Spryskiwacz lamp xenon lift e46

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
DwaLitryPL

#1

Post autor: DwaLitryPL »

Witam Panowie w 2015r wymieniałem spryskiwacze na oe bmw za około 170zł szt a prawy już przepuszcza..widziałem na filmie kolegi scghost że naprawiał taki spryskiwacz.Pytanie mam takie bo spryskiwacz wchodzi w czarną stelaż który mocuje lampę i ten stelaż jest regulowany na śrubach góra/dół można podnieść lub obniżyć.Pytanie czy to dotyczy regulacji wysokości lampy samej? czy spryskiwacz tez tutaj odgrywa rolę jakaś? bo obiło mi się o uszy,że złe osadzenie spryskiwacza spowoduje,ze nowy znów po jakimś czasie będzie ciekł.Jedynie co zauważyłem to to,że po włożeniu lampy z listwą dolną gdy przykręcę śrubę z tyłu jak spryskiwacz to im mocniej się dokręci tym rurka spryskiwacza podnosi się do góry a jak się poluzuje z tyłu śrube to rurka obniża się.Może tutaj gdzieś jest wada?skręca się niby wszystko ale rurka jest podniesiona do góry przez co po jakimś czasie następuje wyciek
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#2

Post autor: pawlo2404 »

Spryskiwacz jest wsadzony na sztywno w uchwyt,Zaś lampa jest przykręcona do uchwytu,czyli regulacja jest do lampy.Ja osobiście wymieniałem cztery lata temu i jest sucho,wina leży po stronie uszczelniacza.Byc może niszczy go sam płyn ,lub tak ma być wada konstrukcji.
DwaLitryPL

#3

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie kupiłem pompkę spryskiwacza magneti Marelii.. jest to ta sama pompka co oe bmw tez pisze na niech czech republic +żółta nalepka różni się jedynie tym,że nie ma znaczka bmw i kosztuje 160zł a ze znaczkiem bmw 220/230zł

Sprawa ma się tak kupiłem pompkę zamocowałem w stelaż poprawnie i przykręciłem do pasa przedniego stelaż,zalałem płynem zbiorniczek zostawiłem na noc.Rano przychodzę świecę na pompkę a pod spodem już mokro..Jak sie wyciągnie ręcznie dysze to z otworu na środku pompki polecą krople płynu FTW?? przecież nowa pompka... w stelażu osadzona prawidłowo.Jedynie co to mocowanie stelażu /dwie śruby do pasa przedniego na dole.Może zbyt mocne dokręcenie powoduje,że pompka ustawia się ciut krzywo i zaczyna przeciekać?? czy raczej wada? no ale zaniosłem do sklepu i wysłali ją na reklamację.No nie mozliwe nowa pompka to samo co oe bmw i kur.. na drugi dzień już pod nią mokro było.Po zamontowaniu jeszcze 1h jak patrzyłem było sucho.Dopiero po około 20h jak przyszedłem do samochodu patrze a pod nią już ciut mokro..

co może być tego przyczyną
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Mnie osobiście absolutnie nie dziwi, że jest problem z nową częścią, nawet taką jak szła na pierwszy montaż..kiedyś to było a teraz nie ma :crazy:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#5

Post autor: DwaLitryPL »

hmm ale czyżby moja wina? że pompka mogła być ciut do góry zamiast prosto? no nie mam pojęcia.. no nowa pompa to samo co oe bmw tylko bez znaczka i po 20h stania już płyn przesiąka?i to tylko na środku jak otwór jest.Przecież nie będe krzywił mocowania pasa przedniego do tyłu lub do przodu... ktoś kiedyś pisał na jakimś forum..że zle osadzona nowa pompka szybko zacznie przeciekać.. no ale w stelażu siedzi prawidłowo.To jest pewne.Jedynie jak się przykręca stelaż do pas przedniego na dole to widać jak np dokręci się mocniej śruby mocujące stelaż to widać,ze stelaż pójdzie ciut wyżej a jak się poluzuje o obrót śrubę to znów ciut nizej..ale sama lampa jak najdzie na mocowanie to trochę stelaż podniesie do góry z tego względu,ze tył lampy tak jakby obciąży tył stelażu przez co można by wnioskować,że pompka jest ustawiona już nie prosto a ciut do góry i po pewnym czasie płyn omija oring wewnątrz pompki ale to takie spekulacje..

