Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

mauser
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 10, 11:07
BMW: E30 325i
Rok produkcji: 1987
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#41

Post autor: mauser »

Sprawdzę to chociaż pod autem ( tj na podłodze ) nie było plamy świeżego oleju, a samochód był kilkukrotnie odpalany, i próbowałem wrzucać biegi. Dzisiaj chyba się uda podpiąć kompa, zatem cdn....
mauser
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 10, 11:07
BMW: E30 325i
Rok produkcji: 1987
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#42

Post autor: mauser »

Adaptacja zrobiona, auto jeździ jednak bieg wchodzi dopiero po osiągnięciu około 2000obr... po kilku dosłownie minutach jazdy wsteczny już nie bardzo chciał wejść nawet przy gazie do 3000obr...

Chwila przerwy zgasiłem silnik i po kilku minutach ostygnięcia biegi znowu wchodziły ale również jak na początku czyli nie po lekkim dodaniu gazu, tylko dopiero po depnięciu na te mniej więcej 2000obr . . . z tego co wyczytałem, to najprawdopodobniej sprzęgło może już mieć dość..,......
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#43

Post autor: MARC »

Może to być sprzęgło. Ważne abyś kupił dobre. Tzn. do skrzyni SMG SSG są nieco inne, wizualnie nie różnią się, natomiast oznaczenia na nim są inne. Przy wymianie sprzęgła sprawdź czujniki.
honzik1976
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 sie 15, 14:45
BMW: bmw E46 M3
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#44

Post autor: honzik1976 »

MARC pisze:
honzik1976 pisze:Witam
potrzebuję pomocy bo mam problem ze skrzynią SMG w m3 e46
po przejechaniu kilkudziesięciu metru zaczyna wariować:
- po zatrzymaniu się nie może zrzucić 3 biegu, szarpie przy tym i słychać straszne trzaskanie , jakby ktoś młotkiem walił w tryby skrzyni - po odłączeniu akumulatara przez chwilę jest OK, później znowu to samo

zrobiłem przedwczoraj dwa razy autokalibrację , kilka fotek ze wskazaniami komputera http://tufotki.pl/m6e1l
podczas kalibracji 2-3 razy biegi weszły z dźwiękiem dzwonu !!??
zauważyłem jeszcze przy włączaniu biegu R auto szarpie do tyłu

krótka historia zakupu:
auto kupiłem jako uszkodzone - chyba ktoś na coś wjechał bo uszkodzone były chłodnice (dół) i maglownica
na początku niby skrzynia chodziła OK, później zauważyłem że na luzie przy dodawaniu gazu jakby wibrował silnik - okazało się że skrzynie nie była przykręcona na łapach - po jej przykręceniu auto długo stało bo szukałem jeszcze części blacharskich, teraz po złożeniu jest problem - czy przykręcenie skrzyni mogło coś zmienić ???

ps. jakiego koloru jest olej smg pentosin chf 11s

ma ktoś pomysł co to może być i co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
może znacie jakiegoś fachowca który to ogarnie najlepiej z okolic Poznania ?

pozdrawiam maciej
Wygląda na to że wybierak jest uszkodzony tzn sądzę że to może być czujnik położenia biegów.
W tej skrzyni znajdują się chyba dwa PODOBNE czujniki przykręcane tak jakby od góry czyli znajdują się tuż pod podłogą i aby je wymienić trzeba zrzucić skrzynię, przy okazji sprawdzić stan sprzęgła, bo wg. informacji które pokazujesz na lapku skrzynia nie może określić pkt granicznego sprzęgła czyli slipping point.

Trzeba podpiąć pod dobry komp który ogarnia skrzynie, sprawdzić błędy...

Czy możesz nagrać filmik z wykresów skrzyni podczas jazdy bądź na postoju podczas wrzucania biegów. Szczególnie interesują mnie wykresy w momencie występowania problemu przy danym biegu.
wziąłem się wczoraj za zdjęcie skrzyni w celu sprawdzenia stanu sprzęgła
- na razie zdjęte osłony , wydechy i zrobione dojście - skrzynia jeszcze nie zdjęta bo nie wystarczyło czasu :(
zauważyłem że dół skrzyni jest delikatnie mokry od oleju , przy wybieraku jest sucho - czy może to coś znaczyć i mić wpływ na zachowanie skrzyni tj. blokowanie się np..3 biegu i trzaskanie przy zmianie ?

zauważyłem jeszcze że nie daje się uruchomić tryb S i dodatkowy kwadracik charakterystyki skrzyni ???

mam nadzieję że będzie to tylko sprzęgło zużyte, auto ma przejechane 101tys km - więc z tego co się dowiedziałem pasowałoby na drugą wymianę
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#45

Post autor: MARC »

Tak, wadliwe czujniki położenia lewarka i biegów. Pokazywałem kilka postów wcześniej zdjęcie gdzie znajdują się te czujniki.
Skoro jest olej to sprawdź czy hydrauliczny czy przekładniowy.
honzik1976
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 sie 15, 14:45
BMW: bmw E46 M3
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#46

Post autor: honzik1976 »

MARC pisze:Tak, wadliwe czujniki położenia lewarka i biegów. Pokazywałem kilka postów wcześniej zdjęcie gdzie znajdują się te czujniki.
Skoro jest olej to sprawdź czy hydrauliczny czy przekładniowy.
hej
ale ja mam inną skrzynię :)
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BL93-USA-05-2002-E46-BMW-M3&diagId=23_0898
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#47

Post autor: MARC »

