Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5506
Rejestracja: 12/07/11, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: MARC » 08/01/19, 6:34

Skąd wiesz że czujniki działają poprawnie?

Dlaczego wybieraka nie udało się wyjąć?
W nim też jest elektronika która steruje ruchem lekarka a raczej odczytywaniem ruchów.


bartrej
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10/09/18, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: bartrej » 08/01/19, 8:27

Wybieraka nie wyjąłem, ponieważ śruba trzymająca go w skrzyni jest dokrecona chyba na kleju. Mój aktualny torx się zaczął skręcać przy próbie choć jest twardy.
Nie mam dużo miejsca, żeby podstukac młotkiem żeby to puściło. Dziś spróbuję drugi raz.

Jeżeli się uda, na co zwracać uwagę? Co jeszcze mógłbym zrobić?

Czy jest możliwość, że wałek zablokował się gdzieś w środku i wybierak nie ma siły go przesunąć?

Co do czujników, nie mam pewności ale gdyby to się zdarzyło w losowej sytuacji to bym mógł je podejrzewać. Biegi przestały wchodzić po tym jak auto dostała trochę batów.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5506
Rejestracja: 12/07/11, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: MARC » 08/01/19, 8:47

Co ma wybierak do wałka?

O czym my rozmawiamy?

bartrej
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10/09/18, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: bartrej » 08/01/19, 9:02

Dobrze wiesz o czym rozmawiamy
Szukam przyczyny, dlaczego nie chce mi wrzucić żadnego biegu. Zadałem tylko pytanie czy jest taka możliwość, że coś blokuje w środku.

Nie jestem znawcą, jeżeli nie zamierzasz mi pomóc, to daj sobie spokój.

Jak pisałem, ciśnienie na poziomie 46bara, spada do 40 i bimba do 50. Nie powinno być na poziomie 60-80
bartrej pisze:
08/01/19, 8:27
Wybieraka nie wyjąłem, ponieważ śruba trzymająca go w skrzyni jest dokrecona chyba na kleju. Mój aktualny torx się zaczął skręcać przy próbie choć jest twardy.
Nie mam dużo miejsca, żeby podstukac młotkiem żeby to puściło. Dziś spróbuję drugi raz.

Jeżeli się uda, na co zwracać uwagę? Co jeszcze mógłbym zrobić?

Czy jest możliwość, że wałek zablokował się gdzieś w środku i wybierak nie ma siły go przesunąć?

Co do czujników, nie mam pewności ale gdyby to się zdarzyło w losowej sytuacji to bym mógł je podejrzewać. Biegi przestały wchodzić po tym jak auto dostała trochę batów.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5506
Rejestracja: 12/07/11, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: MARC » 08/01/19, 10:24

Po prostu mylisz pojęcia, ale w takim przypadku ja Cię prostować nie będę...


bartrej
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10/09/18, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: bartrej » 08/01/19, 12:29

Skoro się mylilem wystarczyło mnie poprawić. Nie chce brnąć w off TOP, tylko znaleźć przyczynę problemu.

Wiedzy nie mam żadnej, Ty masz sporą, dlatego znalazłem się na tym forum.

1. Jak pisałem, auto stoi na biegu, choć pokazuje N. Ostatni raz jak było sprawne, stanęło na 1 ale nie chciał jechać, stal jakby na sprzęgle. Po uruchomieniu ponownie, pokazywalo N, ale auto zaczynało samo jechać.
Wymieniłem uszczelkę wysprzęglika. Jest suchy.

2. Ciśnienie 40-50 bar max, więcej nie bimba ( powinno być powyżej 60? )
Podejrzewałem, że ucieka na wybieraku którego nie mogłem wydostać ze skrzyni, spróbuję dziś to zrobić.

Czy dobrze kombinuje? Czy szukać przyczyny gdzie indziej?

Ludzie z podobnymi objawami, też mieli niskie ciśnienie, ale spadło do 0, co się okazało być nieszczelnością na wysprzęgliku lub uszkodzoną pompą gdzie wyskakiwał błąd.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5506
Rejestracja: 12/07/11, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: MARC » 08/01/19, 14:18

Ciśnienie masz prawidłowe.
Onompowinno spadać ale powoli.

Sprawdź wybierak.
Błąd jest bardziej z komunikacją... Skoro stał na 1 a pokazywał n...

Live data w inpie... Sprawdź działanie poszczególnych zaworów od biegów...

bartrej
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10/09/18, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: bartrej » 08/01/19, 14:41

Dzieki, zaraz po pracy zabieram się za Live data i wybierak choć nie do końca wiem co mam rozumieć przez sprawdzenie poszczególnych zaworów od biegów. Będę leciał zakładkami pokolei i wrzucę film na YouTube.

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5506
Rejestracja: 12/07/11, 15:25
BMW: Search
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: K/R/A/K/Ó/W
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: MARC » 08/01/19, 14:43

Tak zrób a ja Ci powiem co na co masz zwrócić uwagę.

bartrej
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 10/09/18, 8:56
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Post autor: bartrej » 08/01/19, 18:06

Doszły mi dwa nowe błędy, które w sumie niczego nie mówią.
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
A tutaj filmiki. Nie zwracać uwagi na piszczący pasek oraz brak wydechu.
Pierwszy od spodu, słychać pracę wybieraka, widać jak płyn powraca.

https://www.youtube.com/watch?v=cUJ28ykyyHg

Drugi Live Data, nie udało mi się zrobić na uruchomionym silniku ( wyskakuje: "No response from control unit" taki komunikat tylko na module SSG )
Do 25 sekundy wrzucam R/N/1. Po 25 tylko +/- .

https://www.youtube.com/watch?v=yA2AHKX_siE


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości