Spryskiwacze reflektorów
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 263
- Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
- BMW: e46 320Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Piekary
Witajcie
Jako, że w ostatnim czasie doposażałem moją pociechę w spryskiwacze reflektorów i miałem przy tym trochę wątpliwości postanowiłem napisać mały DIY dla tych co zamierzają przeprowadzić taka operacje. Sprawa nie jest trudna i czasochłonna, ale nigdzie w necie nie ma tego jasno opisanego.
Cały zestaw kosztował mnie 400zl, bez termokurczki i pinów (koszt 3 zł)
A wiec do roboty. Na poczatku co potrzebujemy:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM11&mospid=47614&btnr=61_1087&hg=61&fg=45&hl=9
-listwy pod lampy razem z zaślepkami dysz
-dysze teleskopowe razem ze spryskującymi (najlepiej ze ślizgami do lampy, będzie dużo łatwiej montować)
-przewody z końcówkami, oringami i zatrzaskami do dysz
-zbiornik płynu razem z pompkami i wtyczkami do nich
-przekaźnik 61 36 6 915 327
-gniazdo przekaźnika 61 13 1 389 113 (najlepiej używane, gdyż będą juz tam piny razem z przewodami, wiec tylko trzeba będzie je przedłużyć))
-izolacja parciana
-ternokurczki (na łączenia przewodów)
-plastikowe opaski zaciskowe (żeby ładnie przewody pospinac)
-przewód (spokojnie wystarczy 0,75mm, kupiłem 4m i po wszystkim zostało go jeszcze sporo)
W razie gdyby ktoś nie miał pinów poniżej lista:
-do wtyczki 54 pinowej modułu komfortu 61 13 0 005 197 (w elektronicznym sklepie tzw. pin żeński, dużo taniej niż w Aso:))
-do skrzynki bezpiecznikow 61 13 0 007 440 (najlepiej kupić używana skrzynkę i ja porozcinac)
-do gniazda przekaźnik 61 13 0 007 439 i 61 13 0 007 440
Narzędzia:
-nasadka 8 (do lamp)
-nasadka 10 (do zbiornika)
-kombinerki
-śrubokręt gwiazdkowy
-torx (nie pamiętam rozmiaru, potrzebny do rozbiórki skrzynki bezpieczników.
-lutownica (do łączenia przewodów)
1. Możemy rozpocząć zabawę z montażem dysz do lamp i wymianie listew pod lampami. Zaczynamy od demontażu listew, nastepnie lamp (4 śruby numer 8 na każdą lampe, 2 u gory i 2 na dole). Mając lampy na stole montujemy dysze. W moim przypadku była to kwestia 4 śrub (po dwie na każdy ślizg), ponieważ miałem juz dysze ze ślizgami.
2. Kolejna sprawa to przewod pod spryski. Według instrukcji ma iść on pasem przednim, wiec tez tak zrobiłem. Myślę, ze każdy ogarnie temat, poniżej zamieszczam fotke, na której widać, jak to jest u mnie (muszę przewód spiąc opaskami do pasa, bo wygląda, jakby wisiał :p).
3. Mając przewód na miejscu wymieniany zbiornik płynu i podpinamy pompke od spryskow do przewodu (będzie łatwiej to zrobić bez lampy, więcej miejsca, a sam przewód jest dość sztywny i ciężko nim manewrować).
4. Kolejny etap to montaż lamp, podłączenie przewodów pod dysze i montaż listew. Nie jest to nic trudnego, wiec jak ktoś rozebrał to i złoży
Przed montażem listew należy rozłączyć dysze spryskującą od teleskopowej. Są one na wcisk, więc robimy to z wyczuciem , ażeby niczego nie polamac na koniec z powrotem wciskami dysze na swoje miejsce.
