Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Hostet
Bywalec forum
Posty: 43
Rejestracja: 02 sty 2022, 13:46
BMW: E46 330I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jaroslaw
Kontakt:

Post autor: Hostet »

bartrej pisze: 11 cze 2022, 15:53
Hostet pisze: 08 maja 2022, 15:49 Ogołnie miałbym jeszcze pytanie do posiadaczy e46 smg (5bieg). Co sądzicie o zostawianiu samochodu na tzw "1" a nie na "N" ? Ostatnio zostawiłem na 1 i nie dało odpalić nawet jak mocno wcisnąłem hamulec. Dałem na "N" Ale sie zacięło i trzeba było odpinać aku by sie sterownik zresetował. Zastanawia mnie to co by było gdyby ręczny przestał działać i trzeba by było zostawić samochód na górce
Normalnie się zostawia. Próbowałeś wtedy wrzucić np. R a potem N?
Tzn no na wyłączonym zapłonie włączyłem N a po włączeniu zapłonu miałem ciągle na 1 i skrzynia się zacięła nie szło jej ruszyć a na siłę nie darłem więc.wolalem odłączyć aku i wróciło do normy. tylko mnie zastanawia czy jak zacznę zostawiać na 1 to jak najlepiej to ogarnąć by nie mieć takich problemów jak wyżej wymieniony. Czy na włączonym zapłonie włączać N czy próbować palić na wciśniętym hamulcu. Jeszcze sprawa była taka że bałem się zostawiać na 1 że względu na to że jak zostawiałem na N to zawsze miałem 3 krotny sygnał i N na zegarach mrugała a jak zostawiłem na 1 to tego nie było dlatego pytam się o oponie na ten temat bo nie chciałbym jej w żaden sposób zepsuć

Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 10 wrz 2018, 08:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej »

Hostet pisze: 12 cze 2022, 03:01
bartrej pisze: 11 cze 2022, 15:53
Hostet pisze: 08 maja 2022, 15:49 Ogołnie miałbym jeszcze pytanie do posiadaczy e46 smg (5bieg). Co sądzicie o zostawianiu samochodu na tzw "1" a nie na "N" ? Ostatnio zostawiłem na 1 i nie dało odpalić nawet jak mocno wcisnąłem hamulec. Dałem na "N" Ale sie zacięło i trzeba było odpinać aku by sie sterownik zresetował. Zastanawia mnie to co by było gdyby ręczny przestał działać i trzeba by było zostawić samochód na górce
Normalnie się zostawia. Próbowałeś wtedy wrzucić np. R a potem N?
Tzn no na wyłączonym zapłonie włączyłem N a po włączeniu zapłonu miałem ciągle na 1 i skrzynia się zacięła nie szło jej ruszyć a na siłę nie darłem więc.wolalem odłączyć aku i wróciło do normy. tylko mnie zastanawia czy jak zacznę zostawiać na 1 to jak najlepiej to ogarnąć by nie mieć takich problemów jak wyżej wymieniony. Czy na włączonym zapłonie włączać N czy próbować palić na wciśniętym hamulcu. Jeszcze sprawa była taka że bałem się zostawiać na 1 że względu na to że jak zostawiałem na N to zawsze miałem 3 krotny sygnał i N na zegarach mrugała a jak zostawiłem na 1 to tego nie było dlatego pytam się o oponie na ten temat bo nie chciałbym jej w żaden sposób zepsuć
🤦‍♂️ Zapłon, wyświetli się numer biegu. Wtedy wrzucasz dopiero N. Gasisz auto, zostawiasz na biegu. Nie myślałem, że to takie trudne, że kiedy zostawiasz na N to ten sygnał Cię informuje o tym, bo jednak na biegu zawsze bezpieczniej, auto się nie stoczy itp... Pozdro.
Hostet
Bywalec forum
Posty: 43
Rejestracja: 02 sty 2022, 13:46
BMW: E46 330I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jaroslaw
Kontakt:

