Stukanie przy zmianie biegów i gwałtownym dodawaniu gazu
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
- BMW: E46 328ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Płock
Dzis dzwiek wrocil, bo przeschło po umyciu i ewidentnie dzwiek jest z tylu z lewej strony tak jakby u gory. Wiec obstawiam kielich, mocowanie amortyzatora ze tam cos sie dzieje. Wczoraj widzialem odpowiedz na pytanie goscia co naprawia podlogi w e46 i bylo pytanie czy jest mozliwosc ze przy naruszonej podłodze, moze wyrwac sie cos w lewym kielichu.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7206
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
no jak z tylu to raczej nie toKucaQ pisze: ↑29 lip 22, 9:50Hmmm... tego nie wziąłem pod uwage, tylko, że ewidentnie słychać dźwięk z tyłu. Zarówno w środku auta, jak i na zewnątrz oraz w kanale. A to niemozliwe, żeby aż tak się niosło Więc nie sądze by to było to. Podszybie demontowałem na wiosne i wtedy się szarpałem z ramionami wycieraczek, bo ściągacz mi się zeslizgiwał i trochę szarpania, trochę kręcenia ściągaczem i zeszły, ale żadnego dżwięku wtedy mechanizm nie wydawał. Ale oczywiście też to sprawdzę!
tak czy siak - probowales posadzic kogos za kierownicę a samemu siedziec z tylu i namierzac region skad dochodzi?
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Tak, tak. Pisałem o tym:
Fakt faktem nie wspomniałem, że potem się zamieniliśmy, ale próbowałem również sam to namierzać. Potem na kanale robiliśmy to samo. Teśc wsiadł za kółko i ruszał przód tył a ja w kanale obserwowałem, macałem i nasłuchiwałem. Dźwięk ewidentnie pochodzi z okolic lewego nadkola.
Tak jak pisałem - w wolnej chwili rozbiorę tapicerkę do gołej blachy i ponowię "test". Niestety teraz o wolną chwilę u mnie ciężko więc nie wiem kiedy konkretnie to sprawdzę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
- BMW: BMW e46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Wrzucałem tu info, że u mnie też to przynajmniej się podzielę tym co wyszło. Czwarty serwis, w którym byłem znalazł przyczynę stuków. Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł. Zrobiłem już blisko tysiąc kilometrów od naprawy o nadal cisza. Pozostało lekkie skrzypienie czasami, stwierdzili że to tuleje pływające. Na razie nie tykam, tym bardziej, że mocno to zależy od wilgotności i temperatury, akurat dziś i wczoraj była cisza. Smutne, że trzem poprzednim renomowanym (?) serwisom nie przyszło do głowy spojrzeć szerzej i ten bak sprawdzić.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
- BMW: E46 328ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Płock
anthony pisze: ↑20 sie 22, 19:47 Wrzucałem tu info, że u mnie też to przynajmniej się podzielę tym co wyszło. Czwarty serwis, w którym byłem znalazł przyczynę stuków. Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł. Zrobiłem już blisko tysiąc kilometrów od naprawy o nadal cisza. Pozostało lekkie skrzypienie czasami, stwierdzili że to tuleje pływające. Na razie nie tykam, tym bardziej, że mocno to zależy od wilgotności i temperatury, akurat dziś i wczoraj była cisza. Smutne, że trzem poprzednim renomowanym (?) serwisom nie przyszło do głowy spojrzeć szerzej i ten bak sprawdzić.
anthony pisze: ↑20 sie 22, 19:47 Wrzucałem tu info, że u mnie też to przynajmniej się podzielę tym co wyszło. Czwarty serwis, w którym byłem znalazł przyczynę stuków. Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł. Zrobiłem już blisko tysiąc kilometrów od naprawy o nadal cisza. Pozostało lekkie skrzypienie czasami, stwierdzili że to tuleje pływające. Na razie nie tykam, tym bardziej, że mocno to zależy od wilgotności i temperatury, akurat dziś i wczoraj była cisza. Smutne, że trzem poprzednim renomowanym (?) serwisom nie przyszło do głowy spojrzeć szerzej i ten bak sprawdzić.
Tylko, ze u mnie byl zdejmowany bak przy robieniu podlogi i przy wymianie całego zawieszenia. Wiec watpie by dwie rozne osoby i dwa rozne serwisy nie przykręciły tego porzadnieanthony pisze: ↑20 sie 22, 19:47 Wrzucałem tu info, że u mnie też to przynajmniej się podzielę tym co wyszło. Czwarty serwis, w którym byłem znalazł przyczynę stuków. Żadne tam mocowania wózka itd tylko … obluzowany bak. Przykręcili porządnie i problem znikł. Zrobiłem już blisko tysiąc kilometrów od naprawy o nadal cisza. Pozostało lekkie skrzypienie czasami, stwierdzili że to tuleje pływające. Na razie nie tykam, tym bardziej, że mocno to zależy od wilgotności i temperatury, akurat dziś i wczoraj była cisza. Smutne, że trzem poprzednim renomowanym (?) serwisom nie przyszło do głowy spojrzeć szerzej i ten bak sprawdzić.
