Spasowanie elementów
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 mar 20, 20:02
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Włocławek
Witam.
Uprzedzam, że szukałem informacji na różnych forach w tym zagranicznych oraz filmikach na YT, ale nigdzie nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, więc zakładam owy temat. W razie gdyby ktoś znalazł szczegółowo opisane rozwiązanie na innym forum, bądź tym to proszę o link.
Chodzi o spasowanie elementów, a dokładniej maski i 2 błotników. Świruję z maską już drugi dzień i nie mogę jej wyregulować, żebym nie wiem jak mocno odciągał czy dociągał, czy robił cokolwiek to szczelina między prawym błotnikiem (strona pasażera), a maską jest powiedzmy sobie, że na styk, lekko ociera przy zamykaniu bo widać ślady na wewnętrznej ścianie błotnika. Dodatkowo maska mocno odstaje od lamp. Szczelina z lewej i prawej strony auta jest tak duża, że na spokojnie mogę wsadzić tam palec wskazujący do połowy (chodzi o "oparcie" się maski na reflektorach, a raczej o brak oparcia/spasowania i tam odstaje). Jeszcze zostaje kwestia szczeliny frontu, a dokładniej chodzi o element gdzie są nerki. Patrząc z boku szczelina między lampą a maską (nerkami) jest tak duża, że widzę na przestrzał co jest po drugiej stronie i też bez problemu jestem w stanie wsadzić tam palec.
Próbowałem walczyć z odbojami tymi gumowymi, wkręcać, wykręcać. Próbowałem też z metalowymi odbojami (dokręcając i luzując gwint), które są w masce zamocowane na torxy, ale i to niewiele pomogło na szczeliny tzn. pomogło jak wkręcę odboje gumowe to maska się ładnie opiera na lampach i jest ładnie spasowana, ale wtedy za to mocno wystaje czubek prawego błotnika oraz nadal maska się o niego ociera przy zamykaniu i otwieraniu, i szczeliny między prawą, a lewą stroną błotnika nie są równe. Od obydwu błotników odstają też kierunki, a dokładniej jak kończy się kierunek to nie zgrywa się z błotnikiem tylko wystaje, jest tak jakby wyczuwalny przeskok jak się jedzie palcem i widać to gołym okiem.
Mam autko od roku, więc nie wiem czy miało jakąś kolizję (ja nie miałem żadnej) i dlatego nie mogę dopasować, czy po prostu nie potrafię, a może muszę zdjąć wszystkie elementy (2x błotnik, maska, zderzak, pas przedni) i sprawdzić czy była bita, czy coś nie jest krzywe.
Jeżeli coś źle robię to proszę o pomoc bo już irytuje mnie to jak wygląda przód auta. Jeżeli ktoś bawił się w pasowanie elementów to proszę o tipy, co jaka śruba, gdzie luzować itd. Obecnie nie robiłem żadnych fotek, ale jak zrobię to podeślę.
Pozdrawiam.
Uprzedzam, że szukałem informacji na różnych forach w tym zagranicznych oraz filmikach na YT, ale nigdzie nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, więc zakładam owy temat. W razie gdyby ktoś znalazł szczegółowo opisane rozwiązanie na innym forum, bądź tym to proszę o link.
Chodzi o spasowanie elementów, a dokładniej maski i 2 błotników. Świruję z maską już drugi dzień i nie mogę jej wyregulować, żebym nie wiem jak mocno odciągał czy dociągał, czy robił cokolwiek to szczelina między prawym błotnikiem (strona pasażera), a maską jest powiedzmy sobie, że na styk, lekko ociera przy zamykaniu bo widać ślady na wewnętrznej ścianie błotnika. Dodatkowo maska mocno odstaje od lamp. Szczelina z lewej i prawej strony auta jest tak duża, że na spokojnie mogę wsadzić tam palec wskazujący do połowy (chodzi o "oparcie" się maski na reflektorach, a raczej o brak oparcia/spasowania i tam odstaje). Jeszcze zostaje kwestia szczeliny frontu, a dokładniej chodzi o element gdzie są nerki. Patrząc z boku szczelina między lampą a maską (nerkami) jest tak duża, że widzę na przestrzał co jest po drugiej stronie i też bez problemu jestem w stanie wsadzić tam palec.
Próbowałem walczyć z odbojami tymi gumowymi, wkręcać, wykręcać. Próbowałem też z metalowymi odbojami (dokręcając i luzując gwint), które są w masce zamocowane na torxy, ale i to niewiele pomogło na szczeliny tzn. pomogło jak wkręcę odboje gumowe to maska się ładnie opiera na lampach i jest ładnie spasowana, ale wtedy za to mocno wystaje czubek prawego błotnika oraz nadal maska się o niego ociera przy zamykaniu i otwieraniu, i szczeliny między prawą, a lewą stroną błotnika nie są równe. Od obydwu błotników odstają też kierunki, a dokładniej jak kończy się kierunek to nie zgrywa się z błotnikiem tylko wystaje, jest tak jakby wyczuwalny przeskok jak się jedzie palcem i widać to gołym okiem.
