Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 sie 15, 22:37
- BMW: e46 m3
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Witam,
Mam m3 z SMG 6-biegową.
od kilku miesiecy, szczególnie jak jeżdżę w mieście i w upały wyrzuca mi w jeździe bieg na "0" .
Za jakąś chwilę bieg wraca się z powrotem i zaczyna znowu ciagnąć. Jak już się zacznie, z każdą chwilą jest coraz gorzej , także nie reaguje na żadną zmianę dzwigni , do czasu gdy nagle znowu sam nie zaskoczy. Jak jestem gdzieś w środku miasta, to zaczyna się akcja "światła rozpędem " lub awaryjne na środku ronda. Ale jak dłużej go tak potrzymam, to pod domem na załączenie wstecznego czekam już dobre pare minut. :+) . JAk ostygnie, jakby sprawy nie było.
Serwis BMW zczytuje tylko jeden błąd przkekaźnika, który wymieniłam na nowy . Ciśnienie jest ok. Wymieniliśmy też na ślepo czujnik temperatury i nic.
Może ktoś borykał sie z takim problemem? Z góry dziękuję za wskazówki.
M
Mam m3 z SMG 6-biegową.
od kilku miesiecy, szczególnie jak jeżdżę w mieście i w upały wyrzuca mi w jeździe bieg na "0" .
Za jakąś chwilę bieg wraca się z powrotem i zaczyna znowu ciagnąć. Jak już się zacznie, z każdą chwilą jest coraz gorzej , także nie reaguje na żadną zmianę dzwigni , do czasu gdy nagle znowu sam nie zaskoczy. Jak jestem gdzieś w środku miasta, to zaczyna się akcja "światła rozpędem " lub awaryjne na środku ronda. Ale jak dłużej go tak potrzymam, to pod domem na załączenie wstecznego czekam już dobre pare minut. :+) . JAk ostygnie, jakby sprawy nie było.
Serwis BMW zczytuje tylko jeden błąd przkekaźnika, który wymieniłam na nowy . Ciśnienie jest ok. Wymieniliśmy też na ślepo czujnik temperatury i nic.
Może ktoś borykał sie z takim problemem? Z góry dziękuję za wskazówki.
M
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Skrzynia smg ssg wytzuca na luz w momencie gdy uszkodzony jest czujnik położenia lewarka ew biegow.
Kolejna przyczyną mogą być czujniki które informują o otwartych drzwiach bądź masce. Zaczął bym od tego drugiego.
Zwróć uwagę na to że gdy masz otwarte drzwi to nie powinien wskoczyć bieg.
Czy tak jest?
Kolejna przyczyną mogą być czujniki które informują o otwartych drzwiach bądź masce. Zaczął bym od tego drugiego.
Zwróć uwagę na to że gdy masz otwarte drzwi to nie powinien wskoczyć bieg.
Czy tak jest?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 mar 10, 11:07
- BMW: E30 325i
- Rok produkcji: 1987
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Witam!
Problem u mnie jest następujący - samochód po odpaleniu wogóle nie wrzuca biegów - tj jest na "N", słychać że coś próbuje robić, ale żadne bieg nie wchodzi. Drzwi, maska, klapa tył pozamykane. Niestety jeszcze nic nie robiłem kompem, nie zaglądałęm pod auto czy są jakieś wycieki itp... na zapłonie co jakiś czas słychać dobijanie ciśnienia przez pompę.
Auto E46 325i.
Od czego zaczynać?
Problem u mnie jest następujący - samochód po odpaleniu wogóle nie wrzuca biegów - tj jest na "N", słychać że coś próbuje robić, ale żadne bieg nie wchodzi. Drzwi, maska, klapa tył pozamykane. Niestety jeszcze nic nie robiłem kompem, nie zaglądałęm pod auto czy są jakieś wycieki itp... na zapłonie co jakiś czas słychać dobijanie ciśnienia przez pompę.
Auto E46 325i.
Od czego zaczynać?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
To że pompa pracuje to dobrze, bo tak ma być.
Trzeba zacząć od sprawdzenia stanu oleju hydraulicznego ew. poszukać wycieków z "wysprzęglika" są ciężko widoczne bo najczęściej cieknie wewnątrz skrzyni i tego nie widać.
