Stukanie/cykanie/dzwonienie w silniku M47N

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#21

Post autor: maniek21112 »

Skoro były ruszane wtryskiwacze to na 99% nie zostały włożone jak należy (podgrzane podkładki i dokręcone na 9 nm), to może powodować ten dźwięk. Jak po prawidłowym montażu nie będzie zmiany to wiesz, którym cylindrem należy się zainteresować.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
j4st3l
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 kwie 21, 9:29
BMW: E46 320D 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: -

#22

Post autor: j4st3l »

Super, niedługo będę zmieniał łożysko w tylnym kole, więc zainteresuję się podkładkami pod wtryskiwaczami, a możliwe jest, że korekty są źle pokazywane? Jakieś zbyt ładne te wyniki na niektórych?
j4st3l
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 kwie 21, 9:29
BMW: E46 320D 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: -

#23

Post autor: j4st3l »

Dodatkowo jakie podkładki dać? Grubsze czy takie jak powinny być fabrycznie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#24

Post autor: maniek21112 »

Fabryczne, np. elring.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jar091
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 21, 19:44
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatów

#25

Post autor: Jar091 »

Witam, piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu ze stukaniem bo ich jest wiele..
Mój problem zaczął się po wymienie wtryskiwaczy, silnik po rozgrzaniu idealnie do 90 stopni zaczyna stukać ale to doslownie chwilę na niskich obrotach od 1000 do 1500 najbardziej słychać stukot przy gwałtownym dodaniu gazu w tym zakresie potem zaraz znika, stukot słychać też gdy np. Jadę na 3 biegu pod górkę w przedziale 1000 - 1500 obrotów, wymieniłem wtryskiwacze na drugi komplet zmieniałem je nawet po kolei i jest to samo, za każdym razem dawałem nowe podkładki miedziane bosch i oringi na wtryski, zauważyłem że gdy temperatura na zewnątrz spadnie do - 4 to ten stukot ciężej usłyszec mimo, że silnik ma już 90 stopni, tak jakby potrzebuje więcej czasu na dogrzanie tego co tam stuka.. Przejrzałem wszystko od dołu i od góry na wolnych obrotach nie ma bata żeby się to odezwało tak samo próbowałem go obciążyć na postoju wrzucając pierwszy bieg, wciskając hamulec i powoli puszczać sprzęgło, i nic.. słychać normalne obciążenie silnika, ale tego charakterystecznego stukotu nie.. Ktoś moze mial taki przypadek? Silnik pracuje na oleju Valvoline SynPower 5w30 zmieniony ponad 5kkm temu, a i przy zmianie wtryskiwaczy zmieniałem również wszystkie 4 świece i regenerowałem sterownik świec, nie przychodzi mi nic więcej do głowy co mógłbym uszkodzić bądź złożyć źle.. Dodam, że auto ma moc nie kopci itd. Dorzucam filmik
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#26

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź korekcje. Wtryskiwacze dokręcone kluczem dynamometrycznym?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jar091
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 21, 19:44
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatów

#27

Post autor: Jar091 »

Ok, sprawdzę. Tak, dokręcane były kluczem dynamometrycznym.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#28

Post autor: maniek21112 »

Jakim momentem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jar091
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 21, 19:44
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatów

#29

Post autor: Jar091 »

9 albo 10nm.
Korekty na rozgrzanym silniku i biegu jałowym są takie :
Cylinder 1 : - 0,33
Cylinder 2 : - 1,01
Cylinder 3 : 0,64
Cylinder 4 : 0,72

Pod obciążeniem na trzecim biegu :
Cylinder 1 : - 1,33
Cylinder 2 : - 0,34
Cylinder 3 : 1,50
Cylinder 4 : 0,20
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#30

Post autor: maniek21112 »

Nagraj korekcje, wysoki bieg, obroty poniżej 1500 rpm i delikatne przyspieszanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”