Stukanie/cykanie/dzwonienie w silniku M47N

j4st3l
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 kwie 21, 9:29
BMW: E46 320D 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: -

#1

Post autor: j4st3l »

Ktoś rozpoznaje to cykanie? Najbardziej słyszalne na wolnych obrotach i przy niskich prędkościach obrotowych. Przy obciążeniu tego nie słychać. Podczas hamowania silnikiem dźwięk jest słyszalny, ale ciszej. Wtrysk? Dodam, że jeden popychacz klepie kilka sekund po odpaleniu, potem cichnie. Może to być to? Dołączam dwa filmy, jeden na postoju drugi podczas jazdy. Mam nadzieje, że dźwięk jest słyszalny. Motor to M47N 150/180.
PS. Na V-powerze z Shella cykanie jest troche cichsze (albo to placebo), co może potwierdzać dzwoniący wtryskiwacz.
Podrzucam linki do filmów na youtubie, najbardziej słychać to na słuchawkach.

1.

2.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#2

Post autor: Igna 1+ »

Mam podobnie w inpie 3wtrysk u mnie na rozgrzanym silniku +1,7 nawet do 2dochodzi, czyli za mało daje zupy potraktuje go specyfikiem maintain diesel wleje pół opakowania na 20lit. I zobaczymy, potem olej do ropy moto2 z shela półsyntetyczny.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź korekcje. Jak już wlewać to na rezerwę a najlepiej wpiąć się na krótko przy pompie progowej i niech pochodzi tylko na tym, polecam lm diesel spulung.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
j4st3l
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 kwie 21, 9:29
BMW: E46 320D 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: -

#4

Post autor: j4st3l »

Korekty minimalne,
1. 0.0
2. 0.0
3. +0.37
4. +0.08
Może to być trzeci wtrysk? Chyba zdejmę obudowę silnika i posłucham go stetoskopem, może coś usłyszę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

W jakich warunkach? Nagraj je podczas delikatnego przyspieszania na wysokim biegu z niskich obrotów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
j4st3l
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 kwie 21, 9:29
BMW: E46 320D 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: -

#6

Post autor: j4st3l »

Właśnie wtedy to słychać, przy delikatnym obciążeniu, np jadę na 3, trzymam na jednych obrotach i dzwoni, dodam mocniej gazu, cichnie. Przy obciążeniu tego nie słychać, ale spróbuję nagrać ten dźwięk jeszcze raz, zdejmę obudowę silnika i powinno być głośniej.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Ale ja nieto chcę dźwięku a korekcje w tych warunkach (niskie obroty, wysoki bieg, delikatne przyspieszanie, poniżej 1500 rpm).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
j4st3l
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 kwie 21, 9:29
BMW: E46 320D 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: -

#8

Post autor: j4st3l »

Mam taki dziwny problem z korektami podczas jazdy, że gdy wchodzę w zakładkę samochodem nie da się jechać, szarpie przy dodawaniu gazu, wyjdę z korekt i wraca do normy. Może to być spowodowane złym kablem? Mam taki do vaga co tylko silnik obsługuje.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Którą zakładkę masz na myśli? F4? Czy F5?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
j4st3l
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 kwie 21, 9:29
BMW: E46 320D 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: -

#10

Post autor: j4st3l »

Selective mass adjustment, nie pamiętam, która to bo tylko raz używałem INPY. Podpowiesz w której najlepiej sprawdzić? Kompletnie nie ogarniam INPY, vagcoma znam na pamięć, ale inpa to dla mnie nowość
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”