Stukanie przy zmianie biegów i gwałtownym dodawaniu gazu
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 paź 21, 20:18
- BMW: E46 320CD
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Witam. Problem z samochodem mam już jakiś czas i chcę go w końcu zakończyć. Zaczęło się od tego, że przy gwałtownej zmianie biegów oraz przy szarpaniu gazem tzn. szybkim dodawaniu i odejmowaniu np. na drugim biegu słychać głuche uderzenia z tyłu samochodu. Postanowiłem wymienić tuleje dyfra, ponieważ widziałem, że były spękane. Wymieniłem wszystkie 3 tuleje, problem zmalał o jakieś 25%, jednak dalej występuje to uciążliwe stukanie z okolic tylnej kanapy (sprawdziłem również mocowania wózka i są całe). Chciałbym się zapytać co to może być i jakie objawy daje uszkodzona podpora wału? Z góry dziękuje za każdą pomoc
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nadmierne wibracje wału podczas przyspieszania to efekt zerwanej podpory.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 paź 21, 20:18
- BMW: E46 320CD
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Czyli podpora to raczej nie będzie, chociaż słyszałem że jak oberwie się guma to słychać uderzenia przy zmianie biegów. Może się myle..
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Auto na podnośnik, jedna osoba wymusza dźwięk a druga sprawdza skąd dobiega.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
O masz! Widzę problem identyczny jak mój. Tyle, że u mnie wymiana tylnej tulei dyfra chyba pomogła (mocowanie sanek wzmocnione wcześniej prewencyjnie, tuleje progowe również wymienione, do tego nowy łącznik wału, ale po tym nadal hałasowało)... CHYBA pomogła, typowo po wymianie cisza jak makiem zasiał, już się gęba cieszyła, że problem rozwiązany, ale na drugi jak ruszyłem ostro spod świateł to znów mi coś stuknęło z tyłu - zupełnie tak samo jak przed wymiana owej tulei - i się zastanawiam czy jeszcze coś jeszcze jednak nie jest to wymiany. Tylko, że u mnie dźwięk przypominał bardziej trzeszczenie aniżeli stuki.
Daj znać czy dojdziesz do tego co hałasuje, bo obawiam się, że u mnie jednak problem nie zniknął. Skoro wydaje dźwięki przy gwałtownym ruszaniu to nadal coś jest nie tak. A sam niestety nie mam dostępu do podnośnika, żeby sprawdzić co dalej nie gra
Daj znać czy dojdziesz do tego co hałasuje, bo obawiam się, że u mnie jednak problem nie zniknął. Skoro wydaje dźwięki przy gwałtownym ruszaniu to nadal coś jest nie tak. A sam niestety nie mam dostępu do podnośnika, żeby sprawdzić co dalej nie gra
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Niestety problem powrócił. Wygląda to tak, jakby cos się naprężyło przy wymianie tulei dyfra a potem stopniowo odpuszczało i znowu zaczęło stukać/trzeszczeć. Tuleja ponownie sie nie zerwała, sprawdzałem - jest cała.
Zamówiłem już przednie tuleje dyfra, ponieważ widziałem lekkie wyeksploatowanie, natomiast jeszcze ich nie wymieniłem.
Z rzeczy, które zaobserwowałem - kiedy umyłem podwozie po sezonie zauważyłem, że przestało trzeszczeć. Czyli woda dostała sie tam, gdzie trzask się wytwarza i to chwilowo wyciszyło - więc problem z samym dyfrem można całkowicie wykluczyć. Dodatkowo, kiedy ostatnio miałem obciążony bagażnik +-50kg była cisza. Nic nie stukało, nie trzeszczało. Z kolei z dwójką pasażerów na tylnej kanapie dźwięki nadal były. Czyli hałas znika kiedy auto jest obciążone za osią, a nie przed.
Sprawdziłem dokładnie wydech, nigdzie o karoserię czy zawieszenie nie uderza. Sprawdziłem tuleje w tylnym zawieszeniu - wszystko ok. Niestety, na podniesionym aucie nic nie wyniknęło, a kiedy stało na kołach nie udało sie wymusić dźwięku, aby zlokalizować źródło - dźwięk jest bardzo nieregularny. Czasem sobie zatrzeszczy, czasem nie. Nie ma reguły, ale w nawiązaniu do tego co napisałem wyżej - jadąc w deszczu jest cisza...