Post autor: Hostet »

bartrej pisze: 12 cze 2022, 09:27
Hostet pisze: 12 cze 2022, 03:01
bartrej pisze: 11 cze 2022, 15:53 Normalnie się zostawia. Próbowałeś wtedy wrzucić np. R a potem N?
Tzn no na wyłączonym zapłonie włączyłem N a po włączeniu zapłonu miałem ciągle na 1 i skrzynia się zacięła nie szło jej ruszyć a na siłę nie darłem więc.wolalem odłączyć aku i wróciło do normy. tylko mnie zastanawia czy jak zacznę zostawiać na 1 to jak najlepiej to ogarnąć by nie mieć takich problemów jak wyżej wymieniony. Czy na włączonym zapłonie włączać N czy próbować palić na wciśniętym hamulcu. Jeszcze sprawa była taka że bałem się zostawiać na 1 że względu na to że jak zostawiałem na N to zawsze miałem 3 krotny sygnał i N na zegarach mrugała a jak zostawiłem na 1 to tego nie było dlatego pytam się o oponie na ten temat bo nie chciałbym jej w żaden sposób zepsuć
🤦‍♂️ Zapłon, wyświetli się numer biegu. Wtedy wrzucasz dopiero N. Gasisz auto, zostawiasz na biegu. Nie myślałem, że to takie trudne, że kiedy zostawiasz na N to ten sygnał Cię informuje o tym, bo jednak na biegu zawsze bezpieczniej, auto się nie stoczy itp... Pozdro.
Ta N na wyłaczonym zapołonie to była pomyłka bo przy sprzątaniu niechcący ruszyłem lewarkiem dlatego pytam co i jak bo od tego czasu nie zostawiałem na 1. Dzieki za wytłumaczenie :)
Karol88
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2021, 23:40
BMW: E60
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Strażów
Kontakt:

Post autor: Karol88 »

Witam wszystkich, może tutaj znajdę rozwiązanie mojego problemu skrzyni ssg2 e60 530i a mianowicie w upalne dni i po rozgrzaniu auta najgorzej w korkach to skrzynia świruje, z kilka razy nie mogłem wrzucić żadnego biegu pozycja wybieraka na N ani wsteczny tak samo bieg 1 jedynie udało się wrzucić 2 i doczołgać na pobocze, pompka podaje ciśnienie słychać jak próbuję wrzucić bieg ale nie może wrzucić, po odczekaniu z kilkanaście min skrzynia normalnie pracuje i nie ma z nią problemu, na zimnym i w chłodne dni nie ma czegoś takiego, a przy braku biegów błąd 4F75 .Tak samo brak możliwości adaptacji skrzyni zatrzymuje się na 5/6 biegu bo wywala błąd i skrzynia się blokuje na N i zostaje tylko odpięcie Aku i powraca do pracy, lekki zgrzyt podczas jazdy jest przy zmianie z 4 na 5. Olej w hydraulice zmieniony na chf 11. Może ktoś byłby w stanie pomóc lub miał taki sam problem, obstawiam czujnik wybierakowy, ale to wróżenie z fusów, najlepiej jakby ktoś był z Podkarpacia co się zna i by mógł zaglądnąć do tej skrzyni. Dzięki pozdrawiam
domibln
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2022, 15:47
BMW: E46 325ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Gender:
Kontakt:

Post autor: domibln »

