Skutki usunięcia katalizatora

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#1

Post autor: rafał18 »

Czysta ciekawość Dobrodzieju ;) widzisz zawsze można dowiedziec sie czegos ciekawego, tez cos czytałem o tym ale podkreślam "cos tam" i wyczytalem ze wydech w klekocie przelotowy poprawia reakcje na gaz, byle jaki ale jakis musi być, żaden nie doda mocy...

Ja na swojej dużo kilometrów nie zrobiłem jeszcze...
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

A no widzisz, przelot jest dobry ale i szkodliwy. I bądź tu mądry :wink: Myślę że jak nie bedzie ostro deptany to będzie jeździł, ale ile..? :D
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#3

Post autor: Mariusz_E46 »

Dobrodziej_1983 pisze:
Sporo się naczytałem i na rozmawiałem z różnymi ludźmi, nie tylko w PL. Przemyślałem to pod każdym kątem. Wniosek jaki wyciągnąłem jest taki, że robiąc pełny przelot - można a nawet na pewno skraca się żywotność turbiny. Dlaczego? Dlatego że każda turbina ma swoje parametry. Na chłopski rozum, inżynierowie zaprojektowali układ wydechowy który przepuszcza spaliny pod pewnym ciśnieniem. To ciśnienie to środowisko w którym pracuje ciągle turbina. Jeśli założymy że turbo ma pracować w maksymalnym ciśnieniu na 180-200.000 obr/min. Wycinając jeden katalizator (który jest też spowalniaczem przepływu spalin), turbo zaczyna osiągać 220.000-240.000 obr/min. (przykładowo, ale wartość na pewno się zwiększa). Po zrobieniu pełnego przelotu można a nawet trzeba przyznać że warunki w których pracuje turbo się zmienia. O ile? Nie wiem, nikt chyba tego nie mierzył. Mnie ta teoria przekonała, tym bardziej że jest w necie przypadek ( 1 może więcej) gdzie turbo padło po zrobieniu przelotu. Od razu uprzedzam że niema tej teorii na piśmie, to tylko zbiór informacji z różnych źródeł i do mnie to dotarło, dlatego nie ruszam tego kata przy turbo :wink:
No tak, ale turbo sterujesz ciśnieniem, nie ma mocnych żeby to samo ciśnienie generowało przy rożnych obrotach. Usuniecie kata powinno poprawić działanie turbo. Katalizatory to raczej wymóg ekologii a nie przebiegu mocy. W silnikach turbo nie ma problemu falowego w wydechach i tu raczej luźny wydech powinien dawać najwięcej.
Masz może jakiś link z informacjami, bo jakoś nie mogę nic konkretnego wygrzebać :(
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#4

Post autor: rafał18 »

W pełnym zakresie to co masz na myśli? NP od 800 do 4500 czy od 1800 - 4300obr.

U mnie np. Nie ma dwóch kątów, turbo budzi się od 1600 i ciągnie do 4xxx obr/min. Dmucha 1.6 i bylo sprawdzane manometrem/zegarem jak kto woli...
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Mariusz_e46 z linkiem bedzie ciężko bo to co napisalem to dobry rok czasu grzebania w netach i wypytywania różnych ludzi głównie. Na mój rozum to ma jakis sens, ale nie jestem w stanie udowodnic tej teorii niestety :/
Rafał, czyli turbo u Ciebie chodzi książkowo rozumiem?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#6

Post autor: rafał18 »

Wydaje mi się ze tak, kupowalem turbo regenerowane z e9x i do tego jest soft. Dmucha lepiej niz ori
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Usunięcie kata pomaga w swobodnym przepływie spalin, ale czy wtedy gdy spaliny wylatują szybciej, turbo nie kręci się w niekontrolowanych wartościach? Chetnie podejmę dyskusję :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 872
Rejestracja: 19 lip 13, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#8

Post autor: saku82pl »

To chyba temat dla inżyniera. Ktoś taki tu jest?
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#9

Post autor: rafał18 »

Az takiej dyskusji to nie podejmę %) nie znam dokładnych wartości przy ori wydechu a co dopiero przy przelocie.

Twoim zdaniem o ile można skrócić żywot turbiny?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ciezko powiedzieć coś wiarygodnego. Pogadam z moim szwagrem, (inżynier mechaniki i robotyki). Może powie coś sensownego to wysypie na forum :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”