłem dojść co tak dzwoni. Rzuć się pod auto i szturchnij go czymś, a nuż się okaże, że to on
hell
Posty: 4
Rejestracja: 6 mar 22, 14:07
BMW: 318
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#7

Post autor: hell »

dzięki za wszystkie pomysły, problemem okazuje się póki co przegub, który będzie do wymiany, bo przy okazji zaczął stukać również podczas szybszego cofania.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”