Karol88 pisze: 22 cze 2022, 02:54 Witam wszystkich, może tutaj znajdę rozwiązanie mojego problemu skrzyni ssg2 e60 530i a mianowicie w upalne dni i po rozgrzaniu auta najgorzej w korkach to skrzynia świruje, z kilka razy nie mogłem wrzucić żadnego biegu pozycja wybieraka na N ani wsteczny tak samo bieg 1 jedynie udało się wrzucić 2 i doczołgać na pobocze, pompka podaje ciśnienie słychać jak próbuję wrzucić bieg ale nie może wrzucić, po odczekaniu z kilkanaście min skrzynia normalnie pracuje i nie ma z nią problemu, na zimnym i w chłodne dni nie ma czegoś takiego, a przy braku biegów błąd 4F75 .Tak samo brak możliwości adaptacji skrzyni zatrzymuje się na 5/6 biegu bo wywala błąd i skrzynia się blokuje na N i zostaje tylko odpięcie Aku i powraca do pracy, lekki zgrzyt podczas jazdy jest przy zmianie z 4 na 5. Olej w hydraulice zmieniony na chf 11. Może ktoś byłby w stanie pomóc lub miał taki sam problem, obstawiam czujnik wybierakowy, ale to wróżenie z fusów, najlepiej jakby ktoś był z Podkarpacia co się zna i by mógł zaglądnąć do tej skrzyni. Dzięki pozdrawiam
Z twojego opisu wynika, że problem dotyczy raczej mechanizmu zmiany biegów a nie sprzęgła. Trzy zawory elektromagnetyczne (2x PPV, 1x OOV) sterują wybierak. Podejrzewam, ze albo jeden z zaworów jest uszkodzony, albo wybierak jest nieszczelny.
https://www.smgsociety.com/pl/portfolio/wybierak-6-biegowy-smg/

Karol88
Posty: 3
Rejestracja: 10 paź 2021, 23:40
BMW: E60
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Strażów
Kontakt:

Post autor: Karol88 »

Raczej chyba nie będę dochodził z czym jest problem i kupował nie potrzebnie części więc padła decyzja o sprzedaży skrzyni i leci SWAP na 6hp19 więc jakby ktoś był zainteresowany kupnem skrzyni to zapraszam.
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 10 wrz 2018, 08:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej »

Siemano. Oddałem wysprzęglik do SMG society bo przeciekał. Wyczyściłem cały układ. Założyłem spowrotem. Kliknąłem odpowietrzanie. Zrobiło to. Następnie pełna adaptacja i tu dziwne, bo jak pamiętam, zawsze na początku nadal odpowietrzalo, a teraz była cisza. Zaczęło wrzucać biegi i po odpalenia auta na lapanie ślizgu sprzęgła przerwało.

Od tej pory wysprzęglik nie daje oznak życia. Brak reakcji na zmianę biegu lewarkiem jedynie w komputerze zmienia. Nie da się spuścic ciśnienia ani odpowietrzyć bo sto, totalna cisza.

Elektrozawór? Czy sterownik na wysprzęgliku?
Mogli coś uszkodzić?

Wartości, "Current clutch czy jakoś tak, daje zapłon od razu pokazuje 1529, wyłączam płynnie opada.

Pomocy kurde mam urlop chciałem wrócić do Polski to się uziemiłem.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5532
Rejestracja: 12 lip 2011, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: MARC »

Wyślij ten wysprzeglik do mnie

Sprawdzę co tam zrobili.

Kontakt do mnie znajdziesz gdzieś na forum...
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 10 wrz 2018, 08:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: bartrej »

MARC pisze: 11 sie 2022, 14:08 Wyślij ten wysprzeglik do mnie

Sprawdzę co tam zrobili.

Kontakt do mnie znajdziesz gdzieś na forum...
jestem w Niemczech, chciałem jechać na urlop ale widzę nic z tego. Jak bd wysyłał to najpierw im, bo tak to już napewno nie przyjmą reklamacji.

Ta pierwsza pozycja u mnie po angielsku "Clutch current pokazuje zero, po odpaleniu od razu 1529, a druga clutch position 398 non stop.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2022, 14:37 przez bartrej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5532
Rejestracja: 12 lip 2011, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: MARC »

Wygląda że uszczelka wewnątrz zacięła się.

Może dobrali niewłaściwą

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”