Skrzynia Automatyczna Szarpanie i minimalny spadek obrotow.

Barteek
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 wrz 10, 17:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: Barteek »

Witam...

Mam dziwny problem. W moim BMW e46 320D automat zaobserwowalem ze jadac z predkoscia w granicach od 55 do 70 ( wartosci przyblizone ) z ok 1500 obr. mam dziwny skok obrotow w dol i nastepuje delikatne szarpniecie...

Dodam ze bylem juz u dwoch mechanikow i kazdy mial inna wersje.

Jak myslicie co to moze byc ???

Nie wiem czy dobrze zamiescilem temat ale nigdzie nie widzialem dzialu ze skrzyniami automatycznymi.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#2

Post autor: Mariusz_E46 »

Po szarpnięciu obroty wracają do wcześniejszej wartości czy zostają nisko ?
Kiedy olej zmieniany ?
Poduszki pod skrzynią OK ?
Barteek
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 wrz 10, 17:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#3

Post autor: Barteek »

Witam
Po szarpnieciu obroty spadają i powracają to poprzedniej wartości.
Oleju nie zmienialem a poduszke muszę sprawdzić.
Dzisiaj skasowałem adaptacje i ecu na odcinku 100 km nic sie nie dzialo ale i tak dam ja do mechanika żeby sprawdził te poduchy i czy jest odpowiedni stan oleju.
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#4

Post autor: Mariusz_E46 »

Olej sie wymienia. To co mówi BMW to ściema. Jak wracają to wygląda na to ze zawór od lock up nie trzyma i rozłącza. Jak jedziesz ze stałą prędkością nie falują ci obroty ?
Barteek
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 wrz 10, 17:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#5

Post autor: Barteek »

spoko wiec jedno jest pewne ze olej do wymiany... co do obrotow to nie zworocilem uwagi jesli mi sie to jutro powtorzy to zwroce na to uwage.

Pytanie co to jest ten zawor lock up i gdzie go szukac ewentualnie jaki jest koszt wymiany lub naprawy.

Dzieki z gory
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#6

Post autor: Mariusz_E46 »

Naprawa całości zleży od stanu skrzyni. Jak zlejesz olej zobaczysz co jest w środku. Jak nie ma opiłków tylko spracowany olej to luzik, w innym przypadku oznacza to że sprzęgło sie mieli i jego resztki dostały sie do skrzyni. Jeśli tak jest to pozostaje albo remont albo szukać drugiej. Smutne ale tak to działa koszt odbudowy skrzyni to około 4500 a używka z gwarancją masz koło 1500.
Na razie zlej olej, sprawdź co w nim pływa. Po wymianie koniecznie skasuj adaptacje skrzyni.
macias1311
Bywalec forum
Posty: 191
Rejestracja: 10 wrz 12, 15:23
BMW: E46 330xd touring i e91 330x-drive 2007r
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: zakopane
VIN: pf33108

#7

Post autor: macias1311 »

witam.
Ja naprawiałem konwerter z zaworem lock-up w firmie misparts. Koszt ok 700zł.
Zawór lock-up załańcza sprzęgło na stałe bodajże w okolicach 80km/h.
Podstawa to wymiana oleju i filtra. Zobacz na magnes w misce czy są opiłki.
Olej wymień dynamicznie. NIe masz czasem na większych prędkościach uczucia tak zwanej tarki,
jakbyś przejechał po kostce brukowej? Jak masz to konwerter do wymiany.
Barteek
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 20 wrz 10, 17:51
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#8

Post autor: Barteek »

Witam moj problem rozwiazalem adaptacja skrzyni biegow. Po resecie wszystko w normie :)
Do adaptacji uzylem programu INPA.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”