Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Hostet
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 02 sty 2022, 13:46
BMW: E46 330I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jaroslaw
Kontakt:

Post autor: Hostet »

bartrej pisze: 11 cze 2022, 15:53
Hostet pisze: 08 maja 2022, 15:49 Ogołnie miałbym jeszcze pytanie do posiadaczy e46 smg (5bieg). Co sądzicie o zostawianiu samochodu na tzw "1" a nie na "N" ? Ostatnio zostawiłem na 1 i nie dało odpalić nawet jak mocno wcisnąłem hamulec. Dałem na "N" Ale sie zacięło i trzeba było odpinać aku by sie sterownik zresetował. Zastanawia mnie to co by było gdyby ręczny przestał działać i trzeba by było zostawić samochód na górce
Normalnie się zostawia. Próbowałeś wtedy wrzucić np. R a potem N?
Tzn no na wyłączonym zapłonie włączyłem N a po włączeniu zapłonu miałem ciągle na 1 i skrzynia się zacięła nie szło jej ruszyć a na siłę nie darłem więc.wolalem odłączyć aku i wróciło do normy. tylko mnie zastanawia czy jak zacznę zostawiać na 1 to jak najlepiej to ogarnąć by nie mieć takich problemów jak wyżej wymieniony. Czy na włączonym zapłonie włączać N czy próbować palić na wciśniętym hamulcu. Jeszcze sprawa była taka że bałem się zostawiać na 1 że względu na to że jak zostawiałem na N to zawsze miałem 3 krotny sygnał i N na zegarach mrugała a jak zostawiłem na 1 to tego nie było dlatego pytam się o oponie na ten temat bo nie chciałbym jej w żaden sposób zepsuć
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 257
Rejestracja: 10 wrz 2018, 08:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej »

Hostet pisze: 12 cze 2022, 03:01
bartrej pisze: 11 cze 2022, 15:53
Hostet pisze: 08 maja 2022, 15:49 Ogołnie miałbym jeszcze pytanie do posiadaczy e46 smg (5bieg). Co sądzicie o zostawianiu samochodu na tzw "1" a nie na "N" ? Ostatnio zostawiłem na 1 i nie dało odpalić nawet jak mocno wcisnąłem hamulec. Dałem na "N" Ale sie zacięło i trzeba było odpinać aku by sie sterownik zresetował. Zastanawia mnie to co by było gdyby ręczny przestał działać i trzeba by było zostawić samochód na górce
Normalnie się zostawia. Próbowałeś wtedy wrzucić np. R a potem N?
Tzn no na wyłączonym zapłonie włączyłem N a po włączeniu zapłonu miałem ciągle na 1 i skrzynia się zacięła nie szło jej ruszyć a na siłę nie darłem więc.wolalem odłączyć aku i wróciło do normy. tylko mnie zastanawia czy jak zacznę zostawiać na 1 to jak najlepiej to ogarnąć by nie mieć takich problemów jak wyżej wymieniony. Czy na włączonym zapłonie włączać N czy próbować palić na wciśniętym hamulcu. Jeszcze sprawa była taka że bałem się zostawiać na 1 że względu na to że jak zostawiałem na N to zawsze miałem 3 krotny sygnał i N na zegarach mrugała a jak zostawiłem na 1 to tego nie było dlatego pytam się o oponie na ten temat bo nie chciałbym jej w żaden sposób zepsuć
🤦‍♂️ Zapłon, wyświetli się numer biegu. Wtedy wrzucasz dopiero N. Gasisz auto, zostawiasz na biegu. Nie myślałem, że to takie trudne, że kiedy zostawiasz na N to ten sygnał Cię informuje o tym, bo jednak na biegu zawsze bezpieczniej, auto się nie stoczy itp... Pozdro.
Hostet
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 02 sty 2022, 13:46
BMW: E46 330I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jaroslaw
Kontakt:

Post autor: Hostet »

bartrej pisze: 12 cze 2022, 09:27
Hostet pisze: 12 cze 2022, 03:01
bartrej pisze: 11 cze 2022, 15:53 Normalnie się zostawia. Próbowałeś wtedy wrzucić np. R a potem N?
Tzn no na wyłączonym zapłonie włączyłem N a po włączeniu zapłonu miałem ciągle na 1 i skrzynia się zacięła nie szło jej ruszyć a na siłę nie darłem więc.wolalem odłączyć aku i wróciło do normy. tylko mnie zastanawia czy jak zacznę zostawiać na 1 to jak najlepiej to ogarnąć by nie mieć takich problemów jak wyżej wymieniony. Czy na włączonym zapłonie włączać N czy próbować palić na wciśniętym hamulcu. Jeszcze sprawa była taka że bałem się zostawiać na 1 że względu na to że jak zostawiałem na N to zawsze miałem 3 krotny sygnał i N na zegarach mrugała a jak zostawiłem na 1 to tego nie było dlatego pytam się o oponie na ten temat bo nie chciałbym jej w żaden sposób zepsuć
🤦‍♂️ Zapłon, wyświetli się numer biegu. Wtedy wrzucasz dopiero N. Gasisz auto, zostawiasz na biegu. Nie myślałem, że to takie trudne, że kiedy zostawiasz na N to ten sygnał Cię informuje o tym, bo jednak na biegu zawsze bezpieczniej, auto się nie stoczy itp... Pozdro.
Ta N na wyłaczonym zapołonie to była pomyłka bo przy sprzątaniu niechcący ruszyłem lewarkiem dlatego pytam co i jak bo od tego czasu nie zostawiałem na 1. Dzieki za wytłumaczenie :)
Karol88
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2021, 23:40
BMW: E60
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Strażów
Kontakt:

Post autor: Karol88 »

Witam wszystkich, może tutaj znajdę rozwiązanie mojego problemu skrzyni ssg2 e60 530i a mianowicie w upalne dni i po rozgrzaniu auta najgorzej w korkach to skrzynia świruje, z kilka razy nie mogłem wrzucić żadnego biegu pozycja wybieraka na N ani wsteczny tak samo bieg 1 jedynie udało się wrzucić 2 i doczołgać na pobocze, pompka podaje ciśnienie słychać jak próbuję wrzucić bieg ale nie może wrzucić, po odczekaniu z kilkanaście min skrzynia normalnie pracuje i nie ma z nią problemu, na zimnym i w chłodne dni nie ma czegoś takiego, a przy braku biegów błąd 4F75 .Tak samo brak możliwości adaptacji skrzyni zatrzymuje się na 5/6 biegu bo wywala błąd i skrzynia się blokuje na N i zostaje tylko odpięcie Aku i powraca do pracy, lekki zgrzyt podczas jazdy jest przy zmianie z 4 na 5. Olej w hydraulice zmieniony na chf 11. Może ktoś byłby w stanie pomóc lub miał taki sam problem, obstawiam czujnik wybierakowy, ale to wróżenie z fusów, najlepiej jakby ktoś był z Podkarpacia co się zna i by mógł zaglądnąć do tej skrzyni. Dzięki pozdrawiam
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”