sprężyny E46 Compact

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Roballo
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 5 mar 12, 21:42
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czeladź

#1

Post autor: Roballo »

Witajcie,
ostatnimi czasy pękła mi sprężyna w tylnym zawieszeniu. Zgłosiłem sie do mechanika a on powiedział, że to nie problem i włożył mi nowe sprężyny tylko, że z E46 a ja mam Compacta. Wynik tego jest taki, że przód siedzi fajnie nisko bo jest z M-pakietu a tył stoi jak koza !!! W takiej sytuacji mam pytanie dokupic do tyłu sprężyny z M-pakiet czy zrobic sobie prezent i kupic wszystki sprezyny z MTS obniżające auto o 40 mm.
Będe wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam Robert
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: kuchar »

Zależy od Ciebie ile kasy chcesz przeznaczyć na sprężyny. Masz w aucie M-pakiet s338a +s226a czy samo "sportowe dostosowanie s226a" ? - to różnica bo choć wysokośc jest taka sama to w kompletnym M-paku zawieszenie jest twardsze i ma grubsze stabilizatory.

Mechanik założył Ci pewnie sprężyny od innej wersji nadwozia. Compact ma mniejszy dopuszczalny nacisk na oś więc twardość sprężyn będzie inna i auto nie usiadło jak powinno (np. 318Ti Comapct ma 1015kg na tył a 328Ci ma 1065kg).

Znajdź używane sprężyny odpowiednie do Twojego auta albo kup sobie komplet nowych markowych sprężyn dedykowanych do compacta w Twojej wersji silnikowej. Na przykład Eibach Pro-Kit lub Weitec.
Roballo
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 5 mar 12, 21:42
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czeladź

#3

Post autor: Roballo »

Kolego Kuchar,
bardzo dziękuje za odpowiedź ale to co do mnie piszesz to chińszczyzna :) Wiem, że dla wielu z Was to " mały pikuś " ale ja tak mocno w BMW nie siedzę. W ostatnim czasie wymieniłem całe zawieszenie na nowe czyli sachs + lamforder, jednak sprężyny pozostały stare no i szlak jedną z nich trafił :( Z tego co napisałeś to najlepiej bedzie kupic cały nowy zestaw spręzyn dedykowany do mojego ( czytać żony ) auta :D

Jeszcze raz dziękuje za pomoc :good:
Roballo
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 5 mar 12, 21:42
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czeladź

#4

Post autor: Roballo »

Witaj,
sprawdziłem oferty sprężyn, które polecałeś i cena jest nie mała :( a co powiesz na to: http://allegro.pl/bmw-3-e46-compact-sprezyny-sportowe-40-40-mts-i3482033263.html

Pozdrawiam Robert
Alvarees
Bywalec forum
Posty: 643
Rejestracja: 22 kwie 12, 12:14
BMW: E46 320d 320d +
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: TG

#5

Post autor: Alvarees »

o MTSie jest tyle opini co użytkowników.
Jedni chwalą inni mówią że chiniol.
Nikt w prost nie powie - bierz te bo od razu ktoś powie NIE weź PRO KIT
BRAK PODPISU
Roballo
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 5 mar 12, 21:42
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czeladź

#6

Post autor: Roballo »

THX za sugestie :)
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#7

Post autor: kuchar »

Napisaleś, że masz przód z M-pakietu (lub "sportowe dostosowanie" bo ludzie mylą) więc tył powinien być takim sam - w sensie od tego zestawu.

Jeżeli kupiles nowe amortyzatory OEM Sachsa to bez względu na to czy są normalne czy do zawieszenia niższego (wiadomo, ze te drugie lepiej będę współgrać ze sprężynami -35mm bo są przystosowane do oem -20mm) kup komplet sprężyn Eibach Pro-Kit - nowe to koszt około 450-550zł (eibach.pl). Ciężko Ci będzie kupić oryginalne sprężyny na tył takie same jak z przodu (oznaczenie kolorem na nich będzie inne niż z przodu) a nowe w ASO dobrane do auta po VIN'ie będą droższe niż cały kpl. markowych Eibachów.

Co do tych MTS to nie wiem, nie miałem takich sprężyn ale bez zastanowienia wolałbym dołożyć 200zł i mieć porządne sprężyny z atestami itp. tym bardziej, że te MTS -40mm to juz sporo a często obniżają trochę wiecej - niech wypowie się ktoś kto miał MTS.

Pozdrawiam
Roballo
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 5 mar 12, 21:42
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czeladź

#8

Post autor: Roballo »

Witaj,
byłem na eibach.pl i mam pytanie pro kit czy sportline ?
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#9

Post autor: kuchar »

Napisałem wyzej.

Potrzebujesz zestawu Eibach Pro-kit -35mm. Sportline obniża więcej z przodu i nadaje się już tylko do 'sportowych' amortyzatorów a Ty jeżeli masz nowe amory od zestawu "sportowe dostosowanie podwozia" to Pro-Kit będzie z nimi współgrał idealnie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”