Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#471

Post autor: MARC »

Nie wiem czy dobrze rozumie...

Trzymasz jedną nogą hamulec a drugą dodajesz gazu ?
Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#472

Post autor: Fantozzi »

PepsonSMG pisze:Jak powinna zachowywac się skrzynia podczas "pyknięcia" pedałem gazu? Chodzi o sytuacje gdy (1) stojąc w miejscu, nacisniemy szybko pedał gazu, lub (2) stojąc w miejscu trzymając hamulec nacisniemy szybko pedał gazu.
U mnie, podczas takeigo "pykania" samochód raz zchowa się jak powinien, a następne 10 od razu szarpie do przodu, pod spodem słychać 2-3 sekundowe DUDNIENIE (tu-du-du-du-du) głuche, ale bardzo mocne, jakby coś się tam urywało, odbijało, cała buda aż podskakuje. Z lokalizacji obstawiam że jest to przy skrzyni/ sprzęgle, napewno nie z tylnego mostu. Na wciśniętym hamulcu jest tak zawsze.
Na moje powinna szarpnąć, ale nigdy tak nie robiłem. To tak jak byś strzelił ze sprzęgła.
To dudnienie to może kwestia podpory wału, lub dwumasy.
PepsonSMG pisze: Moje obroty przy dobijaniu ciśnienia do pompy SMG (w chwili dobijania) spadają, samochód się przydławia, światła na tą chwile lekko przygasają jakby coś zabierało napięcie, w desce rozdziejczej po lewej stronie słychać "cyknięcie", gdzieś głęboko ciężko zlokalizować - pisałem o tym wcześniej jednak nie znalazłem rozwiązania. Podczas ostatniej inspekcji w komputerze wyskoczył błąd "uszkodzone cewki zapłonowe silnika krokowego". Czy to może mieć jakiś związek?
U mnie też oboroty lekko spadają przy dobijaniu cisnienia. Może alternator za słaby. Cyknięcie to przekaźnik od pompki w skrzynce z komputerem w podszybiu. Te przekaźniki z tego co czytałem lubią się przepalić.
Obrazek
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

#473

Post autor: Foinix »

co do pierwszego... po co wciskasz hamulec i gaz jednoczenie ?

jak naciśniesz tylko szybko pedał gazu to auto ruszy normalnie do przodu, nie będzie strzału ze sprzęgła...
jeśli chcesz strzelić ze sprzęgła to robisz to przez procedurę launch control

co do 2-go biegu... robiłeś adaptację ? 2-gi bieg jest dość specyficzny bo przepięcie na 2 jest najszybsze ze wszystkich biegów

a co do spadków napięcia przy dobijaniu ciśnienia... ja obstawiam umierający akumulator, albo tak jak kolega wyżej napisał, alternator... ale nawet jak alternator dobry a akumulator już zdycha to też się będzie tak dziać, sprawdź napięcie i ładowanie

o... i jeszcze masy może gdzieś nie być...
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#474

Post autor: MARC »

LC działa nieco inaczej...

Auto musi osiągnąć pewne obr. które są ustawione, przy których jest ust. odcinka, dopiero wtedy puszczamy hamulec.

Wydaje mi się że autor nie zna tej procedury, a wnioskuje to po tym co napisał.
Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#475

Post autor: Fantozzi »

Jak wygląda procedura Launch Control?
Z tego co gdzieś wyczytałem to DSC całkowicie off + sport na skrzyni + przytrzymać łopatki do siebie + hamulec i gaz?
Puszczamy hamulec i łopatki i auto wtedy startuje?
Nigdy nie próbowałem
Obrazek
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

#476

Post autor: Foinix »

nie wiem jak jest w SSG2

u mnie w SSG1 jest tak:

1. DSC off - trzeba przytrzymać 5 sekund aż zapali się druga kontrolka
2. Skrzynia tryb manualny i wciśnięty przycisk sport
3. Nie trzymasz hamulca
4. Wciskasz szybko pedał gazu do samej podłogi

Silnik wkręca się na około 3500 obr. i skrzynia sama strzela ze sprzęgła.

Wygląda to tak
https://youtu.be/CMbryFnHyX8?t=36s
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#477

Post autor: MARC »

W SSGII to Ty decydujesz kiedy ma "strzelić" podczas gdy cały czas trzyma go na żądanych obr.

LC w wersji SSG I jest nieco dziwnie rozwiązany. Nie o to chodzi w LC...
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 16 mar 17, 14:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

#478

Post autor: Foinix »

zgadzam się... nie jest to co chciałbym mieć... ale może da sie to przeprogramować...
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#479

Post autor: Fantozzi »

MARC pisze:W SSGII to Ty decydujesz kiedy ma "strzelić" podczas gdy cały czas trzyma go na żądanych obr.

LC w wersji SSG I jest nieco dziwnie rozwiązany. Nie o to chodzi w LC...
MARC, w jaki sposób decydujesz. Opisz prosze procedure LC w ssg2.
Obrazek
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#480

Post autor: pepo1000 »

Siemka

Nowy dzień, nowe problemy dzisiaj siadłem sobie żeby zrobić adaptacje skrzyni i wyskoczył mi błąd. Skrzynia nie dokończyła adaptacji, ponadto nie mogę zrobić testu degradacji sprzęgła te opcje są nie aktywne. Wnioskuję że to problem z aku ale nie jestem pewien. Błędów brak jeżeli chodzi o skrzynie a jeżeli chodzi o silnik to mam sondy do wymiany ale objawia się to spalaniem jak z tira ale kultura pracy jest w normie.

Obrazek
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”