Specyficzny spadek obrotów
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 paź 22, 11:54
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Specyficzny spadek obrotów
Witam, szukałem tematu, lecz dosłownie żaden nie pasuje w 100% do tego co dolega mi.
Podczas odpalenia auta i tylko podczas hamowania na światłach obroty spadają po czym po chwili wracają do normy, dzieje się tak tylko i wyłącznie na zimnym silniku, auto ani razu nie zgasło.
U większości ludzi samochody albo gasną, albo falowanie występuje również na ciepłym silniku, w moim wypadku po osiągnięciu przez temp pionu wszystko chodzi super. Nie mam pojęcia od czego zacząć.
Auto ma LPG, lecz problem występuje tak samo na benzynie. BMW 316i
Podczas odpalenia auta i tylko podczas hamowania na światłach obroty spadają po czym po chwili wracają do normy, dzieje się tak tylko i wyłącznie na zimnym silniku, auto ani razu nie zgasło.
U większości ludzi samochody albo gasną, albo falowanie występuje również na ciepłym silniku, w moim wypadku po osiągnięciu przez temp pionu wszystko chodzi super. Nie mam pojęcia od czego zacząć.
Auto ma LPG, lecz problem występuje tak samo na benzynie. BMW 316i
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Proponuje zacząć od diagnostyki, chyba, że masz dużo czasu i kasy na strzelanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 paź 22, 11:54
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Zrobię to jutro i dam znać, dziękuje
Dziękuje Ci za odpowiedz.maniek21112 pisze: ↑21 paź 22, 4:14 Proponuje zacząć od diagnostyki, chyba, że masz dużo czasu i kasy na strzelanie.
Kupie kabel w takim razie, zapewne dostanę w poniedziałek. Czy jesteś w stanie mi powiedzieć czego dokładnie szukać? Samych błędów?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Od tego zacznij, później ocena masy powietrza oraz pracy sond, to wiele mówi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 paź 22, 11:54
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Wyczyszczone, zero rezulatatu. Spróbuje tez sprawdzić dolot dymem, lecz nie wiem czy to cokolwiek da z uwagi, ze obroty kompletnie nie falują, tylko spadają podczas hamowania na zimnym.
Od biedy mógłbym z tym jeździć, lecz fajnie byłoby się z tym uporać.
Mechanik ostatnio mówił, ze to może być nawet głowica, lecz zrobił test i wyszedł perfekcyjnie, najbliższy termin jest za 2 tygodnie, a chciałbym sam spróbować się z tym uporać.maniek21112 pisze: ↑22 paź 22, 4:26 Od tego zacznij, później ocena masy powietrza oraz pracy sond, to wiele mówi.
Całkowite zero błędów na ELM327 czy jak się to tam nazywa, muszę poczekać na przejściówkę Obd1 na obd2 bo inpa mi się nie łączy na samym OBD po nogami.
Mam również pytanie, czy może być to problem bezpośrednio z układem hamulcowym? Przypomniałem sobie, ze miesiąc temu miałem sytuacje: jechałem w trasę po godzinie i pół drogi peda hamulca zaczął chodzić strasznie luzno, po zgaszeniu auta i 30 minutach problem zniknął i już nie powrócił mimo tego, ze jeżdżę w miarę sporo, lecz nie na takie trasy.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Sprawdź przewody podciśnienia, prawdopodobnie masz nieszczelność w układzie podciśnienia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 paź 22, 11:54
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Czy jestem w stanie zrobić to sam? Jestem laikiem i nawet nie wiem o które przewody pod maska chodzimaniek21112 pisze: ↑23 paź 22, 11:03 Sprawdź przewody podciśnienia, prawdopodobnie masz nieszczelność w układzie podciśnienia.
[
-
- Bywalec forum
- Posty: 147
- Rejestracja: 14 kwie 21, 7:12
- BMW: BMW E46 silnik n42b20
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Kowalowa
Trop nieszczelnosci w układzie podciśnienia przy hamulcach bardzo odpowiedni. Bo falowanie masz przy hamowaniu jak dojeżdżasz do świateł.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 paź 22, 11:54
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Witam, w końcu znalazłem więcej czasu, a wiec:
- auto nie ma kata, cos tam czytałem, ze może to mieć wpływ, wiec zamontowałem emulator, błąd już nie wraca.
- przepływka wyczyszczona ponownie,
- była drobna nieszczelność
1. Uszczelka od bagnetu
2. Waż odmy idący od pokrywy silnika
Obie naprawione, nabijając powietrze w układ jest idealnie szczelnie, nigdzie nie ucieka, dymem tak samo.
Skasowałem adaptacje, problem jakby się unormował obroty spadają, ale nie trzęsie aż tak budą. Gdyby tak było od początku pewnie bym nie zwrócił uwagi. Oto dane z inpy.
- auto nie ma kata, cos tam czytałem, ze może to mieć wpływ, wiec zamontowałem emulator, błąd już nie wraca.
- przepływka wyczyszczona ponownie,
- była drobna nieszczelność
1. Uszczelka od bagnetu
2. Waż odmy idący od pokrywy silnika
Obie naprawione, nabijając powietrze w układ jest idealnie szczelnie, nigdzie nie ucieka, dymem tak samo.
Skasowałem adaptacje, problem jakby się unormował obroty spadają, ale nie trzęsie aż tak budą. Gdyby tak było od początku pewnie bym nie zwrócił uwagi. Oto dane z inpy.
Myślałem o tym aby wziac plaka i na odpalonym psikac w różne wężyki lub okolice wtrysków aby sprawdzić czy coś się zmieni, jest to dobry i bezpieczny pomysł?maniek21112 pisze: ↑23 paź 22, 11:03 Sprawdź przewody podciśnienia, prawdopodobnie masz nieszczelność w układzie podciśnienia.
- Załączniki
-
- Specyficzny spadek obrotów - E373B9ED-5ACA-4889-8F21-C5DFD2BE9125.jpeg (2.07 MiB) Przejrzano 302 razy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 96 Odpowiedzi
- 12237 Odsłony
-
Ostatni post autor: Czarnyy
-
- 0 Odpowiedzi
- 955 Odsłony
-
Ostatni post autor: nissky
-
- 7 Odpowiedzi
- 4702 Odsłony
-
Ostatni post autor: Barteek
-
- 10 Odpowiedzi
- 5786 Odsłony
-
Ostatni post autor: jas1u
-
- 1 Odpowiedzi
- 1121 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112