Spalanie oleju w BMW a normy ASO

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#1

Post autor: MARC »

Natknąłem się na te informacje po rozmowie z kolegą który pracuje w ASO.

Chodzi o oficjalne stanowisko BMW (nie tylko w PL) odnośnie spalania oleju przez silniki PB oraz ON.

Temat dotyczy NOWYCH aut i silników, kolega z ASO mówi mi jasno, że skoro nowe mają takie normy to pomyśl jakie "normy" mogą mieć auta kilku lub kilkunastu letnie. Żeby nie przedłużać wrzucam link do tematu.

http://www2.bmw.com.cn/cn/en/owners/warranties/warranty_others.html

Pkt. 7. Jest tym który nas powinien interesować.

"The level of the engine oil consumptions is greatly influenced by driving style and by the fuel used. For BMW spark-ignition and diesel engines, the maximum permissible engine oil consumption is 0.7 l/1000 km. Because of their increased power output and torque, M engines have a maximum permissible oil consumption of 1.5 l/1000 km. Oil consumption up to above specification according with technical standard, belongs to normal range. The oil indicator/warning light is a feature from BMW to remind the driver to check and refill the oil. It does not indicate any fault or defect."

Czyli PB oraz ON wg. BMW wszystkie silniki poza M3 mogą pić 0,7l/1000km -> jest to NORMA
M3 1,5l / 1000km -> jest to NORMA

Według BMW takie spalanie oleju to norma i nie ma się czym przejmować.

Sądzę że właśnie dlatego między innymi warto zmieniać olej w naszych silnikach co 10.000 km.

Spalanie oleju w silnikach M oraz wszystkich M54 BMW określa jako normę przez "luźne spasowanie" pierścieni do gładzi cylindra. Jest to dobre rozwiązanie, bo dzięki temu mamy na prawdę dobre smarowanie. Silniki M są traktowane jako sportowe. Oficjalnie BMW nie powiedziało tego o M54, ale w ASO twierdzą inaczej, sądzę że one również należą do grupy sportowych.

To tyle na wstępnie tego pięknego i deszczowego dnia...
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#2

Post autor: jaszczomppoziomka »

MARC pisze: To tyle na wstępnie tego pięknego i deszczowego dnia...
Deszcz oleju ? :P
Bardzo ciekawa informacja :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

Wow... szok... jak to się ma do emisji spalin? Przeca za autem niebiesko...
Jak silnik bierze 7 litrów od wymiany do wymiany... to olej zmienia sie sam; )
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#4

Post autor: jaszczomppoziomka »

ja mam mobila ESP -- Emission system protection, czyli taki co się ładnie spala :P
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

zibi_j1 pisze:Wow... szok... jak to się ma do emisji spalin? Przeca za autem niebiesko...
Jak silnik bierze 7 litrów od wymiany do wymiany... to olej zmienia sie sam; )
Zapewne są w normie.

Temat dotyczy stanowiska BMW i ich normach. Skoro oni o tym mówią oficjalnie, a każdy ma wgląd do tych danych.
Żeby nie było że tylko BMW ma takie tolerancje...

Opel, Porsche czy też inne marki również o tym wspominają w instrukcjach obsługi...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”