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
No własnie ja analogicznie do kolegi Zadra85. Do operacji wzmocnienia mocowań wózka bak był zdemontowany, potem w międzyczasie wymieniałem przewody hamulcowe i również go ruszałem. Po żadnej z powyższych akcji dźwięki nie ustąpiły...
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
- BMW: E46 328ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Płock
Panowie taka luźna myśl mnie naszla. Czy w/w objawy moga dawac gumowe mocowanie wydechu ? Tak kak juz bylo wspomniane wszystkie gumy zawieszenia zostaly wymienione, podloga pospawana, a po umyciu auta dzwiek ustaje, wiec wskazywało by to na jakas gumę. A jedyne nie wymienione od poczatku to sa wieszaki nad wydechem.
Co o tym sądzicie ?
Co o tym sądzicie ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
- BMW: E46 328ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Płock
Grzebiąc po internecie trafilem na taki temat
https://e46forum.pl/328-ci-2000r-stukanie-przy-ruszaniu-z-tylu-9122-20
Jest tam mowa o rozwarstwieniu blachy amortyzatora i ze jest tam miejsce gdzie 3 blachy sie łącza i puszcza spaw, wiec to by bylo chyba to.
https://e46forum.pl/328-ci-2000r-stukanie-przy-ruszaniu-z-tylu-9122-20
Jest tam mowa o rozwarstwieniu blachy amortyzatora i ze jest tam miejsce gdzie 3 blachy sie łącza i puszcza spaw, wiec to by bylo chyba to.
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Byłem u dwóch mechaników. Obaj pierwsze co to sprawdzali wydech. Tyle, że to nie jest dźwięk uderzającego wydechu o karoserię... Ja mam u siebie wszystkie wieszaki nówki (w tym tylny poliuretan), wydech parokrotnie już demontowałem, ostatnio wymieniałem katalizator więc ponownie go zdejmowałem, ale nie, to nie to. Nawet jak mocno rozbujam wydech to naprawdę musze go mocno naprężyć, żeby uderzył w podwozie a nawet jak uderzy to dźwięk jest zupełnie inny. Poza tym jak siedziałem w kanale, a teść wymuszał ten dziwny dźwięk, to wydech ani drgnął, a stuki/trzaski były.
Jeden z powyższych mechaników stwierdził, że jak nie wydech, to to na 100% jest dyfer i nie mam nawet szukać dalej, on ma termin, więc mi ten dyfer ogarnie, jak sie go zapytałem dlaczego więc po deszczu czy nawet myjni jest cisza to stwierdził, że "nie widzi powiązania, ale to nic innego jak dyfer"
Własnie to jest to w co celuję. Dźwięk jest identyczny jak rozwarstwiająca się blacha i po wymianie dosłownie wszystkiego z tyłu obstawiam już tylko to, że blacha gdzieś się rozeszła na zgrzewie i trzeszczy. W Oplu miałem bardzo podobną sytuację tyle, że tam miałem to w drzwiach. Założyłem gwint i po jakimś czasie zaczęło trzeszczeć, wyszło, że poszycie drzwi oderwało sie od stelaża i to tak trzeszczało.
Natomiast lewe mocowanie amortyzatora by pasowało ze względu na to, że lewa strona karoserii przenosi największe obciażenia - to po lewej stronie jest umiejscowiona tylna tuleja dyfra.
Dlatego i u siebie będe chciał zweryfikowac to mocowanie amortyzatora, Ale nie mam kompletnie czasu... Nawet nie mam kiedy podjechac na wymianę oleju, a już nie mówiąc o rozbieraniu bagażnika.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 mar 22, 9:43
- BMW: E46 328ci
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Płock
U mnie dokladnie tak samo z czasem.
Umówiłem sie z gosciem co spawał podloge i wzmocnienie do niej wsptepnie na koniec pazdziernika, opisałem juz mu temat gdzie ma szukac i powiedzial ze nie ma sprawy. Niestety termin taki poniewaz pracuje rotacyjnie zagranica i nie zawsze na zjeździe do domu mam na wszystko czas. Bede informował na biezaco. A co do tego mechanika co mysli ze to dyfer, to brak mi slow
Umówiłem sie z gosciem co spawał podloge i wzmocnienie do niej wsptepnie na koniec pazdziernika, opisałem juz mu temat gdzie ma szukac i powiedzial ze nie ma sprawy. Niestety termin taki poniewaz pracuje rotacyjnie zagranica i nie zawsze na zjeździe do domu mam na wszystko czas. Bede informował na biezaco. A co do tego mechanika co mysli ze to dyfer, to brak mi slow
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 17 Odpowiedzi
- 34160 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 2 Odpowiedzi
- 2202 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: cziko4
-
- 10 Odpowiedzi
- 6108 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bugaj102
-
- 16 Odpowiedzi
- 3985 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 10649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: morslan
-
- 8 Odpowiedzi
- 6357 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebas
-
- 7 Odpowiedzi
- 7096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: saku82pl
-
- 6 Odpowiedzi
- 5369 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Zygar187
-
- 6 Odpowiedzi
- 2864 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 0 Odpowiedzi
- 2890 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mikmiki93