Sprawdzenie rozrządu - N42B20
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 mar 21, 8:02
- BMW: BMW E38 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Sprawdzenie rozrządu - N42B20
Hej,
planuję założyć gaz w swoim E46 318i jednak przed zrobienie tego chciałbym zbadać w jakim stanie jest rozrząd. Wiem, że Valvetronic nie był w tej kwestii bardzo dobrym silnikiem. W jaki sposób mogę tego dokonać?
Dodatkowo chciałem zapytać ile mniej więcej wytrzymywały łańcuchy/napinacz. Moja auto jest z 2003 roku i ma przejechane 210 000km. Póki co żadnych objawów wyczerpującego łańcucha nie odkryłem (stukanie, czy znacznie podwyższone spalanie). Przy jakim przebiegu dokonywaliście takiej naprawy?
planuję założyć gaz w swoim E46 318i jednak przed zrobienie tego chciałbym zbadać w jakim stanie jest rozrząd. Wiem, że Valvetronic nie był w tej kwestii bardzo dobrym silnikiem. W jaki sposób mogę tego dokonać?
Dodatkowo chciałem zapytać ile mniej więcej wytrzymywały łańcuchy/napinacz. Moja auto jest z 2003 roku i ma przejechane 210 000km. Póki co żadnych objawów wyczerpującego łańcucha nie odkryłem (stukanie, czy znacznie podwyższone spalanie). Przy jakim przebiegu dokonywaliście takiej naprawy?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2061
- Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- Gadu-Gadu: 6650001
- VIN: EX93017
z doswiadczenia i zawsze to powtarzalem - 130tys km to jest ten moment kiedy zaczyna sie wszystko syopac w tym silniku.
Jesli masz 210tkm to duza szansa ze ktos rozrzad juz robil przed toba.
Sprawdzenie rozrzadu to sciagniecie pokrywy i zalozenie blokad, tylko tak bedziesz mial 100% pewnosci ze jest wszstko idealnie ustawione.
Wizualnie mozesz sprawdzic czy masz juz poprawiony napinacz (ten z nizszym lbem jest poprawiony), to tez moze byc wskazowka czy rozrzad byl wymieniany.

Jesli masz 210tkm to duza szansa ze ktos rozrzad juz robil przed toba.
Sprawdzenie rozrzadu to sciagniecie pokrywy i zalozenie blokad, tylko tak bedziesz mial 100% pewnosci ze jest wszstko idealnie ustawione.
Wizualnie mozesz sprawdzic czy masz juz poprawiony napinacz (ten z nizszym lbem jest poprawiony), to tez moze byc wskazowka czy rozrzad byl wymieniany.


-
- Bywalec forum
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 wrz 19, 8:28
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Ładnie autko odpala? Żadnego "rechotu"? Jak rozrządu nie słychać na zimnym czy rozgrzanym to nie dotykaj
pozdrawiam

pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Taa..jasne a potem jak stuknie to raz i kawałki ślizgu zatkają smok pompy oleju. Ślizgi po tylu latach w tym silniku rozpadają się w rękach po wyjęciu ich, jeżeli oczywiście nie rozpadły się już w silniku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2061
- Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- Gadu-Gadu: 6650001
- VIN: EX93017
pisalem cos podobnego, ale stwierdzilem ze po co na sile ludzi uswiadamiacmaniek21112 pisze: ↑22 mar 21, 6:15 Taa..jasne a potem jak stuknie to raz i kawałki ślizgu zatkają smok pompy oleju. Ślizgi po tylu latach w tym silniku rozpadają się w rękach po wyjęciu ich, jeżeli oczywiście nie rozpadły się już w silniku.


-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 7:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Jest mój temat o tym co się dzieje jak się wymienia sam napinacz, po 300km miałem pożar silnika, bo ślizg się rozpadł zapchał pompę i niestety przy 180km/h silnik tego nie dźwignął xd ale jasne, dla oszczedzaczy jeździć obserwować, ale jak pierdolnie to jest płacz, ze silnik śmietnik. Nie silnik śmietnik, tylko za biedny właściciel żeby go utrzymać w należytym stanie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 11:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Pobieżnie to widać troche rozrządu/ślizgu przez korek wlewu olej, a tak to najlepiej odkręć pokrywe zaworów i będziesz miał góre rozrządu na wierzchu.
Stary plastik będzie się łamał w rekach od pracy w wysokich temperaturach. Sprawdz na allegro jak wyglada nowy rozrząd i zobacz czy czasem u ciebie czegoś nie brakuje, bo mógł się np już połamać i jest na dole w misce.
Dodatkowo może sprawdzić luz łancucha miedzy kołami vanosów. Na youtube jest kilka filmów na ten temat, które pokazuje poprawny lub nie poprawny naciag łanycha, ale to trzeba brać z przymrużeniem oka, bo naciąg będzie inny podczas pracy i na zgaszonym silniku.
Stary plastik będzie się łamał w rekach od pracy w wysokich temperaturach. Sprawdz na allegro jak wyglada nowy rozrząd i zobacz czy czasem u ciebie czegoś nie brakuje, bo mógł się np już połamać i jest na dole w misce.
Dodatkowo może sprawdzić luz łancucha miedzy kołami vanosów. Na youtube jest kilka filmów na ten temat, które pokazuje poprawny lub nie poprawny naciag łanycha, ale to trzeba brać z przymrużeniem oka, bo naciąg będzie inny podczas pracy i na zgaszonym silniku.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 887 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 5284 Odsłony
-
Ostatni post autor: Palec11
-
- 6 Odpowiedzi
- 2846 Odsłony
-
Ostatni post autor: MarkS
-
- 0 Odpowiedzi
- 1261 Odsłony
-
Ostatni post autor: lucek_1
-
- 19 Odpowiedzi
- 4956 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112