Stukanie przy zmianie biegów i gwałtownym dodawaniu gazu

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Zadra85
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
BMW: E46 328ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Płock

#31

Post autor: Zadra85 »

Dzis dzwiek wrocil, bo przeschło po umyciu i ewidentnie dzwiek jest z tylu z lewej strony tak jakby u gory. Wiec obstawiam kielich, mocowanie amortyzatora ze tam cos sie dzieje. Wczoraj widzialem odpowiedz na pytanie goscia co naprawia podlogi w e46 i bylo pytanie czy jest mozliwosc ze przy naruszonej podłodze, moze wyrwac sie cos w lewym kielichu.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#32

Post autor: scghost »

KucaQ pisze: 29 lip 22, 9:50
scghost pisze: 29 lip 22, 8:12 sprobuj poszarpac... mechanizm wycieraczek
Hmmm... tego nie wziąłem pod uwage, tylko, że ewidentnie słychać dźwięk z tyłu. Zarówno w środku auta, jak i na zewnątrz oraz w kanale. A to niemozliwe, żeby aż tak się niosło :D Więc nie sądze by to było to. Podszybie demontowałem na wiosne i wtedy się szarpałem z ramionami wycieraczek, bo ściągacz mi się zeslizgiwał i trochę szarpania, trochę kręcenia ściągaczem i zeszły, ale żadnego dżwięku wtedy mechanizm nie wydawał. Ale oczywiście też to sprawdzę!
no jak z tylu to raczej nie to

tak czy siak - probowales posadzic kogos za kierownicę a samemu siedziec z tylu i namierzac region skad dochodzi?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 313
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#33

Post autor: KucaQ »

scghost pisze: 29 lip 22, 18:43 tak czy siak - probowales posadzic kogos za kierownicę a samemu siedziec z tylu i namierzac region skad dochodzi?
Tak, tak. Pisałem o tym:
KucaQ pisze: 28 lip 22, 14:03 Przed wymianą tulei wózka teść jak złapał za tapicerkę na nadkolu to własnie wydawało mu sie, że to gdzies w tej okolicy trzeszczy,
Fakt faktem nie wspomniałem, że potem się zamieniliśmy, ale próbowałem również sam to namierzać. Potem na kanale robiliśmy to samo. Teśc wsiadł za kółko i ruszał przód tył a ja w kanale obserwowałem, macałem i nasłuchiwałem. Dźwięk ewidentnie pochodzi z okolic lewego nadkola.

Tak jak pisałem - w wolnej chwili rozbiorę tapicerkę do gołej blachy i ponowię "test". Niestety teraz o wolną chwilę u mnie ciężko więc nie wiem kiedy konkretnie to sprawdzę.
anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#34

Post autor: anthony »

Wrzucałem tu info, że u mnie też to przynajmniej się podzielę tym co wyszło. Czwarty serwis, w którym byłem znalazł przyczynę stuków. Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł. Zrobiłem już blisko tysiąc kilometrów od naprawy o nadal cisza. Pozostało lekkie skrzypienie czasami, stwierdzili że to tuleje pływające. Na razie nie tykam, tym bardziej, że mocno to zależy od wilgotności i temperatury, akurat dziś i wczoraj była cisza. Smutne, że trzem poprzednim renomowanym (?) serwisom nie przyszło do głowy spojrzeć szerzej i ten bak sprawdzić.
Zadra85
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
BMW: E46 328ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Płock

#35

Post autor: Zadra85 »

anthony pisze: 20 sie 22, 19:47 Wrzucałem tu info, że u mnie też to przynajmniej się podzielę tym co wyszło. Czwarty serwis, w którym byłem znalazł przyczynę stuków. Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł. Zrobiłem już blisko tysiąc kilometrów od naprawy o nadal cisza. Pozostało lekkie skrzypienie czasami, stwierdzili że to tuleje pływające. Na razie nie tykam, tym bardziej, że mocno to zależy od wilgotności i temperatury, akurat dziś i wczoraj była cisza. Smutne, że trzem poprzednim renomowanym (?) serwisom nie przyszło do głowy spojrzeć szerzej i ten bak sprawdzić.
anthony pisze: 20 sie 22, 19:47 Wrzucałem tu info, że u mnie też to przynajmniej się podzielę tym co wyszło. Czwarty serwis, w którym byłem znalazł przyczynę stuków. Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł. Zrobiłem już blisko tysiąc kilometrów od naprawy o nadal cisza. Pozostało lekkie skrzypienie czasami, stwierdzili że to tuleje pływające. Na razie nie tykam, tym bardziej, że mocno to zależy od wilgotności i temperatury, akurat dziś i wczoraj była cisza. Smutne, że trzem poprzednim renomowanym (?) serwisom nie przyszło do głowy spojrzeć szerzej i ten bak sprawdzić.
anthony pisze: 20 sie 22, 19:47 Wrzucałem tu info, że u mnie też to przynajmniej się podzielę tym co wyszło. Czwarty serwis, w którym byłem znalazł przyczynę stuków. Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł. Zrobiłem już blisko tysiąc kilometrów od naprawy o nadal cisza. Pozostało lekkie skrzypienie czasami, stwierdzili że to tuleje pływające. Na razie nie tykam, tym bardziej, że mocno to zależy od wilgotności i temperatury, akurat dziś i wczoraj była cisza. Smutne, że trzem poprzednim renomowanym (?) serwisom nie przyszło do głowy spojrzeć szerzej i ten bak sprawdzić.
Tylko, ze u mnie byl zdejmowany bak przy robieniu podlogi i przy wymianie całego zawieszenia. Wiec watpie by dwie rozne osoby i dwa rozne serwisy nie przykręciły tego porzadnie
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 313
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#36

