Sprężyny zawieszenia tylnej osi, a koła 18"
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 sty 18, 21:54
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Cześć,
Moje Coupe z 90 roku boryka się z problemem ocierających kół o tylne nadkola - a zwłaszcza jedna strona. Póki w samochodzie są 2 osoby jest w miarę ok, im więcej pasażerów tym przy mniej gwałtownych manewrach opony trą o nadkole. Gumy to 225x40x18, ET 20. Na zimówkach 17", podobnej szerokości, profilu i odsadzeniu problem nie występuje nigdy.
Obstawiam, że to wina sprężyn. Wyglądają jakby beta zjechała na nich z linii produkcyjnej. Po rozkodowaniu VIN widnieje informacja "S226A Sports Suspension Settings". Od dealera BMW dowiedziałem się, że sprężyny do bety z opcją S226A mają numer: 33531095711 i kosztują 600 zł/szt. - trochę dużo. Jest natomiast szeroka gama zamienników: Lesjofors, Eibach, Kilen, Monroe, Kayaba itd. .
Nie chcę obniżać auta, ale mógłbym go nieznacznie utwardzić, żeby mieć pewność, że nie będzie ocierał nawet z 5 pasażerami. Chyba że przy 18" kołach muszę się pogodzić z tym, że niedługo opona wyskoczy mi nadkolem?
Doradźcie czy kupić dedykowany zamiennik czy coś twardszego? Najlepiej podajcie konkretnego producenta czy model.
Moje Coupe z 90 roku boryka się z problemem ocierających kół o tylne nadkola - a zwłaszcza jedna strona. Póki w samochodzie są 2 osoby jest w miarę ok, im więcej pasażerów tym przy mniej gwałtownych manewrach opony trą o nadkole. Gumy to 225x40x18, ET 20. Na zimówkach 17", podobnej szerokości, profilu i odsadzeniu problem nie występuje nigdy.
Obstawiam, że to wina sprężyn. Wyglądają jakby beta zjechała na nich z linii produkcyjnej. Po rozkodowaniu VIN widnieje informacja "S226A Sports Suspension Settings". Od dealera BMW dowiedziałem się, że sprężyny do bety z opcją S226A mają numer: 33531095711 i kosztują 600 zł/szt. - trochę dużo. Jest natomiast szeroka gama zamienników: Lesjofors, Eibach, Kilen, Monroe, Kayaba itd. .
Nie chcę obniżać auta, ale mógłbym go nieznacznie utwardzić, żeby mieć pewność, że nie będzie ocierał nawet z 5 pasażerami. Chyba że przy 18" kołach muszę się pogodzić z tym, że niedługo opona wyskoczy mi nadkolem?
Doradźcie czy kupić dedykowany zamiennik czy coś twardszego? Najlepiej podajcie konkretnego producenta czy model.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 1763 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seweq198
-
- 10 Odpowiedzi
- 15275 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 1726 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 3 Odpowiedzi
- 4208 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 5 Odpowiedzi
- 4440 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 2 Odpowiedzi
- 2478 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 1 Odpowiedzi
- 1807 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1206 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: polus
-
- 3 Odpowiedzi
- 1262 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 0 Odpowiedzi
- 1750 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bmw_newbie