5. Etap "mechaniki" zakończony. Zabieramy się za elektrykę. Na poczatku trzeba odnaleźć taka gumowe przelotke, dzięki której przeciagniemy zasilanie pod pompke spryskiwaczy reflektorów. Żeby to zrobić demontujemy schowek pasażera (5 śrubek widocznych na frontowej części schowka po jego otwarciu. Po demontażu na styku ściany grodziowej z podłogą będzie widać spora gumowe przeplotke w której są juz przewody. Mamy dodatkowo do dyspozycji jeszcze trzy miejsca (wybrane przez nas musimy czymś naciac badz przebić). A wiec bierzemy przewod i przeciagamy do komory silnika (poniżej zdjecie , jak to wygląda u mnie. Zostawilem cały kabel w izolacji, żeby siedział ciasno w przelotce).
Bedac juz w komorze silnika, ukladamy przewod tak jak leci reszta przewodów i ciagniemy go aż do pompki. Lutujemy kostkę do przewodów i podpinamy gdzies masę (oryginalnie za lewa lampa, ja zrobiłem to trochę inaczej, ale tez estetycznie. Widać to na zdjęciu). Po tych czynnościach przenosimy się do środka.
6. Teraz bierzemy przekaźnik razem z gniazdem i zapoznajemy się z oznaczeniami pinów na przekaźniku, my uzyjemy 3 z 4 (numer 35, 85 oraz jeden 87). Odrazu mozna sobie przygotowac kable. Poniżej zamieszcza opis co i jak podpinamy do przekaznika.
Oczywiście do zabawy z elektryka akumulator odpinamy.
Pin 30 - idzie bezpośrednio do skrzynki bezpieczników pod pin 51, który musimy dołożyć (bezpiecznik 30A)
Pin 85 - idzie bezposrednio do wtyczki modułu komfortu (54 pinowej) po pin numer 12, który oczywiście dokladamy.
Pin 87 - obojętnie który, idzie bezpośrednio do pompki spryskiwaczy reflektorow , jako zasilanie (czyli przewód który przeciagnelismy na poczatku)
Po podpieciu wszystkiego sprawdzamy czy wszystko jest na miejscu, mocujemy przekaźnik w jakieś ładne miejsce, podpinamy akumulator i sprawdzamy efekty pracy
Spryskiwacze reflektorow działają po włączeniu świateł mijania przy pierwszym użyciu spryskwiaczy szyb po odpaleniu oraz co piąte prysniecie szyby, nie częściej niż kilka minut (bodajże 7)
Gdzieś wyczytalem, ze powinno się zakodować w Disie spryski, jako retrofit. Osobiście tego nie robilem i wszystko działa, jak należy.
Jeśli nasze wodotryski ożyły składamy do kupy schowek, sprzatamy auto i otwieramy zasłużone piwko
W razie wątpliwości bądź sugestii co do poradnika można śmiało pisać w temacie
Jako, że w ostatnim czasie doposażałem moją pociechę w spryskiwacze reflektorów i miałem przy tym trochę wątpliwości postanowiłem napisać mały DIY dla tych co zamierzają przeprowadzić taka operacje. Sprawa nie jest trudna i czasochłonna, ale nigdzie w necie nie ma tego jasno opisanego.
Cały zestaw kosztował mnie 400zl, bez termokurczki i pinów (koszt 3 zł)
A wiec do roboty. Na poczatku co potrzebujemy:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM11&mospid=47614&btnr=61_1087&hg=61&fg=45&hl=9
-listwy pod lampy razem z zaślepkami dysz
-dysze teleskopowe razem ze spryskującymi (najlepiej ze ślizgami do lampy, będzie dużo łatwiej montować)
-przewody z końcówkami, oringami i zatrzaskami do dysz
-zbiornik płynu razem z pompkami i wtyczkami do nich
-przekaźnik 61 36 6 915 327
-gniazdo przekaźnika 61 13 1 389 113 (najlepiej używane, gdyż będą juz tam piny razem z przewodami, wiec tylko trzeba będzie je przedłużyć))
-izolacja parciana
-ternokurczki (na łączenia przewodów)
-plastikowe opaski zaciskowe (żeby ładnie przewody pospinac)
-przewód (spokojnie wystarczy 0,75mm, kupiłem 4m i po wszystkim zostało go jeszcze sporo)
W razie gdyby ktoś nie miał pinów poniżej lista:
-do wtyczki 54 pinowej modułu komfortu 61 13 0 005 197 (w elektronicznym sklepie tzw. pin żeński, dużo taniej niż w Aso:))
-do skrzynki bezpiecznikow 61 13 0 007 440 (najlepiej kupić używana skrzynkę i ja porozcinac)
-do gniazda przekaźnik 61 13 0 007 439 i 61 13 0 007 440
Narzędzia:
-nasadka 8 (do lamp)
-nasadka 10 (do zbiornika)
-kombinerki
-śrubokręt gwiazdkowy
-torx (nie pamiętam rozmiaru, potrzebny do rozbiórki skrzynki bezpieczników.
