Stukanie w zawieszeniu co to może być??????

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
elmo4
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 13, 21:29
BMW: E 46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: cf52644

#1

Post autor: elmo4 »

Mam taki problem z zawieszeniem. Jak autko jedzie po prostej drodze prosto w prawo czy w lewo wszystko jest ok,ale jak jest nierówno to coś stuka byłem na szarpakach i wykazało ,że wszystko jest ok.....Na podnośniku ruszam kołem w górę i w dół to słychać jakieś stuki co to może być???? Listwa kierownicza do wymiany czy regeneracji ????
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Listwa kierownicza raczej to nie będzie ja bym poszedł w kierunku(choć byłeś już na szarpakach) amorków,łożyska amortyzatora może być wybite albo masz za słabo dokręcony amorek no i dalej reszta zawiechy czyli sworznie,tuleje,łączniki itd jest sporo tematów poczytaj być może w którymś będzie opisany podobny problem.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#3

Post autor: Grzechu16 »

Dzieje się tak przy małych prędkościach czy niezależnie od tego? Na postoju jak kręcisz powoli kierownicą to słychać stukanie?
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#4

Post autor: Roki »

Przez internet można gdybać stukań zawieszenia może być wiele:
łączniki stabilizatora(najprawdopodobniej)
gumy stabilizatora
sworzeń
tulejka tylna wachacza
łożysko amortyzatora
jakaś osłona silnika
końcówka drążka
drążek
maglownica
łącznik kolumny z maglownicą
Nie zawsze na szarpakach ci wyjdzie co ma luz.Podjedź do kogoś kumatego kawałek rurki w dłoń i sprawdzasz po kolei.
Ale ja bym obstawiał łącznik stabilizatora.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
saper1008
Bywalec forum
Posty: 540
Rejestracja: 6 cze 10, 17:31
BMW: E46 330Cd+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Reszel

#5

Post autor: saper1008 »

Ja miałem podobnie to był niedokręcony łącznik stabilizatora u Ciebie może byc to samo albo poprostu jest do wymiany sprawdz go dobrze jak ma minimalny luz to jest do wymiany ciezko wyczuc ten luz dopiero podczas jazdy stuka
Obrazek

ZOBACZ MOJA 330Cd M-Pakiet 18" OEM BBS LM
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=12651
elmo4
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 13, 21:29
BMW: E 46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: cf52644

#6

Post autor: elmo4 »

Amorki raczej odpadają bo są nowe BILSTEIN... końcówki wymieniałem, wymieniłem drążki kier...A jak kręcę kierownicą to niema żadnych stuków i luzów na postoju ... Wachacze i sworznie raczej też są ok.... A jak poznać że tuleje wachacza są wyrąbane patrzyłem na nie jak auto było na podonośniku to wydają się ok...
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

elmo4 pisze:Amorki raczej odpadają bo są nowe BILSTEIN... końcówki wymieniałem, wymieniłem drążki kier...A jak kręcę kierownicą to niema żadnych stuków i luzów na postoju ... Wachacze i sworznie raczej też są ok.... A jak poznać że tuleje wachacza są wyrąbane patrzyłem na nie jak auto było na podonośniku to wydają się ok...
Podnieś przód auta ,złap za koło i poruszaj na boki i obserwuj tuleje.Koniec wahacza ma siedzieć sztywno w tulei.Możesz też skręcić koła i kopnąć w oponę od przodu.Ma być sztywno.
Romanikxxl
cocojumbo7
Bywalec forum
Posty: 89
Rejestracja: 7 maja 11, 21:11
BMW: 330i M-Pakiet Individual
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: skarżysko-kamienna

#8

Post autor: cocojumbo7 »

elmo4 pisze:Amorki raczej odpadają bo są nowe BILSTEIN... końcówki wymieniałem, wymieniłem drążki kier...A jak kręcę kierownicą to niema żadnych stuków i luzów na postoju ... Wachacze i sworznie raczej też są ok.... A jak poznać że tuleje wachacza są wyrąbane patrzyłem na nie jak auto było na podonośniku to wydają się ok...
Najlepiej to wymień wszystko na nowe!!!!!!! Dobra głupi żart :D Jedź po prostu do mechanika i sprawdź jak nie jesteś pewien. Dla mnie coś takiego jak "szarpaki" na ścieżce diagnostycznej to jest śmiech. Nawet nie wiem po co ktoś, coś takiego bezużytecznego wymyślił.......Pewnie łącznik stabilizatora albo tuleja wahacza. W chwili obecnej mam trzecią E46 i w każdej albo łączniki albo tuleja. NA początek pojedź do mechanika jak się sam na tym nie znasz i nie trać pieniędzy bez sensu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Oops dopiero teraz zauważyłem że temat z przed kilku miesięcy......
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”