aktualnie zrobiłem jak kolega scghost rozebrałem moje dwie pompki z 2014r bo wtedy je kupiłem,ciepła woda+cytrnek :roll: wyczyściłem wszystko z kamienia chodź dużo go nie było i w środku jak uszczelnienie w połowie pompki w koło oringu dość dużo sylikonu DIRKO po czym włożyłem to w część pompki a następnie sprężyna+dysza i druga część pompki czarna ale przed złożeniem dozownikiem z DIRKO znów równo w koło po czym złączyłem drugą część(zapierając się o podłogę pompka,żeby całość zaskoczyła)po czym troszkę profilaktycznie ściskiem stolarskim na łączeniu pompkę pościskałem,reszta sylikonu szmatką w koło pompki wytarta no i z zewnątrz nic nie widać jak by pompka w ogóle nie rozbierana.Podłączyłem tak dwie pompki już zalałem płynem i czekam do jutra :roll: póki co po wysunięciu dyszy ręcznie i wsunięciu nie leci.Pamiętam na początku jak pierwszą oe pompkę robiłem,która ciekła własnie z dziurki,zakleiłem dziurkę poxyliną ale to nic nie dało bo wtedy po zaklejeniu dziurek po obu stronach płyn wywalało w koło dyszy z przodu :roll:
Najgorzej to rozłączyć jest.Ale grzanie suszarką mocno plus zabawa z śrubokrętem poskutkowała.Plastik jest na tyle elastyczny po podgrzaniu,że śmiało można dość mocno ruszać śrubokrętem :roll:

magnetii poszła na reklamację a te zrobione zobaczymy jak będe ok to najwyżej magnetii jak mi drugą dadzą to będzie leżeć i czekać :roll:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

mowilem odrazu sylykonować i bedzie spokoj
magneti marelli to mi sie zawsze kojarzylo z czesciami sredniej jakosci, ze to jest producent oem-ow to jakos smiem watpic

ze 'ktos gdzies kiedys' napisal ze bedzie przeciekac jak sie lekko wykrzywi to argument z d...
a ja mowie, ze nie bedzie, musiala by cala dysza byc mocno wykrzywiona, tak zeby wychodzila pod sporym kątem
aby ta uszczelka na tłoku nie trzymala szczelnosci do aluminiowej tulejki
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#7

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie prosze was o pomoc :cry: :cry: zrobiłem jak scghost na filmie wczoraj założyłem dwie pompki ustawiłem równo te mocowania :cry: i zalałem płynem po 3h przychodzę patrze sucho. Wziąłem nawet ręcznie wysunąłem i wsunąłem po 2 razy dysze i dalej sucho więc człowiek heppy.Zostawiłem na noc dziś przychodze po około 14h i już płyn widać.kap.. kap.. na obu zrobionych :cry: to samo było na nowej co kupiłem.Dodam nie mocowałem lamp(bo lampa jak wejdzie to może ciut podnieść/obniżyć dyszę.Ustawiłem je według mnie prosto a tutaj filmik proszę o pomoc bo ręcę opadają boje się,ze kupie dwie dysze kolejne za 330zł i na drugi dzzień będzie to samo a w sklepie mi nie uznają bo wyda im się to dziwne PROSZE O POMOC nie mogę autem ruszyć :cry: jak nie lampy.. klosze TYC kupiłem zamontowałem+nowe oe uszczelki bmw to teraz spryski i ciągle nie mogę tym wyjechać :cry:

TUTAJ FILMIK:



a tu zdjęcia mocowania:

https://zapodaj.net/3bb47eb298f6e.jpg.html

https://zapodaj.net/91c69340c3404.jpg.html

https://zapodaj.net/d340df3b1505b.jpg.html

https://zapodaj.net/48945bd78cc2e.jpg.html

ręce opadają :( co źle robię?? Magnetii Marelii jest to na 99.9% ta sama pompka.Wszystko to samo co na ori.Nalepka ta sama.Made in Czech Republic + data identycznie jak oe bmw.Miałem dwie to wiem.Różnica na środku nalepki żółtej brak logo bmw i tyle..
DwaLitryPL

#8

Post autor: DwaLitryPL »

Znaczy zapomniałem dodac nie jest to wyciek,że płyn leci i zbiorniczek opróżnia itp.Z jednej pompki płyn pojawia się po wyciągnięciu dyszy wtedy z otworu na środku pompki poleci kilka kropel a jak wróci dysza to po nocy zbierze się kropla tam,ale nie,że leci ciągle na dół..

