Spalony sterownik komputera

Norbciu
Posty: 2
Rejestracja: 23 maja 20, 17:26
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Ząbkowice Śląskie
VIN: 876

#1

Post autor: Norbciu »

[ 318i 2000 r. ] Wraz z instalacją gazową STAG. Po raz 4. już spalił mi się sterwonik komputera w moim E46 Touring. Bez jakichkolwiek objawów podczas jazdy nagle samochód zgasł, wskazówka temperatury wzrosła na pole czerwone. Kręci i nie odpala. Wkaźnik temperatury utrzymuje się cały czas na czerwonym. Przy pierwszym sterowniku myślałem, że to zwarcie na kablach, albo przypadek. Wymieniłem więc na nowy sterownik, zaprogramowany nowy immobilaizer i autko jeździło może miesiąc. Potem powtórka całej sytuacji. Jeszcze raz postanowiłem pojeździć i zobaczyć co będzie się działo jednak teraz auto zgasło po przejechaniu 20km. Z tym, że tym razem sterownik nie spalił się, a tylko wyłączył się samochód i nie dało się odpalić. Doszedłem do tego, że masa od sterownika nie była na karoseri i tam dochodziło do spięcia. Dokręciłem kabel masy do karoserii, samochód odpalił na tym samym (trzecim) sterowniku. Teraz przejechałem kolejne 750km i sterownik porządnie spalił sie znowu... Ręce opadają, a nawet nie wspomnę o reakcji mechanika od pierwszego sterownika, bo świadczy to tylko o jego niskim poziomie... Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Co może być powodem? Wysyłam zdjęcie spalonego sterownika i proszę o pomoc. BMW E46 mam nie długo także proszę o wyrozumiałość.
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jakie masz napięcie podczas jazdy? Może regulator napięcia powoduje skoki.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Norbciu
Posty: 2
Rejestracja: 23 maja 20, 17:26
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Ząbkowice Śląskie
VIN: 876

#3

Post autor: Norbciu »

Ciężko teraz powiedzieć jak autko nie pali... Jednak na plusie przy komputerze są założone przez nas bezpieczniki 20A, to powinno wystarczyć raczej przy sytuacji puszczenia wysokiego prądu na komputer ? Chyba, że się mylę.
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#4

Post autor: skkt1 »

Kolego norbciu, miałem kiedyś taką sytuacje u siebie jak miałem jeszcze m43 pod maską, mianowicie podczas normalnej jazdy poczułem zapach spalonego plastiku, pojawił się dym pod nogami kierowcy i autko zgasło. Po zacholowaniu do mechanika i rozebraniu kompa, okazało się że przepaliły się ścieżki od strony zasilania podobnie jak na twoich zdjęciach. Po wymianie kompa i bezpiecznika na zasilaniu 30A spaliło i tego drógiego. Zabrałem autko od mechanika i zacholowałem do elektryka samochodowego, finalnie okazało się że przetarł się kabelek idący pod silnikiem w okolicy maglownicy do czujnika wału, i to on robił zwarcie.
Po zaizolowaniu i nałożeniu kawałka peszla w tym miejscu wszystko wróciło do normy. Profilaktycznie wymieniłem jeszcze bezpiecznik na 7,5 albo 10A (nie pamiętam dokładnie)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”