-lutownica (do łączenia przewodów)
1. Możemy rozpocząć zabawę z montażem dysz do lamp i wymianie listew pod lampami. Zaczynamy od demontażu listew, nastepnie lamp (4 śruby numer 8 na każdą lampe, 2 u gory i 2 na dole). Mając lampy na stole montujemy dysze. W moim przypadku była to kwestia 4 śrub (po dwie na każdy ślizg), ponieważ miałem juz dysze ze ślizgami.
2. Kolejna sprawa to przewod pod spryski. Według instrukcji ma iść on pasem przednim, wiec tez tak zrobiłem. Myślę, ze każdy ogarnie temat, poniżej zamieszczam fotke, na której widać, jak to jest u mnie (muszę przewód spiąc opaskami do pasa, bo wygląda, jakby wisiał :p).
3. Mając przewód na miejscu wymieniany zbiornik płynu i podpinamy pompke od spryskow do przewodu (będzie łatwiej to zrobić bez lampy, więcej miejsca, a sam przewód jest dość sztywny i ciężko nim manewrować).
4. Kolejny etap to montaż lamp, podłączenie przewodów pod dysze i montaż listew. Nie jest to nic trudnego, wiec jak ktoś rozebrał to i złoży
Przed montażem listew należy rozłączyć dysze spryskującą od teleskopowej. Są one na wcisk, więc robimy to z wyczuciem , ażeby niczego nie polamac na koniec z powrotem wciskami dysze na swoje miejsce.
5. Etap "mechaniki" zakończony. Zabieramy się za elektrykę. Na poczatku trzeba odnaleźć taka gumowe przelotke, dzięki której przeciagniemy zasilanie pod pompke spryskiwaczy reflektorów. Żeby to zrobić demontujemy schowek pasażera (5 śrubek widocznych na frontowej części schowka po jego otwarciu. Po demontażu na styku ściany grodziowej z podłogą będzie widać spora gumowe przeplotke w której są juz przewody. Mamy dodatkowo do dyspozycji jeszcze trzy miejsca (wybrane przez nas musimy czymś naciac badz przebić). A wiec bierzemy przewod i przeciagamy do komory silnika (poniżej zdjecie , jak to wygląda u mnie. Zostawilem cały kabel w izolacji, żeby siedział ciasno w przelotce).
Bedac juz w komorze silnika, ukladamy przewod tak jak leci reszta przewodów i ciagniemy go aż do pompki. Lutujemy kostkę do przewodów i podpinamy gdzies masę (oryginalnie za lewa lampa, ja zrobiłem to trochę inaczej, ale tez estetycznie. Widać to na zdjęciu). Po tych czynnościach przenosimy się do środka.
6. Teraz bierzemy przekaźnik razem z gniazdem i zapoznajemy się z oznaczeniami pinów na przekaźniku, my uzyjemy 3 z 4 (numer 35, 85 oraz jeden 87). Odrazu mozna sobie przygotowac kable. Poniżej zamieszcza opis co i jak podpinamy do przekaznika.
Oczywiście do zabawy z elektryka akumulator odpinamy.
