Sprężyny wybór pomoc

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: zibi_j1 »

adamusiek pisze:tylko licz się z tym, że zakładając sportline będziesz musiał w niedługim czasie wymienić amorki ;)
Moglbys to rozwinac? Chodzi o to że amor zmienia zakres prac jest scisniety i szybciej się skonczy, czy seriyjne amory po prostu nie radza sobie z obnizeniem? Jakie amory kupic w takim wypadku, żeby dobrze pracowaly?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#12

Post autor: Młody90 »

odpowiednie do sprezyn czyli tez 'sportowe'.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

Można to rozwinąć w dwóch aspektach.
1. Zużycia. Jak na seryjnym amortyzatorze mamy sprężynę obniżoną to szybciej sie zużyją. Amortyzator jest dobijany na dołkach. Przy obniżeniu kilku cm to nic sie nie stanie, ale obniżenie 5-6cm to szybciej umrą. Ja u siebie z przodu miałem obniżenie 5cm, założyłem amoryzatory nowe Kagera - odrazy nie poleciały, wytrzymały ok 2,5roku i puściły olej.

2. Warunki jezdne, na zwykłych amortyzatorach zawieszenie jest poddatne na dobijanie na dołkach, jest on przystosowany do innego zakresu pracy. Sportowy amortyzator usztywnia trochę zawieszenie - pracuje tyle ile powinno.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#14

Post autor: Krzysiek669 »

Teoretycznie przyjmuje się, że seryjne amorki wytrzymują obniżenie do -40/-20, ale ja po zmianie seryjnych springów na m-pakietowe czyli -20/-15 w ciągu ok roku dobiłem moje amorki z przodu, lewy przedni się wylał ( miały 2 lata, Bilstein B4).
Do sprężyn obniżających lepiej zastosować mimo wszystko amorki twardsze i o krótszym skoku, które są przewidzanie do tego typu zawieszeń.
gonek77
Bywalec forum
Posty: 255
Rejestracja: 21 mar 11, 14:53
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: pleszew

#15

Post autor: gonek77 »

Nie chce zakładać nowego tematu, a ten dotyczy wyboru sprężyn. Jak to jest typowe w e46 mam pękniętą sprężynę z tyłu. Na ori są jakieś oznaczenia kolorowe, które są czarną magią. Będę wymieniał drugi komplet już, nie czarujmy się, nie nowe. I teraz tak: obecnie mam springi z brązową kropką, a na oku w dobrej cenie z zieloną z 320d przedlift sedan. Czy podejdą do polift turasa? Nie wiem jaki kolor miałem oryginalne w aucie. Help, albo F1:)
lukando
Posty: 9
Rejestracja: 7 cze 16, 15:10
BMW: BMW e46 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LPU

#16

Post autor: lukando »

Witam.
Jako że już założono temat o pomoc w doborze sprężyn, to się podpinam :p
Panowie mam pęknięte obie sprężyny z tyłu w 320Ci 150KM. Nie mam pojęcia czy były zkładane obniżające czy nie bo niedawno kupiłem autko, a ze sprezyn nie da sie nic odczytać. Amorki ori sachs-a. Zastanawiałem się nad sprężynami KYB RX6200, jako że są w miare przystepne cenowo, a i jakościowo KYB są niezłe z tego co poczytałem.
Pytanie do was, czy w zestawie z tymi amorkami nie będzie stała jak koza? :D
Czy może jedyna opcja żeby się dowiedzieć to założyć springi i się przekonać na własnej skórze? :p

Z góry dzięki za pomoc!
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#17

Post autor: WKRENTEK77 »

To zależy od zawiasu jaki tam u Ciebie siedzi czy jest zwykły czy obniżony m pakietowy możesz to wyczytać z vinu ,chyba że ktoś już wcześniej wrzucił jakieś obniżające springi a zawias fabrycznie wyszedł zwykły to vin może wprowadzić,ic w błąd ,albo tak jak piszesz wrzuć na auto i zobacz jak to będzie wyglądało.
lukando
Posty: 9
Rejestracja: 7 cze 16, 15:10
BMW: BMW e46 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LPU

#18

Post autor: lukando »

Wrzuciłem i autko podnioslo sie jakies 5-6cm z tylu. Niestety dopiero teraz rozkodowalem vin i wyszło że mam sportowe dostosowanie podwozia. Jakie powinny byc sprezyny do tego zawiasu? bo juz nie wiem sam czy tak powinna stac jak stoi, czy nizej. z tyłu mam 17" 225/45 a prawie piesc moge wcisnac miedzy opone a blotnik :/
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#19

Post autor: xlc »

Jak nie chcesz mieć za nisko i chcesz zachować komfort to kup eibach pro kit ;)
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
lukando
Posty: 9
Rejestracja: 7 cze 16, 15:10
BMW: BMW e46 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LPU

#20

Post autor: lukando »

Bedzie eibach pro-kit ale w swoim czasie niestety :/ narazie muszę doraźnie doprowadzić auto do dobrego stanu bo jak to po zakupie było troszki wydatków a teraz trzeba odbudować budżet na nowe zabawki :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”