Kolejny etap to komp i próba zrobienia kmp adaptacji skrzyni. Z tym że w Twoim przypadku może być problem, ponieważ ona wymaga ręcznego wrzucenia na D bądź właśnie N.
Z tego co mówisz to albo zawiesił się sterownik, albo padł jeden z czujników od biegów.
Podaj końcówkę VINu 7 ostatnich znaków to pokażę Ci na schemacie o który chodzi.
To jest skrzynia SSG I tak? Z przyciskiem okrągłym sport pod lewarkiem zmiany biegów, a nie nad, tak??
Trzeba zacząć od sprawdzenia stanu oleju hydraulicznego ew. poszukać wycieków z "wysprzęglika" są ciężko widoczne bo najczęściej cieknie wewnątrz skrzyni i tego nie widać.
Kolejny etap to komp i próba zrobienia kmp adaptacji skrzyni. Z tym że w Twoim przypadku może być problem, ponieważ ona wymaga ręcznego wrzucenia na D bądź właśnie N.
Z tego co mówisz to albo zawiesił się sterownik, albo padł jeden z czujników od biegów.
Podaj końcówkę VINu 7 ostatnich znaków to pokażę Ci na schemacie o który chodzi.
To jest skrzynia SSG I tak? Z przyciskiem okrągłym sport pod lewarkiem zmiany biegów, a nie nad, tak??
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 mar 10, 11:07
- BMW: E30 325i
- Rok produkcji: 1987
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Skrzynia SSD, knefel sport przy gałce a nie na panelu od DSC grzanych siedzeń etc.
"N" pali się cały czas... Nie wiem do czego jest pozycja gałki w prawą stronę na "C" - zmiana łopatkami?
VIN prześlę, posprawdzam w międzyczasie ewentualne wycieki, może uda sie dzisiaj dorwać magika z kompem, to jakieś zrzuty powklejam.
"N" pali się cały czas... Nie wiem do czego jest pozycja gałki w prawą stronę na "C" - zmiana łopatkami?
VIN prześlę, posprawdzam w międzyczasie ewentualne wycieki, może uda sie dzisiaj dorwać magika z kompem, to jakieś zrzuty powklejam.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
SSD ??
Przy gałce ??
Czytaj moje posty ze zrozumieniem, bo ja Twoich wcale nie rozumie.
To jest SMG II
A to jest SMG I
Więc jaką masz ????
Przy gałce ??
Czytaj moje posty ze zrozumieniem, bo ja Twoich wcale nie rozumie.
To jest SMG II
A to jest SMG I
Więc jaką masz ????
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Nr 3 i 4 to czujniki.mauser pisze:podaję VIN: AC89656
wlazłem na szybko pod auto, płyn jest w zbiorniku , wszystko od silnika poprzez skrzynię zapaćkane olejem......
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET36-EUR-02-2002-E46-BMW-325i&diagId=23_0932
Skoro mówisz że masz dużo oleju to trzeba sprawdzić czy to z silnika czy też hydrauliczny ze skrzyni...
Nr 8. ze schematu to urządzenie które wciska za Ciebie sprzęgło, najprawdopodobniej to z niego w pierwszej kolejności będzie się lało...
Wypadałoby umyć od spodu skrzynię i silnik jakimś dobrym zmywaczem do hamulców czy też smarów. Dopiero później jedna osoba wchodzi do auta i odpala a druga obserwuje od spodu skąd cieknie, czy ze skrzyni czy z silnika... Tak może być bardzo wysokie ciśnienie sięgające kilkudziesięciu barów więc uważaj...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 4161 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 0 Odpowiedzi
- 3232 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 2 Odpowiedzi
- 4503 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damianfil92
-
- 3 Odpowiedzi
- 6881 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 4 Odpowiedzi
- 5502 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 5 Odpowiedzi
- 7225 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 0 Odpowiedzi
- 2737 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: anonymous92
-
- 1 Odpowiedzi
- 1036 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 4100 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Świeżak88
-
- 1 Odpowiedzi
- 1269 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Artek88