Sprawdzenie rozrządu - N42B20

Qwbuj
Posty: 1
Rejestracja: 21 mar 21, 20:02
BMW: BMW E38 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Qwbuj »

Hej,
planuję założyć gaz w swoim E46 318i jednak przed zrobienie tego chciałbym zbadać w jakim stanie jest rozrząd. Wiem, że Valvetronic nie był w tej kwestii bardzo dobrym silnikiem. W jaki sposób mogę tego dokonać?

Dodatkowo chciałem zapytać ile mniej więcej wytrzymywały łańcuchy/napinacz. Moja auto jest z 2003 roku i ma przejechane 210 000km. Póki co żadnych objawów wyczerpującego łańcucha nie odkryłem (stukanie, czy znacznie podwyższone spalanie). Przy jakim przebiegu dokonywaliście takiej naprawy?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

z doswiadczenia i zawsze to powtarzalem - 130tys km to jest ten moment kiedy zaczyna sie wszystko syopac w tym silniku.
Jesli masz 210tkm to duza szansa ze ktos rozrzad juz robil przed toba.
Sprawdzenie rozrzadu to sciagniecie pokrywy i zalozenie blokad, tylko tak bedziesz mial 100% pewnosci ze jest wszstko idealnie ustawione.
Wizualnie mozesz sprawdzic czy masz juz poprawiony napinacz (ten z nizszym lbem jest poprawiony), to tez moze byc wskazowka czy rozrzad byl wymieniany.
Obrazek
Obrazek
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#3

Post autor: PiotrWłocławek »

Ładnie autko odpala? Żadnego "rechotu"? Jak rozrządu nie słychać na zimnym czy rozgrzanym to nie dotykaj :D

pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Taa..jasne a potem jak stuknie to raz i kawałki ślizgu zatkają smok pompy oleju. Ślizgi po tylu latach w tym silniku rozpadają się w rękach po wyjęciu ich, jeżeli oczywiście nie rozpadły się już w silniku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

maniek21112 pisze: 22 mar 21, 18:15 Taa..jasne a potem jak stuknie to raz i kawałki ślizgu zatkają smok pompy oleju. Ślizgi po tylu latach w tym silniku rozpadają się w rękach po wyjęciu ich, jeżeli oczywiście nie rozpadły się już w silniku.
pisalem cos podobnego, ale stwierdzilem ze po co na sile ludzi uswiadamiac ;)
Obrazek
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

Jest mój temat o tym co się dzieje jak się wymienia sam napinacz, po 300km miałem pożar silnika, bo ślizg się rozpadł zapchał pompę i niestety przy 180km/h silnik tego nie dźwignął xd ale jasne, dla oszczedzaczy jeździć obserwować, ale jak pierdolnie to jest płacz, ze silnik śmietnik. Nie silnik śmietnik, tylko za biedny właściciel żeby go utrzymać w należytym stanie.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#7

Post autor: roque »

Pobieżnie to widać troche rozrządu/ślizgu przez korek wlewu olej, a tak to najlepiej odkręć pokrywe zaworów i będziesz miał góre rozrządu na wierzchu.

Stary plastik będzie się łamał w rekach od pracy w wysokich temperaturach. Sprawdz na allegro jak wyglada nowy rozrząd i zobacz czy czasem u ciebie czegoś nie brakuje, bo mógł się np już połamać i jest na dole w misce.

Dodatkowo może sprawdzić luz łancucha miedzy kołami vanosów. Na youtube jest kilka filmów na ten temat, które pokazuje poprawny lub nie poprawny naciag łanycha, ale to trzeba brać z przymrużeniem oka, bo naciąg będzie inny podczas pracy i na zgaszonym silniku.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”