Zamówiłem już przednie tuleje dyfra, ponieważ widziałem lekkie wyeksploatowanie, natomiast jeszcze ich nie wymieniłem.
Z rzeczy, które zaobserwowałem - kiedy umyłem podwozie po sezonie zauważyłem, że przestało trzeszczeć. Czyli woda dostała sie tam, gdzie trzask się wytwarza i to chwilowo wyciszyło - więc problem z samym dyfrem można całkowicie wykluczyć. Dodatkowo, kiedy ostatnio miałem obciążony bagażnik +-50kg była cisza. Nic nie stukało, nie trzeszczało. Z kolei z dwójką pasażerów na tylnej kanapie dźwięki nadal były. Czyli hałas znika kiedy auto jest obciążone za osią, a nie przed.
Sprawdziłem dokładnie wydech, nigdzie o karoserię czy zawieszenie nie uderza. Sprawdziłem tuleje w tylnym zawieszeniu - wszystko ok. Niestety, na podniesionym aucie nic nie wyniknęło, a kiedy stało na kołach nie udało sie wymusić dźwięku, aby zlokalizować źródło - dźwięk jest bardzo nieregularny. Czasem sobie zatrzeszczy, czasem nie. Nie ma reguły, ale w nawiązaniu do tego co napisałem wyżej - jadąc w deszczu jest cisza...
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zwróć uwagę na mocowanie tylnego amortyzatora do zwrotnicy, oraz przy okazji poduszkę amortyzatora.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Przyszła zima, zrobiło sie mokro - ucichło. Skończyła się zima, przyszła wiosna, wszystko wyschło i zaczęło się stukanie/trzeszczenie (naprawdę ciężko to jednoznacznie określić, jest to MNIEJ WIĘCEJ taki dźwięk jakby szurać grubą blachą po pręcie gwintowanym).
Wkur*iłem się i stwierdziłem, że muszę to zlokalizowac, bo te dźwięki odbierają wszelką przyjemność z jazdy, każde dodanie i odpuszczenie gazu to stuk.
Do tej pory wymieniłem:
- tuleje na wahaczu wzdłużnym (pływająca górna, pływająca dolna oraz progowa)
- łączniki i gumy stabilizatora
- poduszki amortyzatorów,
- sprężyny wraz z gumowymi podkładkami,
- tylna tuleja dyfra (9-tka), przednie jeszcze czekają w kolejce, bo również są styrane
- łącznik elastyczny wału.
Wszystkie elementy zostały wymienione na Lemfordera/Meyle HD poza 9-tką od dyfra, ta wpadła poli z Olkusza.
Jesli chodzi o tuleje wózka, wiem że zrobiłem błąd nie wymieniając ich przy wzmacnianiu mocowań wózka, jednakże na swoją obronę tylko dodam, że sprawdzałem je, wkładałem pręt i odginałem w różne strony i nie zauważyłem pęknięć gumy czy innych uszkodzeń, były sztywne i całe, stąd wówczas podjąłem decyzję o niewymienianiu ich.
Niestety po powyższych wymianach nadal dźwięki są.
Postanowiłem sprawdzić to może prymitywnym, ale jak sie okazało skutecznym sposobem. Pryskałem smarem teflonowym po każdej jednej tulei w tylnym zawieszeniu, zacząłem od tulei stabilizatora, idąc przez tuleje wózka, tuleje dyferencjału i tak doszedłem do tulei progowych, spryskałem lewą tuleje i... ucichło. Tak więc wychodzi na to, że coś jest nie tak z tuleją progową lub z jej mocowaniem do podwozia. Ale najdziwniejsze jest to, że komplet tulej był wymieniany a dźwięki ucichły w zasadzie na chwilę po wymianie, więc stąd podejrzewam też możliwy problem z mocowaniem.
Czasem kiedyś ktoś wystawiał zestawy naprawcze mocowań wózka, widziałem, że niektórzy w zestawie poza mocowaniami wózka dorzucali również wzmocnienia tulei progowych - czy te mocowania również są wadliwe i ulegają uszkodzeniu, wyrwaniu?
Wkur*iłem się i stwierdziłem, że muszę to zlokalizowac, bo te dźwięki odbierają wszelką przyjemność z jazdy, każde dodanie i odpuszczenie gazu to stuk.
Do tej pory wymieniłem:
- tuleje na wahaczu wzdłużnym (pływająca górna, pływająca dolna oraz progowa)
- łączniki i gumy stabilizatora
- poduszki amortyzatorów,
- sprężyny wraz z gumowymi podkładkami,
- tylna tuleja dyfra (9-tka), przednie jeszcze czekają w kolejce, bo również są styrane
- łącznik elastyczny wału.
