Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
-
- Bywalec forum
- Posty: 144
- Rejestracja: 25 paź 14, 5:12
- BMW: E46 E30
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Podłączę się do tematu. Ostatnio przeprowadziłem adaptację sprzęgła w SMG (MARC dziękuje za wskazówki).
Tak jak pisze przedmówca, po adaptacji skrzynia zaczyna łagodniej pracować i jest znacznie żywsza.
Sam proces adaptacji jest dziecinnie prosty.
Wystarczy interface (http://www.interfejsads.ugu.pl/) i INPA.
Adaptacja zajmuje niecałe 2 minuty i po bólu. Poniżej krótkie fotostory dla potomnych.
Podpinamy kabel do gniazda OBDII i komputera (polecam kabel z końcówką USB)
Odpalamy INPE i wybieramy model naszego BMW - E46
Następnie wybieramy Skrzynia biegów -> Skrzynia sekwencyjna SSG
Następnie -> Activate
Next -> Adaptions
Na koniec wybieramy -> Complete Adaption
W tym momencie skrzynia rozpoczyna adaptację. Postępujemy zgodnie z wyświetlanymi komendami.
Automat zaczyna zmieniać biegi od 1->2->3->4->5->6 następnie 6->5->4->3->2->1->N->R
W międzyczasie program poprosi nas o włączenie zapłonu, odpalenie silnika, wciśnięcie hamulca.
Tak naprawdę nie można się pomylić, ponieważ wszystkie informacje wyświetlane są przez INPE w postaci czytelnych komunikatów.
Jedyny warunek - elementarna znajomość języka angielskiego, resztę zrobi za nas komputer.
THE END - adaptacja zakończona
Udanych testów
Tak jak pisze przedmówca, po adaptacji skrzynia zaczyna łagodniej pracować i jest znacznie żywsza.
Sam proces adaptacji jest dziecinnie prosty.
Wystarczy interface (http://www.interfejsads.ugu.pl/) i INPA.
Adaptacja zajmuje niecałe 2 minuty i po bólu. Poniżej krótkie fotostory dla potomnych.
Podpinamy kabel do gniazda OBDII i komputera (polecam kabel z końcówką USB)
Odpalamy INPE i wybieramy model naszego BMW - E46
Następnie wybieramy Skrzynia biegów -> Skrzynia sekwencyjna SSG
Następnie -> Activate
Next -> Adaptions
Na koniec wybieramy -> Complete Adaption
W tym momencie skrzynia rozpoczyna adaptację. Postępujemy zgodnie z wyświetlanymi komendami.
Automat zaczyna zmieniać biegi od 1->2->3->4->5->6 następnie 6->5->4->3->2->1->N->R
W międzyczasie program poprosi nas o włączenie zapłonu, odpalenie silnika, wciśnięcie hamulca.
Tak naprawdę nie można się pomylić, ponieważ wszystkie informacje wyświetlane są przez INPE w postaci czytelnych komunikatów.
Jedyny warunek - elementarna znajomość języka angielskiego, resztę zrobi za nas komputer.
THE END - adaptacja zakończona
Udanych testów
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfice
Witam wszystkich.
Niestety prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy SMG w moim samochodzie. Prawdopodobnie, bo najpierw muszę wejść pod samochód, żeby sprawdzić czy może przypadkiem silnik pompy nie dostaje napięcia. I teraz pytanie, czy jest sposób na ręczne wrzucenie w skrzyni pozycji N? bo niestety samochód stoi na 1. Druga kwestia, to jak poprawnie dokonać odpowietrzenia układu za pomocą INPA?
Niestety prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy SMG w moim samochodzie. Prawdopodobnie, bo najpierw muszę wejść pod samochód, żeby sprawdzić czy może przypadkiem silnik pompy nie dostaje napięcia. I teraz pytanie, czy jest sposób na ręczne wrzucenie w skrzyni pozycji N? bo niestety samochód stoi na 1. Druga kwestia, to jak poprawnie dokonać odpowietrzenia układu za pomocą INPA?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Skrzynia biegów (wybierasz swoją) -> activate -> others (F3) tam będziesz miał komendę odnośnie odpowietrzania, wysprzęglik (jeżeli to o nim mowa) sam się odpowietrzy.
Jakbyś chciał olej to mam na sprzedaż o ile potrzebujesz...
Pentosin CHF mam go dwa opakowania. Cena do dogadania... Oryginalny nie otwierany.
Co do wrzucenia luzu to nie wiem czy można to zrobić manualnie, ale przez INPE spróbuj
Po wybraniu opcji adaptions masz put in gear... Tam sprawdź czy nie da się wrzucić na N. Jeżeli nie masz płynu czy tam zasilania na pompie to prawdopodobnie nie uda się włożyć N.
Jakbyś chciał olej to mam na sprzedaż o ile potrzebujesz...
Pentosin CHF mam go dwa opakowania. Cena do dogadania... Oryginalny nie otwierany.
Co do wrzucenia luzu to nie wiem czy można to zrobić manualnie, ale przez INPE spróbuj
Po wybraniu opcji adaptions masz put in gear... Tam sprawdź czy nie da się wrzucić na N. Jeżeli nie masz płynu czy tam zasilania na pompie to prawdopodobnie nie uda się włożyć N.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfice
Niestety, ciśnienie w układzie 0, silnik pompy tylko buczy, więc niema opcji nabicia jakiegokolwiek ciśnienia, więc nawet spod INPA nic nie idzie zrobić, słychać tylko elektrozawory... zostaje mi tylko rozpięcie wału, albo zabawy na ziemi na placu... olej w zbiorniczku jest, jakiś mały zapas po regeneracji wysprzęglika też mi jeszcze został, ale jak by co będę pamiętał prawdopodobnie pompa dostała po tyłku z powodu braku płynu, który wyciekł przez wysprzęglik, chodziła wtedy częściej i dłużej, żeby utrzymać ciśnienie w układzie. Dzięki za odpowiedz
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfice
nie nie, teraz nie działa nic, buczenie słychać jak przyłożysz ucho bezpośrednio do pompy, nie jest to odgłos jej normalnej pracy. pod spodem sucho, żadnych wycieków z wężyków czy z akumulatora ciśnienia. Jedyna opcja gdzie płyn mógłby uciec to z wybieraka do skrzyni, o ile taka możliwość w ogóle istnieje. Bezpieczniki ok. Jedyna opcja, żeby na 100% potwierdzić lub wykluczyć silnik pompy, to wyciągnięcie go na stół i próba włączenia go na krótko pod prostownik.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 15, 8:36
- BMW: 330Ci e46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Witam. Mam pytanie czy ktoś kiedys robił regeneracje wysprzeglika w skrzyni 5 biegowej? czyli skrzynia SMG I (jeden) przykład tu pokazany jest na SMG II i w BMW taki zestaw to 194 zł... ale mówią ze do SMG I nie bedzie pasował... Proszę o pomoc.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 4168 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 0 Odpowiedzi
- 3239 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 2 Odpowiedzi
- 4510 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damianfil92
-
- 3 Odpowiedzi
- 6896 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 4 Odpowiedzi
- 5513 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 5 Odpowiedzi
- 7241 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 0 Odpowiedzi
- 2739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: anonymous92
-
- 1 Odpowiedzi
- 1039 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 4103 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Świeżak88
-
- 1 Odpowiedzi
- 1271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Artek88