Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#281

Post autor: MARC »

pawlo2404 pisze:
MARC pisze:
pawlo2404 pisze: Jeśli moje e46 jest z października 2002,to jaka powinna być tam skrzynią ? 1 czy 2?
GS5S31BZ
Dziękuję ,czyli się zgadza z fabryką.
Z fabryką tak, ale nie z tym o co pytał Foinix wcześniej...
Czyli w polifcie masz skrzynie SSG 1. Tzw. 5 cio biegową, a wg. "teorii" powinna być SSG 2.

U Ciebie widać to najlepiej, że fabryka wciskała stare skrzynie żeby zejść ze stanów magazynowych.
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#282

Post autor: pawlo2404 »

Czy te skrzynie były gorsze pod jakimś względem?Czy tylko różnicą w ilości biegów?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#283

Post autor: MARC »

Gorsze, bardziej się psuły.
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

#284

Post autor: Foinix »

MARC pisze:Witam (jeżeli się nie mylę Krakusa) ;)
SSG1 mogło występować w polifcie. Natomiast jest to bardzo sporadycznie spotykane.
SMG1 w E36 to prawie to samo co w E46.

Nie mylisz się :) Pochodze z Krakowa :) Pewnie nawet się znamy tylko twojego nicku nie kojarzę :P

czyli tak:

przedlift, tylko SSG1 5b
polift, zarówno SSG1 5b na poczatku jak i SSG2 6b

Czyli SMG1 i SMG2 to jakby osobna działka dla ///M, a SSG1 i SSG2 to inne skrzynie do aut cywilnych ?

Jak z prędkością tych skrzyń ? Bo w E36 M3 z SMG1 sama wybiera prędkość pracy w zależności od tego jak wciskamy pedła gazu, i może wbijać biegi z najkrótszym czasem wynoszącym 220 ms, a E46 M3 z SMG2 w najszybszym trybie schodzi do 80 ms... W SSG... nie wiem czy tak samo dla SSG1 i SSG2 jest ponoć 150 ms przy wrzuceniu z 1 na 2, a pozostałe biegi 250 ms ?

Tak się zastanawiam gdzie jest największa rożnica... Czy to tylko soft i jakis moduł sterujący czy jakaś grubsza sprawa....
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#285

Post autor: MARC »

Foinix pisze: Czyli SMG1 i SMG2 to jakby osobna działka dla ///M, a SSG1 i SSG2 to inne skrzynie do aut cywilnych ?
Powiedzmy że tak.
Chodź skrzynie może są i bardzo podobne to osprzęt oraz sterowanie jest inne. Inny sterownik itp.
Foinix pisze: Jak z prędkością tych skrzyń ? Bo w E36 M3 z SMG1 sama wybiera prędkość pracy w zależności od tego jak wciskamy pedła gazu, i może wbijać biegi z najkrótszym czasem wynoszącym 220 ms, a E46 M3 z SMG2 w najszybszym trybie schodzi do 80 ms... W SSG... nie wiem czy tak samo dla SSG1 i SSG2 jest ponoć 150 ms przy wrzuceniu z 1 na 2, a pozostałe biegi 250 ms ?
W SSG II mamy przycisk sport który powoduje przyśpieszenie zmiany biegów i zmienia charakterystykę zmian biegów.

W SMG II jest to dodatkowo sterowane przyciskami "+" i "-" czyli sam ustawiasz sobie to co chcesz i Tobie najbardziej odpowiada.
Foinix pisze: Tak się zastanawiam gdzie jest największa rożnica... Czy to tylko soft i jakis moduł sterujący czy jakaś grubsza sprawa....
Soft do SMG jest inny niż do SSG to na pewno.
Osprzęt jest inny i pewnie pozwala na więcej... ;)
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

#286

Post autor: Foinix »

Spoko... Czyli SSG2 ma 1 dodatkowy przycisk, czyli mamy sport albo normal ?

Jeździłem z SMG2 i tu wiem jak się zachowuje... A czy SSG/SSG2 też pozwala na dokręcenie do odcinki czy sama wrzuci bieg na wyższy ?