Wszystkie elementy zostały wymienione na Lemfordera/Meyle HD poza 9-tką od dyfra, ta wpadła poli z Olkusza.
Jesli chodzi o tuleje wózka, wiem że zrobiłem błąd nie wymieniając ich przy wzmacnianiu mocowań wózka, jednakże na swoją obronę tylko dodam, że sprawdzałem je, wkładałem pręt i odginałem w różne strony i nie zauważyłem pęknięć gumy czy innych uszkodzeń, były sztywne i całe, stąd wówczas podjąłem decyzję o niewymienianiu ich.
Niestety po powyższych wymianach nadal dźwięki są.
Postanowiłem sprawdzić to może prymitywnym, ale jak sie okazało skutecznym sposobem. Pryskałem smarem teflonowym po każdej jednej tulei w tylnym zawieszeniu, zacząłem od tulei stabilizatora, idąc przez tuleje wózka, tuleje dyferencjału i tak doszedłem do tulei progowych, spryskałem lewą tuleje i... ucichło. Tak więc wychodzi na to, że coś jest nie tak z tuleją progową lub z jej mocowaniem do podwozia. Ale najdziwniejsze jest to, że komplet tulej był wymieniany a dźwięki ucichły w zasadzie na chwilę po wymianie, więc stąd podejrzewam też możliwy problem z mocowaniem.
Czasem kiedyś ktoś wystawiał zestawy naprawcze mocowań wózka, widziałem, że niektórzy w zestawie poza mocowaniami wózka dorzucali również wzmocnienia tulei progowych - czy te mocowania również są wadliwe i ulegają uszkodzeniu, wyrwaniu?
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Sam, sam. Mechanika moje auto widzi jedynie przy serwisie klimy (bo do tego akurat się boję tykać ) no i ostatnio w ASO na akcji technicznej Tak to wszystko robię samodzielnie.
No własnie raczej to nie będzie to. Ten dźwięk objawiał się jeszcze przed wymianą tulei, podczas wymiany myslałem, że śruba sie ukręci, bo tak stała. Przy montazu została dokręcona momentem 80Nm (chyba, że to za mało, nie wiem, bo nie dysponuję TISem).
Od tamtego czasu geometria była ustawiana 2 razy, więc ta blacha która łączy tuleję z progiem również była luzowana i dokręcana dynamometrykiem (niestety tu nie wiem z jakim momentem, bo ustawianie geometrii widziałem jedynie przez szybkę).
Będę wrzucał lato, to ustawię dupę na kobyłkach i sprawdzę jeszcze brechą tą tuleje. Teraz już chociaż wiem co i gdzie mnie doprowadza do szału, więc łatwiej będzie to usunąć, bo do tej pory byłem kompletnie zdezorientowany skąd to może dochodzić.
No własnie raczej to nie będzie to. Ten dźwięk objawiał się jeszcze przed wymianą tulei, podczas wymiany myslałem, że śruba sie ukręci, bo tak stała. Przy montazu została dokręcona momentem 80Nm (chyba, że to za mało, nie wiem, bo nie dysponuję TISem).
Od tamtego czasu geometria była ustawiana 2 razy, więc ta blacha która łączy tuleję z progiem również była luzowana i dokręcana dynamometrykiem (niestety tu nie wiem z jakim momentem, bo ustawianie geometrii widziałem jedynie przez szybkę).
Będę wrzucał lato, to ustawię dupę na kobyłkach i sprawdzę jeszcze brechą tą tuleje. Teraz już chociaż wiem co i gdzie mnie doprowadza do szału, więc łatwiej będzie to usunąć, bo do tej pory byłem kompletnie zdezorientowany skąd to może dochodzić.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 17 Odpowiedzi
- 34160 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 2 Odpowiedzi
- 2202 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: cziko4
-
- 10 Odpowiedzi
- 6108 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bugaj102
-
- 16 Odpowiedzi
- 3985 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 10649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: morslan
-
- 8 Odpowiedzi
- 6357 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebas
-
- 7 Odpowiedzi
- 7096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: saku82pl
-
- 6 Odpowiedzi
- 5369 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Zygar187
-
- 6 Odpowiedzi
- 2864 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 0 Odpowiedzi
- 2890 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mikmiki93