Podaj proszę końcówkę VINu czyli 7 ostatnich znaków... Sprawdzę i powiem Ci co mam na myśli.
honzik1976
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 sie 15, 14:45
BMW: bmw E46 M3
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#48

Post autor: honzik1976 »

honzik1976 pisze:
MARC pisze:
honzik1976 pisze:Witam
potrzebuję pomocy bo mam problem ze skrzynią SMG w m3 e46
po przejechaniu kilkudziesięciu metru zaczyna wariować:
- po zatrzymaniu się nie może zrzucić 3 biegu, szarpie przy tym i słychać straszne trzaskanie , jakby ktoś młotkiem walił w tryby skrzyni - po odłączeniu akumulatara przez chwilę jest OK, później znowu to samo

zrobiłem przedwczoraj dwa razy autokalibrację , kilka fotek ze wskazaniami komputera http://tufotki.pl/m6e1l
podczas kalibracji 2-3 razy biegi weszły z dźwiękiem dzwonu !!??
zauważyłem jeszcze przy włączaniu biegu R auto szarpie do tyłu

krótka historia zakupu:
auto kupiłem jako uszkodzone - chyba ktoś na coś wjechał bo uszkodzone były chłodnice (dół) i maglownica
na początku niby skrzynia chodziła OK, później zauważyłem że na luzie przy dodawaniu gazu jakby wibrował silnik - okazało się że skrzynie nie była przykręcona na łapach - po jej przykręceniu auto długo stało bo szukałem jeszcze części blacharskich, teraz po złożeniu jest problem - czy przykręcenie skrzyni mogło coś zmienić ???

ps. jakiego koloru jest olej smg pentosin chf 11s

ma ktoś pomysł co to może być i co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
może znacie jakiegoś fachowca który to ogarnie najlepiej z okolic Poznania ?

pozdrawiam maciej
Wygląda na to że wybierak jest uszkodzony tzn sądzę że to może być czujnik położenia biegów.
W tej skrzyni znajdują się chyba dwa PODOBNE czujniki przykręcane tak jakby od góry czyli znajdują się tuż pod podłogą i aby je wymienić trzeba zrzucić skrzynię, przy okazji sprawdzić stan sprzęgła, bo wg. informacji które pokazujesz na lapku skrzynia nie może określić pkt granicznego sprzęgła czyli slipping point.

Trzeba podpiąć pod dobry komp który ogarnia skrzynie, sprawdzić błędy...

Czy możesz nagrać filmik z wykresów skrzyni podczas jazdy bądź na postoju podczas wrzucania biegów. Szczególnie interesują mnie wykresy w momencie występowania problemu przy danym biegu.
wziąłem się wczoraj za zdjęcie skrzyni w celu sprawdzenia stanu sprzęgła
- na razie zdjęte osłony , wydechy i zrobione dojście - skrzynia jeszcze nie zdjęta bo nie wystarczyło czasu :(
zauważyłem że dół skrzyni jest delikatnie mokry od oleju , przy wybieraku jest sucho - czy może to coś znaczyć i mić wpływ na zachowanie skrzyni tj. blokowanie się np..3 biegu i trzaskanie przy zmianie ?

zauważyłem jeszcze że nie daje się uruchomić tryb S i dodatkowy kwadracik charakterystyki skrzyni ???

mam nadzieję że będzie to tylko sprzęgło zużyte, auto ma przejechane 101tys km - więc z tego co się dowiedziałem pasowałoby na drugą wymianę
cześć
po wyjęciu skrzyni okazało się że uszkodzony jest docisk

http://tufotki.pl/fALgh <- tak to wyglądało

po wymianie kompletu sprzęgła, przestało trzaskać ale nie udało mi się zrobić do końca kalibracji :( kończy sie na wrzyceniu biegu 6 i wywaleniu błędu - później skrzynia schodziła na 3 i przy włączeniu automatu wskakiwało zaraz na 3 a nie 2 bieg.
Silnik odpalił, biegi wchodzą :
- wrzucam R dodaję gazu i auto mocno i gwałtownie rusza do tyłu
- włączam na automat i wskakuje 3 dodaję delikatnie gazu i znowu gwałtowny skok do przodu
- postanawiam się przejechać, na początku szarpanie ale po chwili jakby lepiej - po zatrzymaniu zrzuca już standardowo do 2 a nie 3 , ale ciągle przy ruszaniu czy to do przody czy do tyłu - szarpie jak z katapulty

robię jeszcze raz kalibrację i znowu to samo - skrzynia wrzuca 6 bieg chwilę myśli i zaraz przeskakuje tym razem na 2 a nie na 3 bieg
po wyświetleni raportu z kalibracji mam:
http://tufotki.pl/EvKBb komunikat na zdjęciu

kalibracja robiona INPą

macie jekieś pomysły co to może być , dlaczego sprzęgło tak ostro bierze ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#49

Post autor: MARC »

Nie masz zrobionej adaptacji oraz ustawionego pkt uslizgu sprzegla. Przez to tak Ci szarpie. Czy przed wymiana sprzegla mogles zeobic adaptacje?
honzik1976
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 sie 15, 14:45
BMW: bmw E46 M3
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#50

Post autor: honzik1976 »

Przed wymianą sprzędła przy kalibracji skrzynia schodziła z 6-5-4-3-2-1-N-R i po chwili ustawiała sie na 2 biegu.
Teraz zatrzymuje sie na 6 dosyć dlugo coś kombinuje i wskakuje zaraz na 2.
Na kompie w INPIe pojawia sie zielono czerwony ekran i okienko z opcją wydrukowania lub podglądu raportu. Zrzut tego raportu jest w linku w poprzednim moim poście.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”