Sprawdzenie świec żarowych bez demontażu kolektora ssące M47
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Na zewnątrz robi się coraz chłodniej i moje auto zaczyna już odczuwać minusowe temperatury. Wiec postanowiłem sprawdzić działanie świec żarowych.
Potrzebny będzie nam do tej operacji klucz ampulowy 5 i multimert
Więc otwieramy maskę i szukamy magicznej czarnej skrzynki która znajduje się obok zbiorniczka na płyn hamulcowy.
Następnie w skrzynce szukamy sterownika. Jest koloru białego wielkości paczki fajek z przykręconym grubym czerwonym przewodem.
Wypinamy ze sterownika czarną wtyczek i przystępujemy do pomiaru.
Piny w kostce są ponumerowane. Nas interesują piny o numerze 2, 3, 8 i 9. Mierzymy rezytancję między tymi pinami a masą. Sprawna świeca powinna mieć rezystancje w granicach 0,5-2Ohma. U mnie było na dwóch 1,4 Ohma a na dwóch 0. Więc dwie mam do wymiany.
Jeśli chcemy sprawdzić czyy na świece podawany jest prąd to podłączamy wtyczkę do sterownika i mierzymy napięcie pomiędzy pinami a masą. Tu potrzebujemy pomocy drugiej osoby która będzie załączała zapłon a my w tym momencie mierzymy. U mnie na wszystkich czterech pinach napięcie wynosiło 11,14 wolta.
The end:)
Ps. Podziękowania dla Młodego90:)
-
- Bywalec forum
- Posty: 841
- Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
- BMW: 320d m47
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Tychy
Ja bym dodał jeszcze, że kable idące do świec są grubsze niż reszta. Kolejna rzecz, to tak jak piszesz sprawdzasz napięcie na świecy a nie prąd. Żeby sprawdzić prąd musiałbyś być wpięty szeregowo. No i z tego co pamiętam to M47 ma świece 12V, a M47N chyba 5V, ale mogę się mylić. Takie małe uzupełnienie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 295
- Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Bielany Wrocławskie
Warto jeszcze zauważyć, że jeśli chcemy zmierzyć prąd to musimy się zaopatrzyć w odpowiedni miernik - zwykłe, tanie multimetry z supermarketu wytrzymają tylko około 10A przez krótką chwilę, dlatego należy uważać. Z tego co kiedyś wyczytałem prąd pobierany przez zimną świecę może być większy od tej granicznej wartości.Frost pisze:Ja bym dodał jeszcze, że kable idące do świec są grubsze niż reszta. Kolejna rzecz, to tak jak piszesz sprawdzasz napięcie na świecy a nie prąd. Żeby sprawdzić prąd musiałbyś być wpięty szeregowo. No i z tego co pamiętam to M47 ma świece 12V, a M47N chyba 5V, ale mogę się mylić. Takie małe uzupełnienie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamil_3er
-
- 23 Odpowiedzi
- 59744 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Transporter
-
- 4 Odpowiedzi
- 2575 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 11 Odpowiedzi
- 2409 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 3296 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomazzo
-
- 4 Odpowiedzi
- 7783 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JasiuNJ
-
- 3 Odpowiedzi
- 1553 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 17 Odpowiedzi
- 5571 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 1 Odpowiedzi
- 3055 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 9 Odpowiedzi
- 3518 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112