Czy SSG/SSG2 posiadają launch control ? Jeśli tak to jaka jest procedura ?

Czy w SSG/SSG2 przy redukcjach biegów komputer robi za nas międzygaz jak w SMG czy trzeba jej pomóc pedałem gazu ?


Ja tak pytam bo nie wiem czy nie kupić sobie E46 z SSG2 (chociaż wolałbym przedlifta), bo potrzebuję drugie normalne auto do jazdy, niestety druga Mka to za duży wydatek nie mówiąc o kosztach utrzymania :(
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#287

Post autor: MARC »

Foinix pisze: Spoko... Czyli SSG2 ma 1 dodatkowy przycisk, czyli mamy sport albo normal ?
SSG1 oraz SSG2 mają dodatkowe przyciski.
SSG1 ma okrągły "za" lewarkiem
SSG2 ma prostokątny w lewym górnym ramki wybieraka.
Foinix pisze: Jeździłem z SMG2 i tu wiem jak się zachowuje... A czy SSG/SSG2 też pozwala na dokręcenie do odcinki czy sama wrzuci bieg na wyższy ?
SSG 2 po włączeniu trybu sport powala na "zabawę" a to czy wrzuci wyższy bieg czy nie to zależy od softu. Wiadomo że bezpieczniej dla skrzyni jest aby to zrobiła...
Foinix pisze: Czy SSG/SSG2 posiadają launch control ? Jeśli tak to jaka jest procedura ?
SSG2 na 100% tak. Nie pamiętam dokładnie, ale trzymało się albo obie łopatki na wciśniętym hamulcu, następnie gaz w podłogę, auto trzymało obr równo na poziomie xxxxobr/min następnie wystarczyło puścić łopatki i samochód ruszał jak z procy.
Foinix pisze: Czy w SSG/SSG2 przy redukcjach biegów komputer robi za nas międzygaz jak w SMG czy trzeba jej pomóc pedałem gazu ?
W SSG2 między gaz przy REDUKCJI soft robi sam.


Teraz ja pytam... :D

Angol ?? Czy europa ?
Jeżeli chodzi o zakup ssg 2 to bez kompa i ogarniętego człowieka nie kupuj bo możesz ostro wtopić $$$

Jak będziesz miał jakieś oferty to podeślij na PW.
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

#288

Post autor: Foinix »

MARC pisze:
Foinix pisze: Jeździłem z SMG2 i tu wiem jak się zachowuje... A czy SSG/SSG2 też pozwala na dokręcenie do odcinki czy sama wrzuci bieg na wyższy ?
SSG 2 po włączeniu trybu sport powala na "zabawę" a to czy wrzuci wyższy bieg czy nie to zależy od softu. Wiadomo że bezpieczniej dla skrzyni jest aby to zrobiła...
Czyli były różne softy w SSG2 ? Jedne ciągły do odcięcia, a inne wrzucają wyższy bieg zawczasu ?


MARC pisze:Teraz ja pytam... :D

Angol ?? Czy europa ?
Jeżeli chodzi o zakup ssg 2 to bez kompa i ogarniętego człowieka nie kupuj bo możesz ostro wtopić $$$

Jak będziesz miał jakieś oferty to podeślij na PW.
Zdecydowanie europa... Nie chce się bawić w przekładki...

Z adaptacją myślę poradze sobie... A jak coś się sypnie mocniej... No cóż...

Krucho na rynku z SSG2, znalazłem ładne 330i Coupe ale SSG1 niestety :sorry:
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#289

Post autor: pawlo2404 »

Dlaczego niestety , ją mam i nic jeszcze że skrzynią się nie stało . Działa bez zarzutów ,myślę że to zasługa serwisu na czas i dobrego oleju.
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

#290

Post autor: Foinix »

okej pawlo... Jaki masz przebieg u siebie ? Jak sprawa LC i międzygazu przy redukcjach ? Jak z odcięciem ?
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”