Mam autko od roku, więc nie wiem czy miało jakąś kolizję (ja nie miałem żadnej) i dlatego nie mogę dopasować, czy po prostu nie potrafię, a może muszę zdjąć wszystkie elementy (2x błotnik, maska, zderzak, pas przedni) i sprawdzić czy była bita, czy coś nie jest krzywe.
Jeżeli coś źle robię to proszę o pomoc bo już irytuje mnie to jak wygląda przód auta. Jeżeli ktoś bawił się w pasowanie elementów to proszę o tipy, co jaka śruba, gdzie luzować itd. Obecnie nie robiłem żadnych fotek, ale jak zrobię to podeślę.
Pozdrawiam.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zacznij od zdjęć, nie jest po jakieś konwersji przedlift/polift? Skoro szpary się nie zgadzają to musisz ruszyć błotniki, może to zamienniki i dlatego jest problem z kierunkami itd.?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 mar 20, 20:02
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Włocławek
Zdjęcia wstawię niebawem, bo będę niedługo jechał w jedno miejsce to przy okazji zrobię fotki. Myślę, że raczej nic nie było robione, co najwyżej maska mogła być założona od polifta, aczkolwiek nie wiem jak wygląda ten element przed, a po lifcie, więc się nie wypowiem. Błotnik z kolei wydaje się być za wysoko, a dokładniej chodzi o jego końcówkę (przy lampach) bo jak maskę przez odboje wyreguluję, żeby na nich (lampach) leżała i ładnie się spasowała, to wtedy błotnik właśnie chamsko odstaje. Zrobię zdjęcia to będzie widać konkretnie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 mar 20, 20:02
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Włocławek
Witam. Przepraszam za opóźnienie, ale miałem dużo roboty. Przesyłam zdjęcia do wglądu. Na prawej lampie widać złe spasowanie, na lewej jest dużo lepiej. Widać też szparę oraz to jak maska odstaje od błotnika od strony szyby (prawy błotnik).
Ostatnio zmieniony 5 cze 20, 20:53 przez Avuler, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
A mógłbyś wrzucić zdjęcie całej maski?
Wiemy tyle że auto to przedlift. Za to maska moim zdaniem to polift, ale 100% pewności nie mam
Wiemy tyle że auto to przedlift. Za to maska moim zdaniem to polift, ale 100% pewności nie mam
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 mar 20, 20:02
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Włocławek
Dodałem zdjęcie maski. O ile się nie mylę to maska przedlift. Ogólnie wiedziałem, że samochód jest przedliftem. Maska ma odpryski odkąd go kupiłem i widać tam kolor topazblau, aczkolwiek mogę się mylić. Tak czy inaczej maska raczej po przejściach tak mi się wydaje. Tak czy inaczej prawa strona jest mega źle spasowana.
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Maska jest z przedlifta czyli się zgadza.
Bardzo możliwe że błotniki są /były wymienione i dlatego nie pasują...
Wygląda jakby ktoś je zbyt głęboko wsunął w kierunku maski.
Może tutaj leży problem.
Bardzo możliwe że błotniki są /były wymienione i dlatego nie pasują...
Wygląda jakby ktoś je zbyt głęboko wsunął w kierunku maski.
Może tutaj leży problem.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Żeby to złożyć to musisz poluzować oba błotniki i maskę na zawiasach, jak elementy nie są wygięte/rzeźbione względem fabryki to uda się to ustawić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 mar 20, 20:02
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Włocławek
Tak myślałem, że błotniki do poluzowania. Swoją drogą na których zawiasach ? Tych co są przymocowane do maski, czy tych co są do boku auta? Bo te co do maski to już regulowałem i nadal maska jest wysunięta za bardzo do przodu (widać na zdjęciu 2, bez problemu tam palec włożę.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zawiasy są przy szybie a przy pasie przednim są zamki maski.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 14 Odpowiedzi
- 3832 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebekwwl
-
- 0 Odpowiedzi
- 3649 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Arczi
-
- 0 Odpowiedzi
- 1098 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MateuszM54B30
-
- 5 Odpowiedzi
- 4517 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dindon123
-
- 13 Odpowiedzi
- 9072 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damii92r
-
- 1 Odpowiedzi
- 1866 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fredek
-
- 0 Odpowiedzi
- 1805 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bob232