Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
-
- Bywalec forum
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
- BMW: E46 325i Touring SSG2
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Na moje powinna szarpnąć, ale nigdy tak nie robiłem. To tak jak byś strzelił ze sprzęgła.PepsonSMG pisze:Jak powinna zachowywac się skrzynia podczas "pyknięcia" pedałem gazu? Chodzi o sytuacje gdy (1) stojąc w miejscu, nacisniemy szybko pedał gazu, lub (2) stojąc w miejscu trzymając hamulec nacisniemy szybko pedał gazu.
U mnie, podczas takeigo "pykania" samochód raz zchowa się jak powinien, a następne 10 od razu szarpie do przodu, pod spodem słychać 2-3 sekundowe DUDNIENIE (tu-du-du-du-du) głuche, ale bardzo mocne, jakby coś się tam urywało, odbijało, cała buda aż podskakuje. Z lokalizacji obstawiam że jest to przy skrzyni/ sprzęgle, napewno nie z tylnego mostu. Na wciśniętym hamulcu jest tak zawsze.
To dudnienie to może kwestia podpory wału, lub dwumasy.
U mnie też oboroty lekko spadają przy dobijaniu cisnienia. Może alternator za słaby. Cyknięcie to przekaźnik od pompki w skrzynce z komputerem w podszybiu. Te przekaźniki z tego co czytałem lubią się przepalić.PepsonSMG pisze: Moje obroty przy dobijaniu ciśnienia do pompy SMG (w chwili dobijania) spadają, samochód się przydławia, światła na tą chwile lekko przygasają jakby coś zabierało napięcie, w desce rozdziejczej po lewej stronie słychać "cyknięcie", gdzieś głęboko ciężko zlokalizować - pisałem o tym wcześniej jednak nie znalazłem rozwiązania. Podczas ostatniej inspekcji w komputerze wyskoczył błąd "uszkodzone cewki zapłonowe silnika krokowego". Czy to może mieć jakiś związek?
- Foinix
- Bywalec forum
- Posty: 107
- Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
- BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Szwecja
- Województwo: ---
- Miasto: Osby
- VIN: JP86630
co do pierwszego... po co wciskasz hamulec i gaz jednoczenie ?
jak naciśniesz tylko szybko pedał gazu to auto ruszy normalnie do przodu, nie będzie strzału ze sprzęgła...
jeśli chcesz strzelić ze sprzęgła to robisz to przez procedurę launch control
co do 2-go biegu... robiłeś adaptację ? 2-gi bieg jest dość specyficzny bo przepięcie na 2 jest najszybsze ze wszystkich biegów
a co do spadków napięcia przy dobijaniu ciśnienia... ja obstawiam umierający akumulator, albo tak jak kolega wyżej napisał, alternator... ale nawet jak alternator dobry a akumulator już zdycha to też się będzie tak dziać, sprawdź napięcie i ładowanie
o... i jeszcze masy może gdzieś nie być...
jak naciśniesz tylko szybko pedał gazu to auto ruszy normalnie do przodu, nie będzie strzału ze sprzęgła...
jeśli chcesz strzelić ze sprzęgła to robisz to przez procedurę launch control
co do 2-go biegu... robiłeś adaptację ? 2-gi bieg jest dość specyficzny bo przepięcie na 2 jest najszybsze ze wszystkich biegów
a co do spadków napięcia przy dobijaniu ciśnienia... ja obstawiam umierający akumulator, albo tak jak kolega wyżej napisał, alternator... ale nawet jak alternator dobry a akumulator już zdycha to też się będzie tak dziać, sprawdź napięcie i ładowanie
o... i jeszcze masy może gdzieś nie być...
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
LC działa nieco inaczej...
Auto musi osiągnąć pewne obr. które są ustawione, przy których jest ust. odcinka, dopiero wtedy puszczamy hamulec.
Wydaje mi się że autor nie zna tej procedury, a wnioskuje to po tym co napisał.
Auto musi osiągnąć pewne obr. które są ustawione, przy których jest ust. odcinka, dopiero wtedy puszczamy hamulec.
Wydaje mi się że autor nie zna tej procedury, a wnioskuje to po tym co napisał.
-
- Bywalec forum
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
- BMW: E46 325i Touring SSG2
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Jak wygląda procedura Launch Control?
Z tego co gdzieś wyczytałem to DSC całkowicie off + sport na skrzyni + przytrzymać łopatki do siebie + hamulec i gaz?
