Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
-
- Bywalec forum
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
- BMW: E46 325i Touring SSG2
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Możemy się wszyscy trzej zgrać i popłakać nad naszym ciężkim losem Jeszcze jest czwarty kolega z warszawy z SSG który chętnie się spotka.
Zostawiam do siebie kontakt:
https://m.me/z.janaszek
737 477 664
Zostawiam do siebie kontakt:
https://m.me/z.janaszek
737 477 664
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 mar 18, 16:24
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post na forum i przypuszczam że nie ostatni.
Na wstępnie proszę Admina i Moderatorów o wyrozumiałość, będzie masa pytań z czego większość pewnie głupich jak autor.
do rzeczy :
całkowicie przypadkiem ( jak zresztą każdy) stałem się posiadaczem BMW e46 330i 2002r.
Z tego co udało mi się wyczytać pojazd jest wyposażony w skrzynię SSG I ( okrągły przycisk START poniżej lewarka zmiany biegów)
Samochód nabyłem po wypadku przodem, nic poważnego - po wymianie podstawowych elementów silnik pracuje normalnie.
Teraz przyszedł czas na skrzynię biegów, a więc :
Odpalam silnik - lewarek w pozycji N
Naciskam hamulec, wrzucam R i dodaje powoli gazu : do 3000 obrotów nic się nie dzieje, powyżej auto zaczyna się lekko toczyć w tył, powyżej 4500 obrotów zaczyna migać DSC i koła zaczynają buksować,
Wracamy do N i wrzucam pierwszą pozycję w prawo tryb manualny. Na wyświetlaczu zapala się 1, zaczynam dodawać gazu, do 3000 obrotów nic się nie dzieje, powyżej znów DSC i buksowanie.
Włączam tryb C czyli automatyczny - sytuacja identyczna jak przy trybie manualnym.
Auto zanim trafiło do mnie stało ok 2 lata nie użytkowane, nie wiem czy to ma znaczenie dlatego informuję.
Bardzo proszę o informację ekspertów od czego zacząć.
Jeśli nalezy wymienić olej oraz inne płyny, proszę o doradzenie na jakie.
Jeśli trzeba podpiąc kompa i zczytać błędy potrzebuję pomocy - jaka wersja INPY będzie potrzeba, skąd pobrać, jak zainstalować....
Na chwilę obecną zamówiłem kabel BMW OBD pokazany na drugiej stronie dyskusji o SMG,
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady bez złości - z czystym zrozumieniem. Podstawową wiedzę mam nic więcej.
Jeśli ktoś miałby czas i chęć pomóc bardziej chętnie nawiąże rozmowę przez np Messengera lub SMS, szczególnie chodzi mi o pierwsze kroki jak instalacja INPY, błędy itd.....
pozdrawiam
Jest to mój pierwszy post na forum i przypuszczam że nie ostatni.
Na wstępnie proszę Admina i Moderatorów o wyrozumiałość, będzie masa pytań z czego większość pewnie głupich jak autor.
do rzeczy :
całkowicie przypadkiem ( jak zresztą każdy) stałem się posiadaczem BMW e46 330i 2002r.
Z tego co udało mi się wyczytać pojazd jest wyposażony w skrzynię SSG I ( okrągły przycisk START poniżej lewarka zmiany biegów)
Samochód nabyłem po wypadku przodem, nic poważnego - po wymianie podstawowych elementów silnik pracuje normalnie.
Teraz przyszedł czas na skrzynię biegów, a więc :
Odpalam silnik - lewarek w pozycji N
Naciskam hamulec, wrzucam R i dodaje powoli gazu : do 3000 obrotów nic się nie dzieje, powyżej auto zaczyna się lekko toczyć w tył, powyżej 4500 obrotów zaczyna migać DSC i koła zaczynają buksować,
Wracamy do N i wrzucam pierwszą pozycję w prawo tryb manualny. Na wyświetlaczu zapala się 1, zaczynam dodawać gazu, do 3000 obrotów nic się nie dzieje, powyżej znów DSC i buksowanie.
Włączam tryb C czyli automatyczny - sytuacja identyczna jak przy trybie manualnym.
Auto zanim trafiło do mnie stało ok 2 lata nie użytkowane, nie wiem czy to ma znaczenie dlatego informuję.
Bardzo proszę o informację ekspertów od czego zacząć.
Jeśli nalezy wymienić olej oraz inne płyny, proszę o doradzenie na jakie.
Jeśli trzeba podpiąc kompa i zczytać błędy potrzebuję pomocy - jaka wersja INPY będzie potrzeba, skąd pobrać, jak zainstalować....
Na chwilę obecną zamówiłem kabel BMW OBD pokazany na drugiej stronie dyskusji o SMG,
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady bez złości - z czystym zrozumieniem. Podstawową wiedzę mam nic więcej.