Post autor: KucaQ »

anthony pisze: 20 sie 22, 19:47 Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł.
No własnie ja analogicznie do kolegi Zadra85. Do operacji wzmocnienia mocowań wózka bak był zdemontowany, potem w międzyczasie wymieniałem przewody hamulcowe i również go ruszałem. Po żadnej z powyższych akcji dźwięki nie ustąpiły...
Zadra85
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
BMW: E46 328ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Płock

#37

Post autor: Zadra85 »

Panowie taka luźna myśl mnie naszla. Czy w/w objawy moga dawac gumowe mocowanie wydechu ? Tak kak juz bylo wspomniane wszystkie gumy zawieszenia zostaly wymienione, podloga pospawana, a po umyciu auta dzwiek ustaje, wiec wskazywało by to na jakas gumę. A jedyne nie wymienione od poczatku to sa wieszaki nad wydechem.
Co o tym sądzicie ?
Zadra85
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
BMW: E46 328ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Płock

#38

Post autor: Zadra85 »

Grzebiąc po internecie trafilem na taki temat
https://e46forum.pl/328-ci-2000r-stukanie-przy-ruszaniu-z-tylu-9122-20

Jest tam mowa o rozwarstwieniu blachy amortyzatora i ze jest tam miejsce gdzie 3 blachy sie łącza i puszcza spaw, wiec to by bylo chyba to.
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 313
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#39

Post autor: KucaQ »

Zadra85 pisze: 3 wrz 22, 12:11 Czy w/w objawy moga dawac gumowe mocowanie wydechu ?
Byłem u dwóch mechaników. Obaj pierwsze co to sprawdzali wydech. Tyle, że to nie jest dźwięk uderzającego wydechu o karoserię... Ja mam u siebie wszystkie wieszaki nówki (w tym tylny poliuretan), wydech parokrotnie już demontowałem, ostatnio wymieniałem katalizator więc ponownie go zdejmowałem, ale nie, to nie to. Nawet jak mocno rozbujam wydech to naprawdę musze go mocno naprężyć, żeby uderzył w podwozie a nawet jak uderzy to dźwięk jest zupełnie inny. Poza tym jak siedziałem w kanale, a teść wymuszał ten dziwny dźwięk, to wydech ani drgnął, a stuki/trzaski były.
Jeden z powyższych mechaników stwierdził, że jak nie wydech, to to na 100% jest dyfer i nie mam nawet szukać dalej, on ma termin, więc mi ten dyfer ogarnie, jak sie go zapytałem dlaczego więc po deszczu czy nawet myjni jest cisza to stwierdził, że "nie widzi powiązania, ale to nic innego jak dyfer" :D
Zadra85 pisze: 3 wrz 22, 16:32 Jest tam mowa o rozwarstwieniu blachy amortyzatora i ze jest tam miejsce gdzie 3 blachy sie łącza i puszcza spaw
Własnie to jest to w co celuję. Dźwięk jest identyczny jak rozwarstwiająca się blacha i po wymianie dosłownie wszystkiego z tyłu obstawiam już tylko to, że blacha gdzieś się rozeszła na zgrzewie i trzeszczy. W Oplu miałem bardzo podobną sytuację tyle, że tam miałem to w drzwiach. Założyłem gwint i po jakimś czasie zaczęło trzeszczeć, wyszło, że poszycie drzwi oderwało sie od stelaża i to tak trzeszczało.
Natomiast lewe mocowanie amortyzatora by pasowało ze względu na to, że lewa strona karoserii przenosi największe obciażenia - to po lewej stronie jest umiejscowiona tylna tuleja dyfra.

Dlatego i u siebie będe chciał zweryfikowac to mocowanie amortyzatora, Ale nie mam kompletnie czasu... Nawet nie mam kiedy podjechac na wymianę oleju, a już nie mówiąc o rozbieraniu bagażnika.
Zadra85
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
BMW: E46 328ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Płock

#40

Post autor: Zadra85 »

U mnie dokladnie tak samo z czasem.
Umówiłem sie z gosciem co spawał podloge i wzmocnienie do niej wsptepnie na koniec pazdziernika, opisałem juz mu temat gdzie ma szukac i powiedzial ze nie ma sprawy. Niestety termin taki poniewaz pracuje rotacyjnie zagranica i nie zawsze na zjeździe do domu mam na wszystko czas. Bede informował na biezaco. A co do tego mechanika co mysli ze to dyfer, to brak mi slow :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”