Sportowy filtr do 330D - rozkminka

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#1

Post autor: pawelk-krk »

wacham się na K&N sportem do płukania go co ileś. km
to że trzeba kupowac markowe filtry wiadomo - nizej kobcio o filtronach - szkoda gadać.. żal kupować.


K&N sport do 330D to wydatek 370 pln z kompletem środków myjacych
na samej stronie K&N widnieje zapis że czyscić go należy co ... 50k mil !!! ( sic ! )
- fakt ma on z natury większy przepływ, ale też jest z nim zabawa i możliwość zalania olejem konserwujacym MAF sensora
Z tego co udało mi sie doczytać i dooglądać zabawa to przede wszystkim jego konserwacja.

1) pryskanie środkiem
2) odczekać 15 min nie pozwalając wyschnąć preparatowi
3) kolejne pryskanie juz bezposfrednio przed płukaniem
4) naturalny proces suszenia - bez suszarki grzejnika etc

ceny :
MANN - 100
BOSH - 100
KNECHT - 100

czyli K&N plukany, to raczej opłacalna sprawa - doczytałem, że trzeba olejowi też dać podeschnać, - wtedy nie ma problemów z MAF'em
- używki MAF sensnora chodzą po 60-80 pln - nowy wkład ( sama sonda ) 200 pln ORI.

Raczej kupię tego K&N'a - pytam tylko proforma o wasze z nimi doświadczenia.
Kupuję go raczej z lenistwa, łatwiej mi pod domem w ładna pogodę zrobić jego konserwacje, a trzymać płyny w bagażniku "że jak mnie najdzie ochota czy potrzeba". Przekonują dłuższe interwały ( choc 50k mil to mega przesada ). Niż kupić na zapas czy zamawiać z wyprzedzeniem "bo w soboę może będzie czas".
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Ja mam gabkowego pipercrossa, czy cos daje - nie wiem ;)
Bawelna do mnie zupelnie nie przemawia ze wzgledu na turbo i dosc duze przepuszczanie swiatla, a co sie z tym wiaze przepuszczanie zapewne wiekszych deobinek syfu.
Nie wiem jak jego konserwacja, fabrycznie przychodzi nasaczony, a kosztuje 1/3 tego co k&n i jestem raczej pewny, ze gabka filtruje lepiej.
Jak zrobie dolot 3" to wpada stary, krotki pipercross z mojego czerwonego touringa
Obrazek
Obrazek
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#3

Post autor: pawelk-krk »

tu jest wątek przeciwników - na filmie factet przy wymianie filtra pokazuje ile syfu mu naleciało przez tego K&N do puszki, nie wiem czy sie śmiać czy płakać.



dla mnie ? - not bad, jeden mu fajnei odpisał że owija filtr ręcznikiem papierowym po położeniu oleju - wszelkie naddatki oleju wsiąkaja - zrobił dużo kilometrów.

wiesz, nie patrzę na to jak na performance, w testach widziałem ze robi to lepszy dół, następnie jest już równo przy 2k rpm, za to na bank wyżej się kręci góra - co w dieslu u mnie się nie sprawdzi. Bo gdzie je tam kręcimy i po co .. a w tym dolnym zakresie to mi jeszcze turbnina nie wstaje .. - idę szukać dalej jakichś informacji + moze ktoś sie odezwie z userów kto używa / ł.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
PhilWeffa
Posty: 1
Rejestracja: 17 lip 23, 10:17
BMW: BMW
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: pl
Płeć:

#4

Post autor: PhilWeffa »

dzięki za udostępnienie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”