Jeśli ktoś miałby czas i chęć pomóc bardziej chętnie nawiąże rozmowę przez np Messengera lub SMS, szczególnie chodzi mi o pierwsze kroki jak instalacja INPY, błędy itd.....
pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przy instalacji wzoruj się na tej instrukcji i będzie dobrze:
http://www.lubiebmw.pl/inpa_windows_xp.html
Z pracami poczekaj na kabel i będzie łatwej coś poradzić, choć użytkownicy smg raczej mają już pewne podejrzenia.
http://www.lubiebmw.pl/inpa_windows_xp.html
Z pracami poczekaj na kabel i będzie łatwej coś poradzić, choć użytkownicy smg raczej mają już pewne podejrzenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Wszystkie odpowiedzi są w tym temacie.
Olej hydrauliczny pentosin chf11s który z resztą nie jest już produkowany przez firmę pentosin.
Druga sprawa to połączenie się ze skrzynia, diagnostyka oraz wizualnie sprawdzić jej stan.
Następnie adaptacji i testować.
Olej hydrauliczny pentosin chf11s który z resztą nie jest już produkowany przez firmę pentosin.
Druga sprawa to połączenie się ze skrzynia, diagnostyka oraz wizualnie sprawdzić jej stan.
Następnie adaptacji i testować.
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 mar 18, 16:24
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Witam czy ktoś robił Adaptację skrzyni przez inpę v 5.0.6 ?? Czy musli być wersja 5.0.2 ?
U mnie na początku wyskakuje błąd że program nie jest odpowiedni
Później wrzucę zdjęcia co się dzieje podczas adaptacji, może nagram nawet filmik
U mnie na początku wyskakuje błąd że program nie jest odpowiedni
Później wrzucę zdjęcia co się dzieje podczas adaptacji, może nagram nawet filmik
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 mar 18, 16:24
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
Zgodnie z zapowiedzią wrzucam wszystko co udało mi się dziś osiągnąć
A więc tak :
Adaptacja przebiega w następujący sposób(podłączony prostownik, wszystkie drzwi zamknięte) ( moja prośba żeby oglądać z dźwiękiem na max aby ocenić czy dobrze zmienia biegi)
Nagrywanie komunikatów na laptopie :
https://www.youtube.com/watch?v=LMvQO88bE5U&feature=youtu.be
Nagrywanie licznika :
https://www.youtube.com/watch?v=UrdLV36cK6Y&feature=youtu.be
(obrotami się nie sugerujcie, przepływka do czyszczenia)
Od momentu odpalenia trzymam cały czas na hamulcu, jak wyskakuje komunikat na żółtym tle GASZĘ AUTO WYŁĄCZAM ZAPŁON ( 2 obroty kluczyka wstecz) - ERROR czerwone pole adaptacja przerwana...............
Na tym etapie adaptacji auto zaczyna się poruszać przód i tył, ale startuje z miejsca dopiero powyżej 2500 obrotów.
Stojąc w miejscu mogę wrzucać wszystkie biegi R N manualnie 1 i 2 z manetek albo drążkiem oraz C
Dodatkowo zdjęcia chyba z live data wszystkiego co uważałem za przydatne.
PS. Pomoże ktoś żeby INPA była chociaż po angielsku ??
proszę o wyrozumiałość, komputer do auta podłączałem pierwszy raz w życiu
A więc tak :
Adaptacja przebiega w następujący sposób(podłączony prostownik, wszystkie drzwi zamknięte) ( moja prośba żeby oglądać z dźwiękiem na max aby ocenić czy dobrze zmienia biegi)
Nagrywanie komunikatów na laptopie :
https://www.youtube.com/watch?v=LMvQO88bE5U&feature=youtu.be
Nagrywanie licznika :
https://www.youtube.com/watch?v=UrdLV36cK6Y&feature=youtu.be
(obrotami się nie sugerujcie, przepływka do czyszczenia)
Od momentu odpalenia trzymam cały czas na hamulcu, jak wyskakuje komunikat na żółtym tle GASZĘ AUTO WYŁĄCZAM ZAPŁON ( 2 obroty kluczyka wstecz) - ERROR czerwone pole adaptacja przerwana...............
Na tym etapie adaptacji auto zaczyna się poruszać przód i tył, ale startuje z miejsca dopiero powyżej 2500 obrotów.
Stojąc w miejscu mogę wrzucać wszystkie biegi R N manualnie 1 i 2 z manetek albo drążkiem oraz C
Dodatkowo zdjęcia chyba z live data wszystkiego co uważałem za przydatne.
PS. Pomoże ktoś żeby INPA była chociaż po angielsku ??
proszę o wyrozumiałość, komputer do auta podłączałem pierwszy raz w życiu
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
W ramach doświadczeń byłbym chętny zaglądnąć do niej...
Nic nie obiecuję, ale skoro i tak jest zepsuta, to chętnie rzucę okiem na nią
Nic nie obiecuję, ale skoro i tak jest zepsuta, to chętnie rzucę okiem na nią
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 4161 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 0 Odpowiedzi
- 3232 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 2 Odpowiedzi
- 4503 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damianfil92
-
- 3 Odpowiedzi
- 6881 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 4 Odpowiedzi
- 5502 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 5 Odpowiedzi
- 7225 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 0 Odpowiedzi
- 2737 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: anonymous92
-
- 1 Odpowiedzi
- 1036 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 4100 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Świeżak88
-
- 1 Odpowiedzi
- 1269 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Artek88