Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Freedom
Bywalec forum
Posty: 144
Rejestracja: 25 paź 14, 5:12
BMW: E46 E30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: Freedom »

Podłączę się do tematu. Ostatnio przeprowadziłem adaptację sprzęgła w SMG (MARC dziękuje za wskazówki).
Tak jak pisze przedmówca, po adaptacji skrzynia zaczyna łagodniej pracować i jest znacznie żywsza.
Sam proces adaptacji jest dziecinnie prosty.
Wystarczy interface (http://www.interfejsads.ugu.pl/) i INPA.
Adaptacja zajmuje niecałe 2 minuty i po bólu. Poniżej krótkie fotostory dla potomnych.

Podpinamy kabel do gniazda OBDII i komputera (polecam kabel z końcówką USB)

Obrazek

Odpalamy INPE i wybieramy model naszego BMW - E46

Obrazek

Następnie wybieramy Skrzynia biegów -> Skrzynia sekwencyjna SSG

Obrazek

Następnie -> Activate

Obrazek

Next -> Adaptions

Obrazek

Na koniec wybieramy -> Complete Adaption

Obrazek

W tym momencie skrzynia rozpoczyna adaptację. Postępujemy zgodnie z wyświetlanymi komendami.
Automat zaczyna zmieniać biegi od 1->2->3->4->5->6 następnie 6->5->4->3->2->1->N->R
W międzyczasie program poprosi nas o włączenie zapłonu, odpalenie silnika, wciśnięcie hamulca.
Tak naprawdę nie można się pomylić, ponieważ wszystkie informacje wyświetlane są przez INPE w postaci czytelnych komunikatów.
Jedyny warunek - elementarna znajomość języka angielskiego, resztę zrobi za nas komputer.

THE END - adaptacja zakończona :D

Udanych testów :guma:
Obrazek
michoo86
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfice

#12

Post autor: michoo86 »

Witam wszystkich.
Niestety prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy SMG w moim samochodzie. Prawdopodobnie, bo najpierw muszę wejść pod samochód, żeby sprawdzić czy może przypadkiem silnik pompy nie dostaje napięcia. I teraz pytanie, czy jest sposób na ręczne wrzucenie w skrzyni pozycji N? bo niestety samochód stoi na 1. Druga kwestia, to jak poprawnie dokonać odpowietrzenia układu za pomocą INPA?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#13

Post autor: MARC »

Skrzynia biegów (wybierasz swoją) -> activate -> others (F3) tam będziesz miał komendę odnośnie odpowietrzania, wysprzęglik (jeżeli to o nim mowa) sam się odpowietrzy.

Jakbyś chciał olej to mam na sprzedaż o ile potrzebujesz...
Pentosin CHF mam go dwa opakowania. Cena do dogadania... Oryginalny nie otwierany.

Co do wrzucenia luzu to nie wiem czy można to zrobić manualnie, ale przez INPE spróbuj
Po wybraniu opcji adaptions masz put in gear... Tam sprawdź czy nie da się wrzucić na N. Jeżeli nie masz płynu czy tam zasilania na pompie to prawdopodobnie nie uda się włożyć N.
michoo86
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfice

#14

Post autor: michoo86 »

Niestety, ciśnienie w układzie 0, silnik pompy tylko buczy, więc niema opcji nabicia jakiegokolwiek ciśnienia, więc nawet spod INPA nic nie idzie zrobić, słychać tylko elektrozawory... zostaje mi tylko rozpięcie wału, albo zabawy na ziemi na placu... olej w zbiorniczku jest, jakiś mały zapas po regeneracji wysprzęglika też mi jeszcze został, ale jak by co będę pamiętał :jestok: prawdopodobnie pompa dostała po tyłku z powodu braku płynu, który wyciekł przez wysprzęglik, chodziła wtedy częściej i dłużej, żeby utrzymać ciśnienie w układzie. Dzięki za odpowiedz :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#15

Post autor: MARC »

Musi gdzieś być wyciek skoro silniczek działa a nie nabija ciśnienia, abo membrana pękła... Słychać powietrze podczas nabijania ?
michoo86
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfice

#16

Post autor: michoo86 »

nie nie, teraz nie działa nic, buczenie słychać jak przyłożysz ucho bezpośrednio do pompy, nie jest to odgłos jej normalnej pracy. pod spodem sucho, żadnych wycieków z wężyków czy z akumulatora ciśnienia. Jedyna opcja gdzie płyn mógłby uciec to z wybieraka do skrzyni, o ile taka możliwość w ogóle istnieje. Bezpieczniki ok. Jedyna opcja, żeby na 100% potwierdzić lub wykluczyć silnik pompy, to wyciągnięcie go na stół i próba włączenia go na krótko pod prostownik.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#17

Post autor: MARC »

Pokaż mi na schemacie o której części rozmawiamy, bo nie wiem czy o tym samym mówimy...
michoo86
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Gryfice

#18

Post autor: michoo86 »

Obrazek element 3 na schemacie
maxmx
Posty: 6
Rejestracja: 31 mar 15, 8:36
BMW: 330Ci e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#19

Post autor: maxmx »

Witam. Mam pytanie czy ktoś kiedys robił regeneracje wysprzeglika w skrzyni 5 biegowej? czyli skrzynia SMG I (jeden) przykład tu pokazany jest na SMG II i w BMW taki zestaw to 194 zł... ale mówią ze do SMG I nie bedzie pasował... Proszę o pomoc.
cuany
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz
Lokalizacja: Biecz

#20

Post autor: cuany »

Odezwij się do Xeona, prowadzi warsztat w Krakowie (jest temat na forum). tel 513-926-567
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”