sprężynki czy gwint

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
fihu
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 27 kwie 11, 22:58
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Świętochłowice

#1

Post autor: fihu »

Hej mam mały problem będe zakladał nowy felunek jak się nie myle 8x18 ET 47 z oponami 235/40/18 i mam pytanie czy lepiej będzie założyć gwinta czy wystarczą jakieś fedry chciałbym posadzić ją tak by nie było prześwitu między oponą a nadkolem, dzięki
ziembol89
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 13 paź 10, 16:07
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#2

Post autor: ziembol89 »

a czy zmieniając sprężyny na obniżone muszę zmienić tez amortyzatory ??
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#3

Post autor: xlc »

Nie musisz pod warunkiem ze amory masz dobre :crazy: i nie zamierzasz obnizyc wiecej niz 40mm.Przy wiekszym obnizeniu zaleca sie wymiane amorow na sportowe i jesli sie nie myle laczniki stabilizatorow na krotsze.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
junior503
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 3 paź 09, 11:31
BMW: E46 318i Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Konstancin-Jeziorna

#4

Post autor: junior503 »

A moje pytanie brzmi, jakie sprężyny montować żeby nie było efektu że tył siedzi a przód wyżej, jeden z forumowiczów założył sprężyny tylko na przód, i ma o.k. Czy to kwestia sprężyn ( marki ), rodzaju silnika, co zrobić żeby było o.k. Mój silnik 318i sedan
było e46 318i
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#5

Post autor: xlc »

Wszystko zalezy od tego jakiej firmy kupisz sprezyny ,od wyposazenia oraz jaki silnik masz ...moze sie okazac takie same sprezyny w takich samych autach(te same silniki) lecz inne wyposazenie moga dac zupelnie rozne obnizenie...
Kiedys czytalem o pewnych sprezynach zamontowanych w jednym aucie tyl siadl ok 40mm...w drugim aucie (ten sam producent sprezyn) 60mm.
Ja osobiscie nie polecam wymiany sprezyn np.tylko z przodu jesli masz zwykle sprezyny (z tylu) - chodzi o to ze przod i tyl bedzie mial rozna twardosc i auto mogloby sie dziwnie zachowywac w zakretach.Kolega z forum ktory wymienil tylko przod z tylu mial seryjnie zamontowane zawieszenie mtechnik (sztywniejsze) wiec on roznicy raczej nie odczuwa :)
Jesli nie mam racji prosze mnie poprawic :pardon:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
MikeR
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 24 lut 11, 22:08
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia

#6

Post autor: MikeR »

junior503 pisze:A moje pytanie brzmi, jakie sprężyny montować żeby nie było efektu że tył siedzi a przód wyżej, jeden z forumowiczów założył sprężyny tylko na przód, i ma o.k. Czy to kwestia sprężyn ( marki ), rodzaju silnika, co zrobić żeby było o.k. Mój silnik 318i sedan
Są takie zestawy -40/-30 albo -40/-20 np Weitec, AP Fahrwerk, KW.
Nasze e46 juz fabrycznie z przodu mają większy prześwit z przodu niż z tyłu, takie sprężyny powinny w miarę auto wyrównać, ale jak pisali koledzy wcześniej auto prawie nigdy nie obniży idealnie co do milimetra tak jak w katalogu jest napisane bo na obniżenie wpływa wiele czynników m.in. wyposażenie, silnik, butla gazowa w benzynach, itd.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”