Sondy lambda m54b25 check engine
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 19, 9:14
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: London
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Ilford
Sondy lambda m54b25 check engine
Witam w moim m54 po wymianie silnika pojawił się check engine sprawdzilem i pokazuje błedy 4 sond lambda tak jakby nie działały dodam że cały osprzęt jak i sondy pochodzą ze starego silnika w którym nie było żadnych błedów ,pytanie gdzie moze znajdowac sie jakiś przekaznik bądz biezpiecznik od sond bo uważam że 4 sondy nie mogły od tak sobie przestać działać .Dodaje zdjęcia z inpy .
- Milosz2244
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
- BMW: 325i M54 192KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Piła
Bezpieczniki sond znajdują się w puszce z ECU pod maską. Natomiast Zapewne po objawach ja obstawiam jakąś nieszczelność. M54 jest bardzo wrażliwe na lewe powietrze, wtedy właśnie wychodzą często błędy sond. W twoim przypadku, być może podczas przekładki silnika gdzieś coś nie tak złożone i łapie lewe wtedy przepływomierz podaje inne wartości a lewe powietrze je zaburza. Sprawdź przede wszystkim szczelność np. najlepiej próba dymna .
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Błędy grzałek każdej sondy, ale to nie one powodują checka, tylko 203 i 228 informujące o złym składzie mieszanki a to sugeruje lewe powietrze, sprawdź gumy między przepustnicą a przepływomierzem oraz zaślepki za kolektorem dolotowym, przewody odmy też do sprawdzenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 19, 9:14
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: London
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Ilford
Co do odmy to zmieniłem na nową jakiś miesiąc co dało znaczną poprawę pracy silnika ,psikałem dzis plakiem w okolicach filtra i nic się nie dzieje z silnikiem (tj.obroty nie wzrastają) odnisnie tych zaślepek za kolektorem to o jakie chodzi bo dokłasnie nie wiem które to elementy
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tu masz na ostatniej stronie nawet:
https://e46forum.pl/e46-320i-16954-1040#p267934
https://e46forum.pl/e46-320i-16954-1040#p267934
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 19, 9:14
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: London
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Ilford
Sprawdzilem te bezpieczniki pod maską i jeden z nich 30 A jest spalony .Dodam ze przed wymianą silnika z mojego dolotu odchodzil taki cienki wężyk nie wiem dokładnie gdzie ale mechanik go zaślepił w dolocie takim żółtym koreczkiem , i tak mnie zastanawia czy zaślepił go tam gdzie sie zaczyna bo powiedział mi że on nic nie daje można to zaślepić.
Ostatnio zmieniony 20 sty 21, 12:16 przez Marekpula, łącznie zmieniany 1 raz.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7035
- Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
no jeden z tych bezpiecznikow odpowiada wlasnie za sondy
Kod: Zaznacz cały
#1 30A
Not used (1999 -2000 models),
DME main relay (2001 models),
Ignition coils
#2 30A
DME control module (ECM),
Evaporative emissions valve,
Fuel injectors,
Idle speed control valve,
Resonance valve intake manifold,
Secondary air injection pump,
Suction jet pump valve,
LDP system,
Vanos solenoids
#3 20A
A/C compressor clutch relay
Camshaft position sensors
Crankshaft position sensor
DME main relay
Fuel pump relay
Leakage diagnosis pump (fuel tank)
Mass air flow sensor
Secondary air injection pump relay
Thermostat
#4 30A
Changeover valve, running losses (3/2 valve)
Oxygen sensors
#5 30A
Fuel injector relay (2001 models)
Unloader relay to ignition coils (1999 - 2000 models)
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 19, 9:14
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: London
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Ilford
Tylko ze jak go zmieniam to sie znowu spala czyli gdzieś zwarcie , a odniśnie tej zaślepki za przepływomiorzem ktoś sie może wypowiedzieć do czego służyła i czy wpływa to na pracę silnika ?
- Milosz2244
- Bywalec forum
- Posty: 53
- Rejestracja: 10 lis 20, 7:57
- BMW: 325i M54 192KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Piła
To co masz zaślepione koreczkiem powinien w to wchodzić wężyk. w M54 Połączony jest on na dole z regulatorem ciśnienia na filtrze paliwa a u góry właśnie tam gdzie masz zaślepione z dolotem.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 692 Odsłony
-
Ostatni post autor: jaman_szaman
-
- 1 Odpowiedzi
- 1821 Odsłony
-
Ostatni post autor: Miłosz
-
- 0 Odpowiedzi
- 500 Odsłony
-
Ostatni post autor: ArrowWoW
-
- 7 Odpowiedzi
- 26056 Odsłony
-
Ostatni post autor: Milosz2244
-
- 7 Odpowiedzi
- 4469 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112