Sprężyny obniżające
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 275
- Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
- BMW: E46 323i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: RDM
Ostatnio noszę się z zamiarem zmiany koła a dokładniej z '16' na coś większego '17' bądz '18'. A że wiąże się to z tym że auto będzie stało prawdopodobnie wyżej, trzeba by zejść niżej Ale do rzeczy. Auto ma mi służyć do codziennego użytku więc obniżyć je chce minimalnie. Po prostu chce znaleźć ten złoty środek gdzie samochód będzie wyglądał dobrze, ale będzie mi też wygodnie. Chodzi mi o to żebym mógł zapakować graty do samochodu i spokojnie pojechać do pracy. Może to dziwnie brzmi bo niby chce obniżać auto ale tylko minimalnie. Na dodatek ostatnio pękła mi jedna z tylnych sprężyn, i po wymianie przód jest wyżej niż tył. Irytuje mnie to strasznie i muszę coś z tym zrobić.
Jak wygląda sprawa z kitami sprężyn obniżających. Chodzi mi o to jak takie sprężyny wpływają na pracę oryginalnych amortyzatorów ? Tak jak napisałem wyżej, mówię tu o minimalnych obniżeniach rzędu przód -30mm, tył -20-25mm. Albo i jeszcze mniej, są w ogóle godne polecenia kity sprężyn o obniżeniu -10-20 przód, i -30 tył ?
Jazda na takich sprężynach jest mniej komfortowa ? Chodzi mi tu o twardość. Popularnym zestawem jest eibach pro kit -20-25 przód, i -30 tył. Nie jest to za dużo do codziennej jazdy ?
Dzięki za wszelkie opinie, i zapraszam do dyskusji. Każda wypowiedz jest cenna.
Jak wygląda sprawa z kitami sprężyn obniżających. Chodzi mi o to jak takie sprężyny wpływają na pracę oryginalnych amortyzatorów ? Tak jak napisałem wyżej, mówię tu o minimalnych obniżeniach rzędu przód -30mm, tył -20-25mm. Albo i jeszcze mniej, są w ogóle godne polecenia kity sprężyn o obniżeniu -10-20 przód, i -30 tył ?
Jazda na takich sprężynach jest mniej komfortowa ? Chodzi mi tu o twardość. Popularnym zestawem jest eibach pro kit -20-25 przód, i -30 tył. Nie jest to za dużo do codziennej jazdy ?
Dzięki za wszelkie opinie, i zapraszam do dyskusji. Każda wypowiedz jest cenna.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Nie mam poza seryjnego obniżenia, ale z tego co słucham od roku ( ) to pro-kit spokojnie nadaje się do codziennej jazdy. A dwa to jeśli obniżenie będzie nie więcej niż -30 to spokojnie można zostawić seryjne amory.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Jak zalozysz wiekszą felge to samochod bedzie mial taką samą wysokosc, tylko optycznie bedzie inaczej wygladał.
Eibach pro kit - bardzo dobry wybor. W miare komfortowo i troche nizej.
Eibach pro kit - bardzo dobry wybor. W miare komfortowo i troche nizej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 275
- Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
- BMW: E46 323i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: RDM
No właśnie tak czytam i czytam opinie ludzi, i nie widzę żeby ktoś jakoś bardzo narzekał na szybkie zużywanie się oryginalnych amorów przy takim kicie.
No właśnie o coś takiego mi chodziłomariryb pisze:Jak zalozysz wiekszą felge to samochod bedzie mial taką samą wysokosc, tylko optycznie bedzie inaczej wygladał.
W miare komfortowo ? Ociera coś ?mariryb pisze:Eibach pro kit - bardzo dobry wybor. W miare komfortowo i troche nizej.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Komfort to pojecie wzgledne i kwestia przyzwyczajenia. Obcieranie - chodzi Ci o opone? To juz zalezy od szerokosci opony i et felgi.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 275
- Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
- BMW: E46 323i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: RDM
Chodzi mi czy jest duża różnica pod względem komfortu porównując oryginalne sprężyny i obniżające. Co do obcierania to chodzi mi bardziej czy nie wadzi się bardzo na jakiś dziurach, progach itd.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1407
- Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
- BMW: 318i M43
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: JJ60596
Pro kit jest trochę bardziej sztywny niż seryjne sprężyny, ale człowiek się szybko przyzwyczaja i zapomina o tym.
Obcieranie - przy 3 osobach na tylnej kanapie i większej prędkości na jakiejś głębszej nierówności potrafi przytrzeć delikatnie.
I na niektórych progach zwalniających trzeba uważać, ale tych naprawdę dużych
Poza tym same plusy
Obcieranie - przy 3 osobach na tylnej kanapie i większej prędkości na jakiejś głębszej nierówności potrafi przytrzeć delikatnie.
I na niektórych progach zwalniających trzeba uważać, ale tych naprawdę dużych
Poza tym same plusy
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Na normalnych drogach to nie. Na gruntowych trzeba ostroznie jechac. Mi sie na seryjnym zawieszeniu niekomfortowo jezdzi - tzn stresuje sie ze cos sie dzieje z samochodem jak sie przekrzywia
Ja mam wiecej niz pro kit obnizone bo mam poduszki z e36 oraz amortyzatory o obnizonym skoku przez co jest powyzej 50mm z przoodu nizej. Nigdzie nie zawadzam. Ale to kwestia doswiadczenia i przyzwyczajenia 6 lat na glebie.
Ja mam wiecej niz pro kit obnizone bo mam poduszki z e36 oraz amortyzatory o obnizonym skoku przez co jest powyzej 50mm z przoodu nizej. Nigdzie nie zawadzam. Ale to kwestia doswiadczenia i przyzwyczajenia 6 lat na glebie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 275
- Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
- BMW: E46 323i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: RDM
Pasażerów z tyłu zazwyczaj nie wożę więc git. Dobrze że te policjanty coraz chudsze są
Na gruntowych zazwyczaj powoli się turlam więc widzę że problemu nie będzie.
W takim razie nic tylko zbierać na kit
Na gruntowych zazwyczaj powoli się turlam więc widzę że problemu nie będzie.
W takim razie nic tylko zbierać na kit
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Dawi potrafi dobić bo nie ma sportowych odbojników. Ja mam i nic nie dobija. Pro kir odeibacha to idealbe rozwiazanie dla ciebie. Zobacz moją galerie. Dawida i temat o montazu tych springow. Masz tam wysokosci porownania. Wszystko. Temat generalnie wg mnie wyczerpany
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1585 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 10 Odpowiedzi
- 10144 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kulka63
-
- 8 Odpowiedzi
- 6192 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Larry
-
- 2 Odpowiedzi
- 1127 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 11 Odpowiedzi
- 3585 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 3936 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 4 Odpowiedzi
- 1688 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1031 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DawidK09
-
- 3 Odpowiedzi
- 1480 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARCARBMW