Skutki usunięcia katalizatora

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#11

Post autor: Młody90 »

Ja jestem bez katow(puszki ori, w srodku pusto). a z dalsza jak jedzie to slychac fajny pomruk ;)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#12

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Młody90 pisze:Ja jestem bez katow(puszki ori, w srodku pusto). a z dalsza jak jedzie to slychac fajny pomruk ;)
No i pewnie gwizda jak gaduła bez gornej trójki? :D :lol:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#13

Post autor: jaszczomppoziomka »

Pytanie dodatkowe: czy katalizator zmniejsza ilość sadzy itd, która może osiadać na łopatkach?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#14

Post autor: Dobrodziej_1983 »

jaszczomppoziomka pisze:Pytanie dodatkowe: czy katalizator zmniejsza ilość sadzy itd, która może osiadać na łopatkach?
Jesli chodzi o łopatki turbiny (a pewnie tak), to wydaje mi się że nie. Ale nie dam sobie nic za to uciąć :D Nie wiem jak konstruktorzy obliczali parametry, ze do diesla dali taki zawiły tlumik końcowy. Moze chodzilo o cichą prace, a moze jest w tym coś więcej. Dobrze że powstał taki temat. Jednak oby nie skończyło sie tylko na spekulacjach o teorii. Mam nadzieję że ktoś nieco rozjaśni nam w głowach :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#15

Post autor: Młody90 »

Dobrodziej_1983 pisze:
Młody90 pisze:Ja jestem bez katow(puszki ori, w srodku pusto). a z dalsza jak jedzie to slychac fajny pomruk ;)
No i pewnie gwizda jak gaduła bez gornej trójki? :D :lol:

aa gwizda sobie ale jak dla mnie efekt dzwieku :good:
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#16

Post autor: Mariusz_E46 »

Ilość sadzy generowanej w silniku nie zmienia się, ale za to zmieni się szybkość wypływu spalin a układu a to zmniejszy osadzanie się sadzy. Zmieni się temperatura pracy samego turbo, paradoksalnie powinna ona spaść, zmniejszy się czas potrzebny do uzyskania pełnego doładowania, jak i poprawi się reakcja turbo.
Brak katów, spowoduję że paradoksalnie będzie więcej dymu z tyłu, tego czarnego sadzowego. Szybszy wypływ i brak katów, jednoczesny spadek temperatury spowoduje że nie będą się dopalały w układzie. Do tego nie będzie to już na pewno EURO 4.

Wadą takiego rozwiązania są nieszczęsne obroty turbo. Pogadałem wczoraj wieczorem z kolegą i okazuje się ze Dobrodziej miał racje ( no nie wierze ze to napisałem %) :P )
W silnikach diesla turbo bez katów lubi się rozpędzić do wartości przekraczających jej normy pracy. O ile turbo jest zdrowe a kierowca ma głowę na karku i nie katuje silnika to będzie wszystko ok. W innym przypadku turbo po prostu się rozleci. Do tego dochodzi jeszcze sprawa gaszenia silnika. Brak katów zwiększa znacząco czas potrzebny do redukcji obrotów przez turbo.

Ja osobiście pozostaję przy pierwszym kacie, drugi poleci bo po tylu latach to i tak nic nie daje :(
Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 872
Rejestracja: 19 lip 13, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#17

Post autor: saku82pl »

No to się porobiło. Na dniach mam wywalać dwa. Idę poczytać o tym jeszcze gdzieś indziej.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#18

Post autor: rafał18 »

Bez dwóch katów jest tez na pewno głośniej na wolnych obrotach.
Jesli chodzi o katowanie i ktos kreci klekota na każdym biegu do końca i gasi silnik odrazu po dojechaniu na dane miejsce to turbo i tak i tak sie rozsypie.

Raz na jakiś czas można go przegonic ale z głową.

Jakiś czas temu rozmawiałem z firma xxx na temat całkowitego przelotu z kwasiaka i zapewniali mnie ze nie zwiększy to ilości czarnego dymu.
Awatar użytkownika
saku82pl
Bywalec forum
Posty: 872
Rejestracja: 19 lip 13, 22:20
BMW: 320D+
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#19

Post autor: saku82pl »

A o bypassie egru ktoś coś wie? Jestem ciekaw jak to się sprawdza. Czy dymienie maleje. Dobrze myślę, że na początek można odpiąć sterowanie egr'em i też powinno być widać różnicę?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#20

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dziękuję Mariusz za konkretną wypowiedź. Dodam tylko że po usunięciu jednego katalizatora wciąż spełnia sie normy euro4. Wiecej chyba niema co dodawać, wszystko rzeczowo opisałeś. :beer:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”