Stuki przy zmianie biegów

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Grzesiek861
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 8 sie 11, 17:24
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#1

Post autor: Grzesiek861 »

Witam może trochę odgrzewam temat,ale mam problem ze słynnym stukaniem przy zmianie biegów.Wymieniłem olej w skrzyni na oryginalny i nawet dałem jakiś magiczny dodatek do niej w postaci ceramizera i dalej to samo.Wcześniej został wymienione zawieszenie dyferencjału,podpora wału i gumowy łącznik,olej w dyfrze a w efekcie sam dyfer na inny i dalej stuki są.Mechanik mój który jednak zna się przede wszystkim na audi i wv ponieważ pracuje na serwisie i robi również w domu stwierdził że to skrzynia biegów.Trochę obawiam się że jego diagnoza może być błędna.Zdemontował skrzynie i zawiózł do swojego mechanika skrzyń biegów a ten stwierdził ze są uszkodzone łożyska oraz uszczelniacze(koszt 700zł 2 łożyska i uszczelniacze). Wałek wychodzący na sprzęgło miał dość duży luzy(lewo,prawo,góra,dół i delikatnie przód tył). Chciałbym zasięgną porady czy taki luz jest normalny i czy biegi powinny chodzić lekko czy jednak ten typ ma tak że jednak wsteczny i 3 wchodzą dość ciężko,,,czasem jak dobrze nie wbiłem biega strasznie zazgrzytało.Mam e 46 320i z 1998r 150km czy ten model ma podwójny vanos czy pojedynczy ?(wydaje mi się że podwójny). Kupił bym skrzynie z e 39 2,0 24v żeby się nie bawić w remonty za 700zł tylko ze ona jest na pojedynczym vanosie i nie wiem czy ewentualnie spasuje do mojego modeluj.Miał bym pewność że sprawna tylko nie wiem czy podejdzie,,bo niby motor ten sam tylko pojedynczy vanos i niestety e 39 a u mnie prawdopodobnie podwójny i e46.Jutro ma zawieźć jeszcze sprzęgło do tego mechanika od skrzyń bo stwierdził że te uszkodzone łożyska nie mogą być przyczyna tego stukania.Ja nie mechanik niestety i nawet nie wiem czy mam koło dwu masowe czy nie bo jeżeli to sprzęgło(ten od skrzyni tak stwierdził) jest przyczyną tego stukania to chyba drogo będzie mnie to kosztować... jutro może będę wiedział,zdziwi mnie to trochę jeżeli to sprzęgło ponieważ autko ciągło ładnie na każdym biegu przy każdym obciążeniu i na postoju żadnych drgań albo podskakującego pedału sprzęgła nie czułem.Powiedziałem mu żeby przy okazji popatrzył na tuleje sanek bo czytałem że jeszcze tego może być przyczyna ale jak położę się koło auta i kolega zaciągnie ręczny i szarpie na 1 to ewidentnie stuka tu coś w okolicach skrzyni.Proszę o jakieś fachowe rady i sugestie ponieważ bardzo lubię to autko ale to stukanie mi spędza sen z powiek.pozdrawiam
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#2

Post autor: kamil17932 »

ja mam podobnie stuk slychac dokladnie w miejscu lączenia wału ze skrzynia , czuc tam luz, ale jezdze, bo slychac to tylko jak strzele ze sprzegla, wydaje mi sie ze w skrzyni jest luz i przez to.
Ostatnio zmieniony 23 maja 12, 20:47 przez kamil17932, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

To że silnik ma Vanos podwójny czy pojedynczy lub też wcale to nie ma wpływu na pracę/rodzaj skrzyni biegów. Nie ma to ze sobą żadnego powiązania.
Nie wiem jaką dokładnie skrzynię kupiłeś więc nie powiem Ci czy będzie pasować.
Piszesz że wymieniłeś zawieszenie dyfra, a później piszesz że mechanik ma popatrzyć na tuleje sanek.
Sprzęgło to koszt OE po zniżkach max ok 800zł kmp (tarcza docisk łożysko) ew. Sachs ok 650zł
Warto sprawdzić półosie.
Które el wymieniłeś?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=33_0839&hg=33&fg=30
Ważny jest w tym przypadku nr 9
Grzesiek861
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 8 sie 11, 17:24
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszów

#4

Post autor: Grzesiek861 »

Jeżeli mówisz że nie ma znaczenia to w takim razie mogę brać te skrzynie od e39 2.0 na pojedynczym vanosie, tylko ja mam koło dwumasowe a tam nie wiem czy jest koło dwumasowe. Będzie mieć to jakieś znaczenie,jeżeli go nie ma tamta bmw e39?jeśli chodzi o te poduszki to wymieniłem zawieszenie samego dyferencjału,poduszki(tuleje)sanek nie ruszałem. Mechanik sprawdził mocowania tych sanek do budy i te 4 poduszki i stwierdził że jest ok,,,jednak rozebrał sprzęgło i mówił ze jest przypalone i koło dwu masowe ma jakiś luz i skrzypi...jest to możliwe żeby to było przyczyna stukania?sprzęgło wydawało mi się w porządku jak jeździłem ponieważ nie ślizgało i chodziło leciutko nie szarpało anie nie drgała buda,tylko czasem jak go dobrze nie wysprzęgliłem skrzynia potrafiła nie miłosiernie zgrzytnąć.Jutro ma mi dać znać co z tym sprzęgłem ponieważ zawiózł do tego znachora od skrzyń bo ma jakieś przyrządy do mierzenia czy to sprzęgło i koło dwumasowe nadaje się do powtórnego założenia.Zaczyna mnie to już denerwować bo wje***** kasy od chu...ja w nią a tu jeszcze sprzęgło prawdopodobnie rozje**** i nie daj Boże koło dwumasowe.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”