rozebrałem te pompki jeszcze raz dałem k2 bezbarwny.Myślę tak z 3,4h poczekać i podłączyć pompki i znów na noc zostawić.Ale pomimo zastosowania tam sylikonu jakim cudem po wyciągnięciu dyszy z otworu lecą krople płynu? jeżeli tam gdzie oring środkowy jest sylikon więc musiał by płyn przedostawać się przez ten oring na dyszy w tulejce aluminiowej i robi się nadmiar płynu przez co wypełnia od przodu do tyłu? trochę dziwne

PS znalazłem post z bmwklubforum o tym podnoszeniu dyszy po zamontowaniu lampy kolego scghost:

''Pompki są takie same L/P, kupowałem to wiem ;) Ciekną tam gdzie moje ciekły, prawdopodobnie przez to, że po zamontowaniu i przykręceniu lampy pracują w pozycji wygiętej. Jak wsadzisz lampę na miejsce przykręć ją "na gotowo" wszystkimi śrubkami oprócz tej która jest na końcu łoża pompki. Jak po przykręceniu lampy pomiędzy końcówką tego łoża pompki, a uchwytem w lampie powstanie duża szczelina to przy wkręcaniu tej ostatniej śrubki powodujesz podnoszenie tego elementu i wyginanie samego spryskiwacza. Żeby temu zapobiec trzeba cały ten plastik w którym jest pompka podnieść, odkręcając dwie śrubki którymi jest przykręcony do pasa pod lampą. Dobrze poznaczyć stare miejsce obrysowując śrubki mazakiem, żeby się w tym nie pogubić. Przesuwanie tego mocowania ma wpływ na to jak ustawi się lampa. ''

to własnie tak jest.Ja zawsze jak przykręcam lampę to tylną śrubkę przykręcam do pierwszego oporu po czym o obrót luzuje patrząc na dyszę spryskiwacza pod reflektorem i faktycznie dokręcenie ostatniej śrubki podnosi dysze do góry robiąc skos..natomiast poluzowanie śrubki widać jak dysza znów opada w dół.. to jak to ustawić bez ściągania zderzaka przedniego? zderzaka nie mogę ściągnąć bo jak ściągnę to urwą się mocowania boczne bo już było jedno spawane(mocowanie zderzaka nie slizgi tylko taki otwór fabryczny w zderzaku)
DwaLitryPL

#9

Post autor: DwaLitryPL »

Co do spryskiwaczy bo około 6h walczenia z zamocowaniem lampy(lampa to mały pikuś) tylko ustawienie dolnej listwy lampy żeby dysza spryskiwacza weszła i co chwila demontaż lampy podnoszenie znów stelażu ciut do góry.Generalnie stelaż ustawiony maksymalnie do góry a listwa i tak minimalnie dysze podniosła tak jakby ten stelaż jeszcze potrzebował isć do góry mimo,że już nie ma takiej możliwości.Generalnie złożyłem wczoraj to wszystko.Zrobiłem tak jak scghost na filmie sylikonem bezbarwnym k2 i pompki leżały 24h równe zanim zalałem płynem.

Po zamontowaniu użyłem spryskiwaczy to siła duża :roll: nie pamiętam kiedy tak mocno psikały.W sumie użyłem 2 razy spyskiwaczy na lampy czyli 4 psiknięcia po dwa na jedno wysunięcie + zaznaczyłem markerem poziom płynu w zbiorniczku.Rano poziom taki sam ale dla pewności zdjąłem przednie nadkola i poświeciłem latarką na pompkę suchutko.. prawa i lewa.Bo kiedyś tak miałem to z otworu co pokazałem na filmie co jakiś czas było KAP po 30sekundach znów kap a że to szło na osłonę nadkola to tez nie widać tak.Także scghost pokazał kawał dobrej roboty :roll: Jedynie sylikon,cierpliwość,czas i 4paczki w kieszeni.
DwaLitryPL

#10

Post autor: DwaLitryPL »

Witam niestety jedna i druga zaczyna przeciekać z otworu.. zastanawia mnie jedno.Dlaczego pomimo zamontowania nowej pompki bmw i nie montowaniu nawet lampy,żeby pompka swobodnie była tylko do pasa przedniego ze stelażem przykręca tak,żeby lampa nie dociążała +zalanie płynu i zostawienie na noc.Rano już z otworu oe pompki było KAP.. co to za czary?

pompka w stelażu siedzi ok.A do pasa przymocowałem stelaż bez lampy tak,żeby nic jej nie wyginało itp i też kap..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”