Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Misza00
Posty: 2
Rejestracja: 23 sie 15, 22:37
BMW: e46 m3
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#31

Post autor: Misza00 »

Witam,
Mam m3 z SMG 6-biegową.
od kilku miesiecy, szczególnie jak jeżdżę w mieście i w upały wyrzuca mi w jeździe bieg na "0" .
Za jakąś chwilę bieg wraca się z powrotem i zaczyna znowu ciagnąć. Jak już się zacznie, z każdą chwilą jest coraz gorzej , także nie reaguje na żadną zmianę dzwigni , do czasu gdy nagle znowu sam nie zaskoczy. Jak jestem gdzieś w środku miasta, to zaczyna się akcja "światła rozpędem " lub awaryjne na środku ronda. Ale jak dłużej go tak potrzymam, to pod domem na załączenie wstecznego czekam już dobre pare minut. :+) . JAk ostygnie, jakby sprawy nie było.
Serwis BMW zczytuje tylko jeden błąd przkekaźnika, który wymieniłam na nowy . Ciśnienie jest ok. Wymieniliśmy też na ślepo czujnik temperatury i nic.
Może ktoś borykał sie z takim problemem? Z góry dziękuję za wskazówki.
M
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#32

Post autor: MARC »

Skrzynia smg ssg wytzuca na luz w momencie gdy uszkodzony jest czujnik położenia lewarka ew biegow.
Kolejna przyczyną mogą być czujniki które informują o otwartych drzwiach bądź masce. Zaczął bym od tego drugiego.
Zwróć uwagę na to że gdy masz otwarte drzwi to nie powinien wskoczyć bieg.
Czy tak jest?
mauser
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 10, 11:07
BMW: E30 325i
Rok produkcji: 1987
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#33

Post autor: mauser »

Witam!

Problem u mnie jest następujący - samochód po odpaleniu wogóle nie wrzuca biegów - tj jest na "N", słychać że coś próbuje robić, ale żadne bieg nie wchodzi. Drzwi, maska, klapa tył pozamykane. Niestety jeszcze nic nie robiłem kompem, nie zaglądałęm pod auto czy są jakieś wycieki itp... na zapłonie co jakiś czas słychać dobijanie ciśnienia przez pompę.
Auto E46 325i.

Od czego zaczynać?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#34

Post autor: MARC »

To że pompa pracuje to dobrze, bo tak ma być.

Trzeba zacząć od sprawdzenia stanu oleju hydraulicznego ew. poszukać wycieków z "wysprzęglika" są ciężko widoczne bo najczęściej cieknie wewnątrz skrzyni i tego nie widać.

Kolejny etap to komp i próba zrobienia kmp adaptacji skrzyni. Z tym że w Twoim przypadku może być problem, ponieważ ona wymaga ręcznego wrzucenia na D bądź właśnie N.
Z tego co mówisz to albo zawiesił się sterownik, albo padł jeden z czujników od biegów.
Podaj końcówkę VINu 7 ostatnich znaków to pokażę Ci na schemacie o który chodzi.

To jest skrzynia SSG I tak? Z przyciskiem okrągłym sport pod lewarkiem zmiany biegów, a nie nad, tak??
mauser
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 10, 11:07
BMW: E30 325i
Rok produkcji: 1987
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#35

Post autor: mauser »

Skrzynia SSD, knefel sport przy gałce a nie na panelu od DSC grzanych siedzeń etc.

"N" pali się cały czas... Nie wiem do czego jest pozycja gałki w prawą stronę na "C" - zmiana łopatkami?

VIN prześlę, posprawdzam w międzyczasie ewentualne wycieki, może uda sie dzisiaj dorwać magika z kompem, to jakieś zrzuty powklejam.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#36

Post autor: MARC »

SSD ??

Przy gałce ??

Czytaj moje posty ze zrozumieniem, bo ja Twoich wcale nie rozumie.


To jest SMG II
Obrazek


A to jest SMG I

Obrazek


Więc jaką masz ????
mauser
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 10, 11:07
BMW: E30 325i
Rok produkcji: 1987
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#37

Post autor: mauser »

SSG oczywiście, sory źle wklepałem literki, i pomieszało mi się z przyciskiem "sport" któryjest na panelu...nieważne, w każdym razie jest to napewno auto z 1
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#38

Post autor: MARC »

SSG I jest usterkowa, dużo bardziej niż poprawiona już II.

Znajdź tej VIN i pokażę Ci o co chodzi...
mauser
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 10, 11:07
BMW: E30 325i
Rok produkcji: 1987
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#39

Post autor: mauser »

podaję VIN: AC89656

wlazłem na szybko pod auto, płyn jest w zbiorniku , wszystko od silnika poprzez skrzynię zapaćkane olejem......
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#40

Post autor: MARC »

mauser pisze:podaję VIN: AC89656

wlazłem na szybko pod auto, płyn jest w zbiorniku , wszystko od silnika poprzez skrzynię zapaćkane olejem......
Nr 3 i 4 to czujniki.

Obrazek

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=ET36-EUR-02-2002-E46-BMW-325i&diagId=23_0932


Skoro mówisz że masz dużo oleju to trzeba sprawdzić czy to z silnika czy też hydrauliczny ze skrzyni...

Nr 8. ze schematu to urządzenie które wciska za Ciebie sprzęgło, najprawdopodobniej to z niego w pierwszej kolejności będzie się lało...

Wypadałoby umyć od spodu skrzynię i silnik jakimś dobrym zmywaczem do hamulców czy też smarów. Dopiero później jedna osoba wchodzi do auta i odpala a druga obserwuje od spodu skąd cieknie, czy ze skrzyni czy z silnika... Tak może być bardzo wysokie ciśnienie sięgające kilkudziesięciu barów więc uważaj...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”