Pin 30 - idzie bezpośrednio do skrzynki bezpieczników pod pin 51, który musimy dołożyć (bezpiecznik 30A)
Pin 85 - idzie bezposrednio do wtyczki modułu komfortu (54 pinowej) po pin numer 12, który oczywiście dokladamy.
Pin 87 - obojętnie który, idzie bezpośrednio do pompki spryskiwaczy reflektorow , jako zasilanie (czyli przewód który przeciagnelismy na poczatku)
Po podpieciu wszystkiego sprawdzamy czy wszystko jest na miejscu, mocujemy przekaźnik w jakieś ładne miejsce, podpinamy akumulator i sprawdzamy efekty pracy
Spryskiwacze reflektorow działają po włączeniu świateł mijania przy pierwszym użyciu spryskwiaczy szyb po odpaleniu oraz co piąte prysniecie szyby, nie częściej niż kilka minut (bodajże 7)
Gdzieś wyczytalem, ze powinno się zakodować w Disie spryski, jako retrofit. Osobiście tego nie robilem i wszystko działa, jak należy.
Jeśli nasze wodotryski ożyły składamy do kupy schowek, sprzatamy auto i otwieramy zasłużone piwko
W razie wątpliwości bądź sugestii co do poradnika można śmiało pisać w temacie
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 mar 14, 15:08
- BMW: E46 320Ci Coupe
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Wwa
Witam,
jestem w trakcie instalacji, zrobiłem już całą część mechaniczną. Trafiłem jednak na problem, okazało się, że mam starszy moduł komfortu (zamiast 12 pinowej wtyczki jest ~45 pinowa). Mam przekaźnik i resztę pytanie tylko jak to podłączyć?
I mam też pytanie jak podłączyć bezpiecznik? Idzie do niego jeden kabel czy dwa?
jestem w trakcie instalacji, zrobiłem już całą część mechaniczną. Trafiłem jednak na problem, okazało się, że mam starszy moduł komfortu (zamiast 12 pinowej wtyczki jest ~45 pinowa). Mam przekaźnik i resztę pytanie tylko jak to podłączyć?
I mam też pytanie jak podłączyć bezpiecznik? Idzie do niego jeden kabel czy dwa?
-
- Bywalec forum
- Posty: 263
- Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
- BMW: e46 320Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Piekary
Co do modułu niestety nie pomogę...
Odnośnie bezpiecznika, do każdego miejsca jest doprowadzony już plus, jedyne co to drugi pin wpinasz w miejsce bezpiecznika, żeby zrobić obwód.
Odnośnie bezpiecznika, do każdego miejsca jest doprowadzony już plus, jedyne co to drugi pin wpinasz w miejsce bezpiecznika, żeby zrobić obwód.
-
- Bywalec forum
- Posty: 63
- Rejestracja: 11 wrz 11, 22:16
- BMW: BMW e46 coupe 3.0 M54B30 Orientblau
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Kutno
- Lokalizacja: Kutno
pytam bo nie chce później niespodzianek czy przewód 0,75mm nie bezdzie za chudy pod bezpiecznik 30A?? dorwałem przekaźnik z przewodami i wychodzą z niego grube solidne przewody.pozdro
- kosa1061
- Bywalec forum
- Posty: 275
- Rejestracja: 28 maja 13, 8:12
- BMW: E46 318i -- 330i M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Zarszyn
tak trzeba zakodować w module komfortu
moja furrrrra BMW E46 318i->330i SMG 2 by kosa1061/M-Pakiet
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 2283 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maxsis
-
- 27 Odpowiedzi
- 9430 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 2 Odpowiedzi
- 1921 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcin444
-
- 4 Odpowiedzi
- 3266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46
-
- 5 Odpowiedzi
- 735 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2575 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 1224 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebastian9555
-
- 1 Odpowiedzi
- 1550 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 5 Odpowiedzi
- 2709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Analogowy13
-
- 9 Odpowiedzi
- 4413 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90