Stuki przy zmianie biegów

Qkis
Posty: 3
Rejestracja: 22 sie 19, 19:08
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#1

Post autor: Qkis »

Witam wszystkich.

Przekopałem wiele tematów dotyczących "stuków" ale z moim przypadkiem nie znalazłem. Proszę o nie zamykanie tematu.

Problem dotyczy E46 325i. W ostatnim czasie zostało wymienione:
- x4 tuleje wózka, Lemfoder x2 i Meyle HD
- x3 tuleje dyfra x2 Lemforder, tzw 9 Febi
- łącznik elastyczny wału Febi
- podpora wału Febi
- dyfer na inny sprawny ( ogromna różnica po zmianie)

Głuchy dźwięk objawia się przy szybkiej zmianie biegów. Jadąc autem np 70km/h wciskam sprzęgło i wrzucam szybko biegi 3 na 4 i tak kilka razy. Uderzenie zawsze występuje. Jeśli biegi zmienia powoli dźwięk pojawia się sporadycznie.
Kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym poprzedni właściciel zmieniał. Nie wiem co z łożyskiem oporowym. Warto może się zainteresować wysprzęglikiem?
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post autor: damiannow »

A sprawdzałeś luzy na dyfrze i półosiach? Obstawialbym to. Jest na tym forum wątek o stukach przy zmianie biegów, dość dlugi, znalazłbyś i przypadek taki jak twój ale z tego co kojarzę to chyba nikomu nie udało się rozwiązać problemu w 100%
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Stawiam na półoś.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Qkis
Posty: 3
Rejestracja: 22 sie 19, 19:08
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#4

Post autor: Qkis »

damiannow pisze: 22 sie 19, 19:50 A sprawdzałeś luzy na dyfrze i półosiach? Obstawialbym to. Jest na tym forum wątek o stukach przy zmianie biegów, dość dlugi, znalazłbyś i przypadek taki jak twój ale z tego co kojarzę to chyba nikomu nie udało się rozwiązać problemu w 100%
Czy mógłbyś podesłać link wątku o którym mówisz?
maniek21112 pisze: 22 sie 19, 21:34 Stawiam na półoś.
Będę na dniach to sprawdzał. Spróbuje jeszcze odpowietrzyć sprzęgło. Nic nie kosztuje a może cos pomoże :).
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#5

Post autor: adi3d »

Częsty problem w tych autach. Nie wiem czy komuś udało się to rozwiązać. Ja podejrzewam że wina leży gdzieś w skrzyni dlatego to taki problem żeby to naprawić
damiannow
Bywalec forum
Posty: 138
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post autor: damiannow »

Qkis pisze: 26 sie 19, 17:08 Czy mógłbyś podesłać link wątku o którym mówisz?
https://e46forum.pl/glosne-stuki-przy-wbijaniu-biegow-22831-290#p244176
Miłej lektury 😁
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#7

Post autor: tomx »

Ja na głupka najpierw sprawdziłbym jak zachowuje się sam wybierak biegów i jak chodzi skrzynia na poduchach. Jak skrzynia "leży" na poduchach to właśnie ten wybierak może powodować stuki, bo w BMW jest to solidny kawał odlewu, który jest mocowany metalowymi trzpieniami na takie gumowe "tulejki". Jak tam jest luz lub gumowa tulejka już nie istnieje z racji czasu, to przy ruszaniu czy wbijaniu biegu + ruch silnika ten trzpień może "bić" o skrzynie i stąd dziwne dźwięki. A niestety bez odkręcenia poduch skrzyni, nie da się do tego dojść - stąd problem jest ciężki do diagnozy, bo nie widzimy tego jak to pracuje we właściwej pozycji już na aucie.

Ewentualnie tył auta do góry na kozły z dobrym podparciem, jedna osoba w aucie "jedzie" i zmienia biegi, druga jest pod spodem i słucha jak to się zachowuje i skąd napierdziela - za BHP tego rozwiązania nie odpowiadam :D to raz, a dwa, zazwyczaj bez "fizycznego jechania" i obciążenia tych elementów wszystko pracuje w idealnej ciszy i kompletnie niewiadomo gdzie jest problem.

Inną opcja to tak jak ludzie piszą, wał, pół osie itp. jednak ja trochę w ciemno mógłbym obstawić łożyska w skrzyni biegów - zwłaszcza w autach z większym przebiegiem i nie tylko. Kiedyś przy wymianie oryginalnego sprzęgła przy ok. 100 tyś km w salonowym VW Caddy okazało się że sprzęgło przejechałoby jeszcze jakieś 5, może 10 tysięcy, za to wałek skrzyni miał luz na łożyskach jak cholera, więc dlatego autem telepało jak na dwumas, terkotało jak łożysko oporowe i ogólnie jazda była bardzo nieprzyjemna.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”