Sprężyny obniżające

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#1

Post autor: Alvin »

Ostatnio noszę się z zamiarem zmiany koła a dokładniej z '16' na coś większego '17' bądz '18'. A że wiąże się to z tym że auto będzie stało prawdopodobnie wyżej, trzeba by zejść niżej :lol: Ale do rzeczy. Auto ma mi służyć do codziennego użytku więc obniżyć je chce minimalnie. Po prostu chce znaleźć ten złoty środek gdzie samochód będzie wyglądał dobrze, ale będzie mi też wygodnie. Chodzi mi o to żebym mógł zapakować graty do samochodu i spokojnie pojechać do pracy. Może to dziwnie brzmi bo niby chce obniżać auto ale tylko minimalnie. Na dodatek ostatnio pękła mi jedna z tylnych sprężyn, i po wymianie przód jest wyżej niż tył. Irytuje mnie to strasznie i muszę coś z tym zrobić.
Jak wygląda sprawa z kitami sprężyn obniżających. Chodzi mi o to jak takie sprężyny wpływają na pracę oryginalnych amortyzatorów ? Tak jak napisałem wyżej, mówię tu o minimalnych obniżeniach rzędu przód -30mm, tył -20-25mm. Albo i jeszcze mniej, są w ogóle godne polecenia kity sprężyn o obniżeniu -10-20 przód, i -30 tył ?
Jazda na takich sprężynach jest mniej komfortowa ? Chodzi mi tu o twardość. Popularnym zestawem jest eibach pro kit -20-25 przód, i -30 tył. Nie jest to za dużo do codziennej jazdy ?
Dzięki za wszelkie opinie, i zapraszam do dyskusji. Każda wypowiedz jest cenna.;)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Nie mam poza seryjnego obniżenia, ale z tego co słucham od roku ( :D ) to pro-kit spokojnie nadaje się do codziennej jazdy. A dwa to jeśli obniżenie będzie nie więcej niż -30 to spokojnie można zostawić seryjne amory.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

Jak zalozysz wiekszą felge to samochod bedzie mial taką samą wysokosc, tylko optycznie bedzie inaczej wygladał.

Eibach pro kit - bardzo dobry wybor. W miare komfortowo i troche nizej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#4

Post autor: Alvin »

No właśnie tak czytam i czytam opinie ludzi, i nie widzę żeby ktoś jakoś bardzo narzekał na szybkie zużywanie się oryginalnych amorów przy takim kicie.
mariryb pisze:Jak zalozysz wiekszą felge to samochod bedzie mial taką samą wysokosc, tylko optycznie bedzie inaczej wygladał.
No właśnie o coś takiego mi chodziło ;)
mariryb pisze:Eibach pro kit - bardzo dobry wybor. W miare komfortowo i troche nizej.
W miare komfortowo ? Ociera coś ?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Komfort to pojecie wzgledne i kwestia przyzwyczajenia. Obcieranie - chodzi Ci o opone? To juz zalezy od szerokosci opony i et felgi.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#6

Post autor: Alvin »

Chodzi mi czy jest duża różnica pod względem komfortu porównując oryginalne sprężyny i obniżające. Co do obcierania to chodzi mi bardziej czy nie wadzi się bardzo na jakiś dziurach, progach itd. ;)
DawidK09
Bywalec forum
Posty: 1407
Rejestracja: 9 lut 13, 11:17
BMW: 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: JJ60596

#7

Post autor: DawidK09 »

Pro kit jest trochę bardziej sztywny niż seryjne sprężyny, ale człowiek się szybko przyzwyczaja i zapomina o tym.

Obcieranie - przy 3 osobach na tylnej kanapie i większej prędkości na jakiejś głębszej nierówności potrafi przytrzeć delikatnie.
I na niektórych progach zwalniających trzeba uważać, ale tych naprawdę dużych ;)

Poza tym same plusy :)
Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

Na normalnych drogach to nie. Na gruntowych trzeba ostroznie jechac. Mi sie na seryjnym zawieszeniu niekomfortowo jezdzi - tzn stresuje sie ze cos sie dzieje z samochodem jak sie przekrzywia ;)
Ja mam wiecej niz pro kit obnizone bo mam poduszki z e36 oraz amortyzatory o obnizonym skoku przez co jest powyzej 50mm z przoodu nizej. Nigdzie nie zawadzam. Ale to kwestia doswiadczenia i przyzwyczajenia 6 lat na glebie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Alvin
Bywalec forum
Posty: 275
Rejestracja: 2 lis 15, 17:54
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RDM

#9

Post autor: Alvin »

Pasażerów z tyłu zazwyczaj nie wożę więc git. Dobrze że te policjanty coraz chudsze są :crazy:
Na gruntowych zazwyczaj powoli się turlam więc widzę że problemu nie będzie. ;)
W takim razie nic tylko zbierać na kit :lol:
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

Dawi potrafi dobić bo nie ma sportowych odbojników. Ja mam i nic nie dobija. Pro kir odeibacha to idealbe rozwiazanie dla ciebie. Zobacz moją galerie. Dawida i temat o montazu tych springow. Masz tam wysokosci porownania. Wszystko. Temat generalnie wg mnie wyczerpany ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”