Puszczamy hamulec i łopatki i auto wtedy startuje?
Nigdy nie próbowałem
Z tego co gdzieś wyczytałem to DSC całkowicie off + sport na skrzyni + przytrzymać łopatki do siebie + hamulec i gaz?
Puszczamy hamulec i łopatki i auto wtedy startuje?
Nigdy nie próbowałem
- Foinix
- Bywalec forum
- Posty: 107
- Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
- BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Szwecja
- Województwo: ---
- Miasto: Osby
- VIN: JP86630
nie wiem jak jest w SSG2
u mnie w SSG1 jest tak:
1. DSC off - trzeba przytrzymać 5 sekund aż zapali się druga kontrolka
2. Skrzynia tryb manualny i wciśnięty przycisk sport
3. Nie trzymasz hamulca
4. Wciskasz szybko pedał gazu do samej podłogi
Silnik wkręca się na około 3500 obr. i skrzynia sama strzela ze sprzęgła.
Wygląda to tak
https://youtu.be/CMbryFnHyX8?t=36s
u mnie w SSG1 jest tak:
1. DSC off - trzeba przytrzymać 5 sekund aż zapali się druga kontrolka
2. Skrzynia tryb manualny i wciśnięty przycisk sport
3. Nie trzymasz hamulca
4. Wciskasz szybko pedał gazu do samej podłogi
Silnik wkręca się na około 3500 obr. i skrzynia sama strzela ze sprzęgła.
Wygląda to tak
https://youtu.be/CMbryFnHyX8?t=36s
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
W SSGII to Ty decydujesz kiedy ma "strzelić" podczas gdy cały czas trzyma go na żądanych obr.
LC w wersji SSG I jest nieco dziwnie rozwiązany. Nie o to chodzi w LC...
LC w wersji SSG I jest nieco dziwnie rozwiązany. Nie o to chodzi w LC...
- Foinix
- Bywalec forum
- Posty: 107
- Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
- BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Szwecja
- Województwo: ---
- Miasto: Osby
- VIN: JP86630
zgadzam się... nie jest to co chciałbym mieć... ale może da sie to przeprogramować...
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
-
- Bywalec forum
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
- BMW: E46 325i Touring SSG2
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
MARC, w jaki sposób decydujesz. Opisz prosze procedure LC w ssg2.MARC pisze:W SSGII to Ty decydujesz kiedy ma "strzelić" podczas gdy cały czas trzyma go na żądanych obr.
LC w wersji SSG I jest nieco dziwnie rozwiązany. Nie o to chodzi w LC...
-
- Bywalec forum
- Posty: 116
- Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
- BMW: 325CI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: JW04285
Siemka
Nowy dzień, nowe problemy dzisiaj siadłem sobie żeby zrobić adaptacje skrzyni i wyskoczył mi błąd. Skrzynia nie dokończyła adaptacji, ponadto nie mogę zrobić testu degradacji sprzęgła te opcje są nie aktywne. Wnioskuję że to problem z aku ale nie jestem pewien. Błędów brak jeżeli chodzi o skrzynie a jeżeli chodzi o silnik to mam sondy do wymiany ale objawia się to spalaniem jak z tira ale kultura pracy jest w normie.
Nowy dzień, nowe problemy dzisiaj siadłem sobie żeby zrobić adaptacje skrzyni i wyskoczył mi błąd. Skrzynia nie dokończyła adaptacji, ponadto nie mogę zrobić testu degradacji sprzęgła te opcje są nie aktywne. Wnioskuję że to problem z aku ale nie jestem pewien. Błędów brak jeżeli chodzi o skrzynie a jeżeli chodzi o silnik to mam sondy do wymiany ale objawia się to spalaniem jak z tira ale kultura pracy jest w normie.
Bo Mam Wyj****e
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 6979 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 2 Odpowiedzi
- 4596 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damianfil92
-
- 1 Odpowiedzi
- 4209 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 5 Odpowiedzi
- 7303 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 4 Odpowiedzi
- 5537 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 0 Odpowiedzi
- 3261 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 1 Odpowiedzi
- 1764 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mario2121
-
- 3 Odpowiedzi
- 4232 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomasze46
-
- 6 Odpowiedzi
- 3979 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: radek210579
-
- 1 Odpowiedzi
- 1304 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Artek88