Sprawdzenie świec żarowych bez demontażu kolektora ssące M47

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Lukasz320d

#1

Post autor: Lukasz320d »

:siema:
Na zewnątrz robi się coraz chłodniej i moje auto zaczyna już odczuwać minusowe temperatury. Wiec postanowiłem sprawdzić działanie świec żarowych.
Potrzebny będzie nam do tej operacji klucz ampulowy 5 i multimert
Więc otwieramy maskę i szukamy magicznej czarnej skrzynki która znajduje się obok zbiorniczka na płyn hamulcowy.
Obrazek

Następnie w skrzynce szukamy sterownika. Jest koloru białego wielkości paczki fajek z przykręconym grubym czerwonym przewodem.
Obrazek

Wypinamy ze sterownika czarną wtyczek i przystępujemy do pomiaru.
Obrazek
Obrazek
Piny w kostce są ponumerowane. Nas interesują piny o numerze 2, 3, 8 i 9. Mierzymy rezytancję między tymi pinami a masą. Sprawna świeca powinna mieć rezystancje w granicach 0,5-2Ohma. U mnie było na dwóch 1,4 Ohma a na dwóch 0. Więc dwie mam do wymiany.

Jeśli chcemy sprawdzić czyy na świece podawany jest prąd to podłączamy wtyczkę do sterownika i mierzymy napięcie pomiędzy pinami a masą. Tu potrzebujemy pomocy drugiej osoby która będzie załączała zapłon a my w tym momencie mierzymy. U mnie na wszystkich czterech pinach napięcie wynosiło 11,14 wolta.

The end:)

Ps. Podziękowania dla Młodego90:)
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#2

Post autor: Frost »

Ja bym dodał jeszcze, że kable idące do świec są grubsze niż reszta. Kolejna rzecz, to tak jak piszesz sprawdzasz napięcie na świecy a nie prąd. Żeby sprawdzić prąd musiałbyś być wpięty szeregowo. No i z tego co pamiętam to M47 ma świece 12V, a M47N chyba 5V, ale mogę się mylić. Takie małe uzupełnienie.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#3

Post autor: Młody90 »

Nie ma za co ;).Wazne ze sie przyda nie jednemu ropniakowi ;)
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#4

Post autor: kruszka »

Frost pisze:Ja bym dodał jeszcze, że kable idące do świec są grubsze niż reszta. Kolejna rzecz, to tak jak piszesz sprawdzasz napięcie na świecy a nie prąd. Żeby sprawdzić prąd musiałbyś być wpięty szeregowo. No i z tego co pamiętam to M47 ma świece 12V, a M47N chyba 5V, ale mogę się mylić. Takie małe uzupełnienie.
Warto jeszcze zauważyć, że jeśli chcemy zmierzyć prąd to musimy się zaopatrzyć w odpowiedni miernik - zwykłe, tanie multimetry z supermarketu wytrzymają tylko około 10A przez krótką chwilę, dlatego należy uważać. Z tego co kiedyś wyczytałem prąd pobierany przez zimną świecę może być większy od tej granicznej wartości.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”